Gå til innhold

Gudbrandsdalsost eller fløtemysost best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilken av de to synes du er best og hvorfor?😊

Anonymkode: 4b91e...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg må si gudbrandsdalsosten. Men ingen av dem kan måle seg med innherredsosten uansett 😍

Endret av heipådegsann
Måtte moderere meg litt 😂
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, heipådegsann skrev:

Tror jeg må si gudbrandsdalsosten. Men det blir egentlig det beste av to onder. Ingen av dem kan måle seg med innherredsosten uansett 😍

Har aldri prøvd den, hvordan er den? Er det en av de mørkeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har aldri prøvd den, hvordan er den? Er det en av de mørkeste?

Ja det er en av de mørkeste. Vil kanskje si den er litt søtere og rundere i smaken enn de du nevnte. Men det er bare sånn jeg opplever den, er egentlig ganske dårlig på å beskrive smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var yngre likte jeg fløtemysost. Synes da at gudbrandsdalsost var for sterk. Nå liker jeg Gudbrandsdalen best. 

Anonymkode: 8aad1...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to.. fløtemysost. Gudbrandsdalsosten blir altfor skarp for meg... aller best liker jeg innherredsost..søt,mørk... mm....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fløtemysost helt klart. Gudbrandsdalost er for skarp/kraftig og jeg liker ikke geitesmaken. 

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker begge, helt umulig å si hvilken jeg liker best. Jeg kjøpte nettopp brunost på tilbud - det ble to kilo Gudbrandsdalsost og en kilo Fløtemysost, pga datomerkingen 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Liker fløtemysost nå som jeg er blitt voksen. Den andre er blitt for skarp for mine ganer.

Anonymkode: 44e86...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid spist Gudbrandsdalsost og liker den, liker både det at den er kraftig og skarp, men siden jeg ikke har smakt Fløtemysost kan jeg ikke sammenligne.

Innbiller meg for så vidt ikke at jeg har sansen for noe mildere enn Gudbrandsdalsosten, hvis folk mener Fløtemysost smaker mindre.

Hvordan måler Innherredsosten seg mot Gudbrandsdalsosten, egentlig? Kjenner jeg ble nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aner ikke, men tiåringen min vil helst ha brunost av typen man får kjøpt blant annet fra bryn gård (http://brynost.no).

Anonymkode: aab8c...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...