Gå til innhold

Kan nav stanse sosialstønad om du ikke sender meldekort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et spm som har blitt spurt om før, ser jeg, men der var det ingen som kunne svare på det. Så kan de det? Jeg vet at de kan det ved f.eks aap, men sosialstønad er jo minstesum man trenger for å leve. Jeg glemte å sende meldekort på en god stund, også mista jeg kodebrikka to ganger, så det er lenge siden jeg har sendt meldekort, så lenge siden at jeg måtte inn å registrere meg på nytt. 

Skal få penger den 10, men får jeg dem eller ikke? Det står ingenting om det på nav sine sider, bare at de som får aap og som ikke sender meldekort mister stønad, men dette er snakk om sosialpenger. 

Jeg får bare penger av nav engang i måneden, også får jeg penger av husbanken. Så det var den 10 jeg fikk sist penger av nav, så vet ikke om jeg får noe penger nå den 10.6? Sendte meldekort nå, og det sto at neste meldekort skal sendes den 12.6, vil det si at jeg ikke får penger da? siden jeg skulle fått den 10.6?

Anonymkode: 18c5d...b53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det må du nesten spørre nav om

Anonymkode: 577b1...021

Skrevet

Plukk opp telefonen og hør med dem selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et spm som har blitt spurt om før, ser jeg, men der var det ingen som kunne svare på det. Så kan de det? Jeg vet at de kan det ved f.eks aap, men sosialstønad er jo minstesum man trenger for å leve. Jeg glemte å sende meldekort på en god stund, også mista jeg kodebrikka to ganger, så det er lenge siden jeg har sendt meldekort, så lenge siden at jeg måtte inn å registrere meg på nytt. 

Skal få penger den 10, men får jeg dem eller ikke? Det står ingenting om det på nav sine sider, bare at de som får aap og som ikke sender meldekort mister stønad, men dette er snakk om sosialpenger. 

Jeg får bare penger av nav engang i måneden, også får jeg penger av husbanken. Så det var den 10 jeg fikk sist penger av nav, så vet ikke om jeg får noe penger nå den 10.6? Sendte meldekort nå, og det sto at neste meldekort skal sendes den 12.6, vil det si at jeg ikke får penger da? siden jeg skulle fått den 10.6?

Anonymkode: 18c5d...b53

ja det kan de, akkurat som at de kutter i livsoppholdet hvis man ikke møter opp på tiltak

Anonymkode: 812c0...3f7

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan nav stanse sosialstønad om du ikke sender meldekort?

Ja. Ett av kravene for å kunne motta sosialstønad er at man er registrert som, og er aktiv arbeidssøker. Sender man ikke inn meldekort er man ikke lenger aktiv arbeidssøker, ergo er ikke vilkårene for retten til å motta stønad møtt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du måtte registrere deg på nytt så er sjansen stor for at du har falt ut av systemet. Uten å være registrert får man heller ikke støtte. Kanskje du da må søke om nødpenger, dermed lurt å kontakte NAV så snart som mulig. 

Anonymkode: cc535...d75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...