Gjest Selfie Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Jeg lurer på hva du trener og hvordan - har du et mål for treningen, plan for øktene osv? Eller trener du bare uten mål og «mening»? Jeg gjør det siste - trener på treningssenter og melder meg bare på de gruppetreningene jeg har lyst. Prøver å få til et visst antall per uke. Det blir mest kardio men også noe yoga.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Jeg trener fordi jeg genuint syns det er gøy. Jeg finner glede i selve opplevelsen trening. Det at jeg spiser optimalt opp mot trening også som derav gir ''fitness''-resultater er bare en bonus. Hvis jeg skulle kalt trening for et ''mål'' så måtte det være at jeg ser på trening som 500 kcal forbrent (selv om det i realiteten er 700-1000 på mine økter). Anonymkode: f5971...ac7
Psykoselig Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 Jeg sykler, går turer (både toppturer og turer med flatt terreng) og er vanligvis aktiv med jogging, men av diverse grunner har ikke kroppen min tålt løpeturer i det siste. Trener fordi jeg liker det, fordi jeg vil ha en trent kropp med god kondisjon og for å gå ned i vekt/holde vekten og fordi det hjelper meg psykisk. Treningen er ikke mer systematisert enn at jeg prøver å trene variert.
Trollmora Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 Boxen jeg trener I har en fast programmering - jeg vet ikke hva jeg skal gjøre før jeg kommer dit og ser dagens økt på tavla. Føler jeg gir mer og yter bedre når jeg trener I gruppe. Om jeg trener alene blir det styrke og helst ting jeg synes er gøy som knebøy, rykk og støt.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 Før trente jeg litt uten mål og mening, men nå følger jeg et tilpasset treningsopplegg og ser endelig resultater fra treningen. Anonymkode: b6b39...367
Eun Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 Både og. Har et langsiktig mål og noen delmål. Har faste treningsplaner for to uker fremover i tid, men det er mest for å kunne ha oversikt slik at jeg er sikker på at treningen er jevnt fordelt mellom kondisjon og styrke, og ulike muskelgrupper. Ellers så trives jeg med selve treninga, og derfor er jeg alltid åpen for endringer i planen. F.eks dersom jeg våkner en dag med null motivasjon, så bytter jeg heller ut dagens planlagte økt med noe jeg kjenner at jeg har lyst til.
matrobot Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 Før trente jeg uten mål / plan, men etterhvert ga jeg opp fordi man så ikke «utviklingen». Altså, hvordan vet man om man er blitt bedre eller ikke. Hva var liksom poenget? Nå har jeg nylig begynt med et mål - løpe 5 km under 20 minutter innen 8 uker. Lastet ned et løpeprogram og er nå på fjerde uke i programmet. Jeg tok nylig en test og det ser bra ut. Håper at jeg greier målet (under 20 min på 5 km), men jeg blir ikke lei meg hvis jeg løper på over 20 minutter etter 8 uker fordi jeg ser allerede utviklingen nå. Får bare fortsette til jeg klarer Kort oppsummert - for meg fungerer mål/plan best.
Nixnick Skrevet 29. mai 2018 #8 Skrevet 29. mai 2018 Nei, jeg trener fordi det får meg til å føle meg bra, og fordi kroppen har godt av å bevege seg. Løper 5-7 dager i uken, og trener litt styrke i tillegg, men løper stort sett bare 5 km når jeg løper. Er ikke om å gjøre å løpe så himla fort for min del, bare det å faktisk bevege kroppen og holde kondisjonen på et visst nivå. :)
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #9 Skrevet 29. mai 2018 Jeg gjorde det før, men det tok helt overhånd i hverdagen og jeg ble veldig sårbar for uforutsette ting. Nå er jeg mer der at jeg trener når jeg har mulighet og prøver å snike det inn der det passer. F.eks mens ungene er på fotball/Håndballtrening, sykle til og fra jobb, en liten joggetur i pausen på jobb osv. Også har jeg endel utstyr hjemme som jeg fint kan få en real styrkeøkt ut av. Jeg tar det litt på sparket ang tidspunkt. Men når jeg først setter igang en økt vet jeg alltid på forhånd hva jeg skal gjøre. Har noen økter klare og skrevet ned som jeg bytter mellom. Trives godt slik det er nå. Trening er ikke et ork for meg, så jeg trenger ingen faste tidspunkter for å få gjort det. Jeg gjør det så fort sjansen byr seg😊 Anonymkode: 4a480...735
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #10 Skrevet 29. mai 2018 Jeg har en sykdom hvor treningen gir symptomlindring. Så det er mer enn god nok motivasjon til å trene fast 3-4 dager i uken, år etter år. Alle de positive effektene på utseende og form kommer i tillegg. Anonymkode: 6da2a...430
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå