AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Del Skrevet 28. mai 2018 Er dette noe som alle kan ta daglig? Vet stå kroppen produserer mindre og mindre med årene og vet om mange på min alder (midten av 20-årene) som tar dette daglig i tillegg til vanlig kosthold. Har lenge tenkt på å begynne selv, men kan det være lurt å forhøre seg med noen? Anonymkode: d0de0...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Diamant Skrevet 28. mai 2018 #2 Del Skrevet 28. mai 2018 Jeg har brukt det. Etter 4-5 mnd så sluttet jeg.Merket absolutt ingen forskjell🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Del Skrevet 28. mai 2018 13 minutter siden, Frøken Diamant skrev: Jeg har brukt det. Etter 4-5 mnd så sluttet jeg.Merket absolutt ingen forskjell🙄 Man merker vel ikke forskjell med det første? Jeg skjønner bare at mange begynner i den fasen der kroppen begynner å produsere mindre på egenhånd. Du merker det vel når du er eldre og har sterkt skjelett, ledd hud og negler 😬 Anonymkode: d0de0...38c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #4 Del Skrevet 29. mai 2018 Jeg har brukt kollagen siden januar. Jeg koker kraft av kylling og tilsetter 1-2 ss med kollagen pulver. Drikker dette hver dag. Jeg begynte med dette pga dårlig tarm, dvs lekk tarm. Kollagen gjør at tarmen heles raskere. Det jeg merker sålangt er, at tarmen min er blitt mye bedre, jeg tåler mye mere mat enn tidligere (hadde mass intoleranser) jeg har mindre muskel og leddverk. Jeg har gått ned ca 15 kg og er 37 år gammel og huden min ser ut som jeg er 10 år yngre. Jeg ser og føler dette selv, men jeg får stadig høre det fra andre, både kjente og ukjente. Når en går ned i vekt så er det vanlig at huden får rynker og ser eldre ut i denne alderen, så dette har da ikke skjedd hos meg. I tillegg så lever jeg nærmest sukkerfritt, drikker par glass med vin ca en gang i mnd, røyker ikke og spiser sunt med mye grønnsaker og sunt fett (avokado, kokosolje, olivenolje, fisk, nøtter). Så hva som har gjort at jeg ser ut som jeg gjør i dag er jeg ikke 100% sikker på, mest sannsynlig en kombo av alt, men jeg holder en knapp på at det er kollagen som har sørget for rynkefri hud. Kjøper min kollagen på Iherb. Anonymkode: 3137e...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duplexx Skrevet 29. mai 2018 #5 Del Skrevet 29. mai 2018 (endret) Ja. Spiser kraft og kollagen daglig. Det har hjulpet hud, hår, negler - generelt alt. Men å spise tre pizzaer og en boks is, og to ss kollagen har ikke mye effekt det er ofte en del av er bevisst og sunt kosthold. Helsefordelene er enormt mange, især for fordøyelsen og tarmen. Det er bare å spise. Hver dag. Endret 29. mai 2018 av duplexx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #6 Del Skrevet 29. mai 2018 Kan man da prøve Nutricoll Pure marine collagen? Eller burde man bestille på nett? Anonymkode: 1eeda...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplemos Skrevet 30. mai 2018 #7 Del Skrevet 30. mai 2018 På 29.5.2018 den 6.57, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt kollagen siden januar. Jeg koker kraft av kylling og tilsetter 1-2 ss med kollagen pulver. Drikker dette hver dag. Jeg begynte med dette pga dårlig tarm, dvs lekk tarm. Kollagen gjør at tarmen heles raskere. Det jeg merker sålangt er, at tarmen min er blitt mye bedre, jeg tåler mye mere mat enn tidligere (hadde mass intoleranser) jeg har mindre muskel og leddverk. Jeg har gått ned ca 15 kg og er 37 år gammel og huden min ser ut som jeg er 10 år yngre. Jeg ser og føler dette selv, men jeg får stadig høre det fra andre, både kjente og ukjente. Når en går ned i vekt så er det vanlig at huden får rynker og ser eldre ut i denne