Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller... Spørsmålet er egentlig om flekker på mine egne klær. Jeg har nettopp begynt å jobbe i barnehage og jeg er den typen som gjerne setter meg ned midt i sandkassen og blir full av sand. Eller som får masse masse blå solkrem på den hvite T-skjorten min fordi jeg var mer opptatt av å vise hvor morsomt mønster man kan få på armen. Det gjør ingenting, jeg har med skiftetøy og har en vaskemaskin hjemme. Men er det noen typiske barnehageflekker som ikke går lett bort i vask? For eksempel løvetann? ketchup? Tusj? Jeg har for vane å la tøy ligge svært lenge før jeg vasker det.   

Anonymkode: be917...29c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen sverger til Gallesåpe andre bruker Wanish.

Anonymkode: f4eb9...cd9

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen sverger til Gallesåpe andre bruker Wanish.

Anonymkode: f4eb9...cd9

Men hva er det som ikke vanlig vaskemiddel tar som gallesåpe og vanish tar? Jeg tror nok at det jeg egentlig spør etter er et kræsj-kurs i typiske barnehageflekker. 

Anonymkode: be917...29c

AnonymBruker
Skrevet

Synes selv at diverse mat er de vanskeligste flekkene å få bort(paprika, jordbær). Og grønske fra plenen. 

Anonymkode: a6eea...59e

AnonymBruker
Skrevet

Første regel når man jobber i barnehage (gjelder både ansatte og barn), aldri bruk klær man er redde for skal bli ødelagt, møkkete, flekkete osv...

Ha gjerne et par skift på jobben som du skifter til når du kommer og tar av igjen når du går. Om du bruker en genser med en flekk eller to på gjør absolutt ingenting, det kommer flere skal du se...

Anonymkode: 790bf...fe9

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Vanish direkte på flekken og lar virke (blander ut litt pulver med vann og smører på flekken). Gallesåpe bruker jeg på ullklær. Synes Vanish fungerer utmerket på ketsjup, grønske, olje(når plagg kommer i klem i bildør/dør), paprika og babybæsj. Ikke testa på tusj enda. Vanlig vaskemiddel tar vanlig skitt som sand og støv. 

Anonymkode: 4dc11...55d

AnonymBruker
Skrevet

Vanish har aldri funka her i gården!

Gallesåpe fra Clas Ohlson er gull!! Tar mer eller mindre alt av flekker, og kan også brukes på ull! Jeg tar litt såpe og vann på flekken og lar det virke litt. Har også litt gallesåpe rett i kammeret i vaskemaskinen, sammen med vanlig vaskepulver.

Jeg bruker den flytende typen. Anbefales!!

Anonymkode: 6a8ed...b02

• Liker 1
Skrevet

Vanish er oksiderende og dermed sterkere enn vanlig vaskemiddel. Det er derfor det tar flekker så bra. Hvordan gallesåpe virker vet jeg ikke, men det virker ofte bra! Det er uansett lurt å ta flekkene med en gang, ellers blir de vanskeligere å få bort. 

Skrevet

Gallesåpe fra Clas Ohlson, flytende, er supert på feks gule render etter solkrem på klær osv! Har enda ikke funnet noe annet som tar det! Det tar også fettflekker (som Zalo også tar).

Løvetann er vanskelig å få vekk, det samme er blåbær.

Kjøp noen billige, nøytrale t-skjorter du kan bruke på jobb. Så kan du bruke dine "vanlige" t-skjorter ellers! Det er gjerne genserne det går hardest ut over er min erfaring etter MANGE år i barnehage, samt knærne på buksa (men bruk de eldste buksene på jobb og de nyeste hjemme ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det med gallesåpe på yttertøy? Har noen jakker til barna i knæsje farger som har blitt litt misfarga etter de har lekt mye i våt sand osv., kan gallesåpe hjelpe på det? :klo: 

Anonymkode: 8c2a2...4ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...