alderen, så dette har da ikke skjedd hos meg. I tillegg så lever jeg nærmest sukkerfritt, drikker par glass med vin ca en gang i mnd, røyker ikke og spiser sunt med mye grønnsaker og sunt fett (avokado, kokosolje, olivenolje, fisk, nøtter). Så hva som har gjort at jeg ser ut som jeg gjør i dag er jeg ikke 100% sikker på, mest sannsynlig en kombo av alt, men jeg holder en knapp på at det er kollagen som har sørget for rynkefri hud. Kjøper min kollagen på Iherb. Anonymkode: 3137e...434 Har du kraften stående å kjøleskapet siden du drikker det hver dag? Hvor lang tid tok det før du merket noe forskjell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 30. mai 2018 #8 Del Skrevet 30. mai 2018 Collagen i pilleform er bare tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #9 Del Skrevet 30. mai 2018 On 5/29/2018 at 6:57 AM, AnonymBruker said: Jeg har brukt kollagen siden januar. Jeg koker kraft av kylling og tilsetter 1-2 ss med kollagen pulver. Drikker dette hver dag. Jeg begynte med dette pga dårlig tarm, dvs lekk tarm. Kollagen gjør at tarmen heles raskere. Det jeg merker sålangt er, at tarmen min er blitt mye bedre, jeg tåler mye mere mat enn tidligere (hadde mass intoleranser) jeg har mindre muskel og leddverk. Jeg har gått ned ca 15 kg og er 37 år gammel og huden min ser ut som jeg er 10 år yngre. Jeg ser og føler dette selv, men jeg får stadig høre det fra andre, både kjente og ukjente. Når en går ned i vekt så er det vanlig at huden får rynker og ser eldre ut i denne alderen, så dette har da ikke skjedd hos meg. I tillegg så lever jeg nærmest sukkerfritt, drikker par glass med vin ca en gang i mnd, røyker ikke og spiser sunt med mye grønnsaker og sunt fett (avokado, kokosolje, olivenolje, fisk, nøtter). Så hva som har gjort at jeg ser ut som jeg gjør i dag er jeg ikke 100% sikker på, mest sannsynlig en kombo av alt, men jeg holder en knapp på at det er kollagen som har sørget for rynkefri hud. Kjøper min kollagen på Iherb. Anonymkode: 3137e...434 Kan du linke til hvilket kollagen du har brukt, eller skrive navnet? Tar du forresten kollagen hver dag? Hvordan bruker du kokosoljen i maten? Anonymkode: 6845c...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #10 Del Skrevet 31. mai 2018 På 30.5.2018 den 8.07, Eplemos skrev: Har du kraften stående å kjøleskapet siden du drikker det hver dag? Hvor lang tid tok det før du merket noe forskjell? Jeg koker kraft av to økologiske høns og da blir det 2-3 liter, alt ettersom hvor lenge jeg lar den koke inn. siler den gjennom en kjøkkenklut sånn at jeg sitter igjen med klar væske. Jeg oppbevarer min i kjøleskapet og da holder det ca en uke med daglig bruk, noen ganger drikker jeg den en gang andre ganger to. jeg syns det smaker godt og det metter godt også, så jeg bruker det som mellommåltid og hvis jeg er småsulten. Jeg merket forskjell på magen etter kanskje en måneds bruk av kraft og kollagen. Hva som har gjort størst forskjell vet jeg ikke, men når jeg ikke har kraft i kjøleskapet så bruker jeg heller ikke kollagen og da merker jeg det raskt på magen at den ikke er like fornøyd. Jeg hadde en del intoleranser pga lekk tarm, bla på melk/kasein og etter ca 4 mnd så kunne jeg igjen begynne med å spise små mengder melkeprodukter. Jeg velger å tro at kraft og kollagen har reparert tarmen min godt. Familien, legen og omgivelsene begynte å kommentere forandring på utseendet mitt etter par mnd. Legen ble så overrasket da hun så meg etter en mnd for hun mente at jeg så så fresh ut og hun mente at jeg måtte ha gått ned masse. Fakta var at jeg da kun hadde gått ned ca 3 kg, av ca 20-25 kg jeg da hadde til overs. Som noen over sier, det hjelper ikke å drikke kraft og kollagen og frotsette å spise veldig usunt, men kollagen er absolutt god drahjelp for bedre mage, finere hud, hår og negler i tillegg til et sunt livsstil. Anonymkode: 3137e...434 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #11 Del Skrevet 31. mai 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du linke til hvilket kollagen du har brukt, eller skrive navnet? Tar du forresten kollagen hver dag? Hvordan bruker du kokosoljen i maten? Anonymkode: 6845c...f58 https://no.iherb.com/pr/Great-Lakes-Gelatin-Co-Collagen-Hydrolysate-Collagen-Joint-Care-16-oz-454-g/52774 Hei, jeg bruker denne. Ved daglig bruk av 1-2 ss så holder den ca 4 uker for meg. Jeg bestiller også gelatin fra storfe fra samme sted og lager sukkerfri "godteri" for å ha for de dagene jeg ikke får i meg kollagen. Å bruke gelatin fra av svin fra dagligvare butikken har ikke samme nytte, da svin er med på å øke betennelser i kroppen og kan dermed gjøre mere skade enn nytte. kollagen er kokt gelatin så den har samme effekt på tarmen. Jeg tar som sagt kollagen hver dag, enten blandet med kraft fordi jeg syns det smaker godt og da får jeg "dobbel" effekt. Jeg kjøper MCT-olje (det beste fra kokosoljen) og bruker det enten i smoothie eller drikker den som en liten shot. Smaker ingenting syns jeg, så ingen problemer med å shote den Ellers så bruker jeg kokosolje uten smak i feks omelett, tilsetter til grønnsaker, i grønnsaksmos og der jeg syns det passer og jeg husker det. Den med smak bruker jeg i smoothies, lavkarbo vafler, lavkarbo kakao med kokosmelk osv. Det hender, hvis jeg er matlei at jeg lager meg en eggelatte (kaffe med egg, vann og kokosolje. Google oppskrift). Håper du har fått noen tips Anonymkode: 3137e...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #12 Del Skrevet 31. mai 2018 Det kollagen pulveret, kan man ta det med smoothie, juice osv? Eller må man ta det med kraft? Kan man evt, ta det med buljong? Anonymkode: c85fd...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #13 Del Skrevet 31. mai 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: https://no.iherb.com/pr/Great-Lakes-Gelatin-Co-Collagen-Hydrolysate-Collagen-Joint-Care-16-oz-454-g/52774 Hei, jeg bruker denne. Ved daglig bruk av 1-2 ss så holder den ca 4 uker for meg. Jeg bestiller også gelatin fra storfe fra samme sted og lager sukkerfri "godteri" for å ha for de dagene jeg ikke får i meg kollagen. Å bruke gelatin fra av svin fra dagligvare butikken har ikke samme nytte, da svin er med på å øke betennelser i kroppen og kan dermed gjøre mere skade enn nytte. kollagen er kokt gelatin så den har samme effekt på tarmen. Jeg tar som sagt kollagen hver dag, enten blandet med kraft fordi jeg syns det smaker godt og da får jeg "dobbel" effekt. Jeg kjøper MCT-olje (det beste fra kokosoljen) og bruker det enten i smoothie eller drikker den som en liten shot. Smaker ingenting syns jeg, så ingen problemer med å shote den Ellers så bruker jeg kokosolje uten smak i feks omelett, tilsetter til grønnsaker, i grønnsaksmos og der jeg syns det passer og jeg husker det. Den med smak bruker jeg i smoothies, lavkarbo vafler, lavkarbo kakao med kokosmelk osv. Det hender, hvis jeg er matlei at jeg lager meg en eggelatte (kaffe med egg, vann og kokosolje. Google oppskrift). Håper du har fått noen tips Anonymkode: 3137e...434 Tusen takk for tips! Kunne du ha linket til den MCT-oljen også? Den kokosoljen uten smak som du bruker i omeletter og tilsetter til grønnsaker, er det også denne MCT-oljen, eller bruker du en annen for det? Hvordan bruker du den i omeletter? Tilsetter du et par ss? Og hvordan tilsetter du den til grønnsakene? Anonymkode: 6845c...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå