Gå til innhold

Tydelige rynker i pannen :( 27år *Bilde*

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt tydelige rynker i pannen siden jeg var 21 år. Nå er de verre.

Helt siden jeg var liten har vi dratt til Tyrkia i 3-4 uker hver sommer. Har ofte blitt solbrent.

Den ene gangen ble jeg såpass solbrent at huden ble læraktig i pannen, og jeg kunne dra av lange fliker med veldig brun og tykk hud. Fikk blemmer, flasset av tykke hudflak. Tror det er derfor huden er blitt så rynkete :(

Er det noe jeg kan gjøre? Hater det så veldig...

Kvinne 27.

IMG_20180528_211029644.jpg

Anonymkode: 78148...d6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk solkrem med faktor 30👍🏻

Anonymkode: d43f9...5f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

solkrem!

Ser ut som du har tynn og skjør hud. Ta vare på den!

Anonymkode: e3bb5...ce5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts

Men hjelper det på allerede rynker? Huden er nok veldig skjør pga så mye sol og solbrenthet fra tidlig barndom.

Det er ikke noe jeg kan gjøre for å fjerne dem..?

AnonymBruker
Skrevet

Det er garantert solen. Bruk faktor 30 i ansiktet uansett. På sikt så er det ulike behandlinger du kan gjøre. Jeg har selv god effekt av kjemisk peeling mot solskader. Men det er ikke noe du skal gjøre på sommeren, og egentlig er du for ung for det nå.

Anonymkode: 08389...c7b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo få fillere? Ikke nødvendigvis Botox men kanskje noe "mildere"? :) det er det mest effektive på sånne rynker. Solkrem og hjemme-peeling kommer ikke til å ha særlig effekt.

Har hørt om dem som bruker dermarolling mot slike rynker også, men det gjør vondt og tar lang tid. Så hvorfor ikke bare få noen fillere? 

Synes forresten ikke de var noe ille. Jeg har også rynker som jeg har hatt i 10 år. Nok fukt pleier å hjelpe. :)

Anonymkode: 0169e...ba7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Botox er det eneste som funker mot rynker, og er svært effektivt. Men gå til en sertifisert og anerkjent behandler.👍

Anonymkode: e6b06...e2c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt tydelige rynker i pannen siden jeg var 21 år. Nå er de verre.

Helt siden jeg var liten har vi dratt til Tyrkia i 3-4 uker hver sommer. Har ofte blitt solbrent.

Den ene gangen ble jeg såpass solbrent at huden ble læraktig i pannen, og jeg kunne dra av lange fliker med veldig brun og tykk hud. Fikk blemmer, flasset av tykke hudflak. Tror det er derfor huden er blitt så rynkete :(

Er det noe jeg kan gjøre? Hater det så veldig...

Kvinne 27.

IMG_20180528_211029644.jpg

Airol krem (på resept) skal hjelpe mot solskadet hud og rynker, i tillegg til at det hjelper mot kviser.

Anonymkode: b2c54...e8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legen må skrive en spesiasøknad sammen med reseptbestillingen, grunnet nye regler for Airol. OBS man skal ikke sole seg når man bruker Airol, og man må bruke høy solfaktor når man er utendørs. Følg pakningsvedlegget nøye.

AnonymBruker
Skrevet

Airol krem er tilsvarende Aberela krem (som ikke finnes lengre). 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Legen må skrive en spesiasøknad sammen med reseptbestillingen, grunnet nye regler for Airol. OBS man skal ikke sole seg når man bruker Airol, og man må bruke høy solfaktor når man er utendørs. Følg pakningsvedlegget nøye.

Høres enklere ut å ta botox. Kan bli vanskelig å unngå sol nå som det er sommer.

Anonymkode: 657d4...c63

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også slike. Myser du mye? Jeg har selv fått det fordi jeg myser hele tiden pga migrene/lyssensitivitet.

Anonymkode: fc8f3...61f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres enklere ut å ta botox. Kan bli vanskelig å unngå sol nå som det er sommer.

Anonymkode: 657d4...c63

Om man bruker solfaktor 50 tror jeg det går bra å være en tid  ute i solen hver dag. Dette kan man spørre legen om. Det er bare den behandlede huden man skal beskytte mot solen (om jeg har forstått det rett).

AnonymBruker
Skrevet

Om man bruker solfaktor 50 tror jeg det går bra å være en tid  ute i solen hver dag. Dette kan man spørre legen om. Det er bare den behandlede huden man skal beskytte ekstra godt  mot solen (om jeg har forstått det rett).

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Botox vil jo få musklene i pannen til å slappe av, men føler rynkene er så dype at de ikke vil forsvinne av det? Eller? Føler jeg har lest at jeg må ta fillers(?) for å fylle dem ut på en måte. Botox hadde kanskje fungert det også, har mye mimikk i ansiktet.

Når det er sollys ute, så synes dem så utrolig godt. Jeg har faktisk begynt å få skikkelig komplekser for dem, føler jeg ser mye eldre ut. Forfengelig, jeg vet...

Tusen hjertelig takk for svar alle sammen ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også 27 år, og har fått de linjene. Hvis jeg hever øyenbrynene mens jeg leser lenge, så dukker de opp og blir der til jeg har sovet en hel natt, da er de jevnet ut igjen. Det er en del av å bli voksen. Selv vil jeg aldri ta botox eller fillers. dette fordi, ikke bare forsvinner linjene, men man SER at du har botox.

Leste et sitat noe lignende dette: kvinner som tar ansiktsløftning for å se 10 år yngre ut ser bare ut som de har tatt ansiktsløftning. De ser aldri yngre ut. Det er fordi flere ting spiller inn: kompleksjonen i huden som forandrer seg, hårfarge og hårtekstur, nakkehud, stemmen og tonefall forandrer seg. Så man ser egentlig bare ut som en kirurgipasient og ikke det glansbildet man tror man skal bli.

Vi kvinner må slutte å mate dette monsteret som sier at yngre er bedre. Vil du ikke se ut som du er nesten 30 når det jo er det du er? 

Anonymkode: f1a0b...0fd

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Gjort er gjort, rynker er rynker. Start med solkrem nå, da beskytter du i det minste huden og kan hindre yttligere rynker. KAN er et viktig ord her.

Anonymkode: c7e2b...92e

AnonymBruker
Skrevet

Et annet tips mot rynker, er å fylle ut huden etterhvert som den vokser (altså legge på seg)

Anonymkode: c7e2b...92e

Skrevet

Sett flere 27 åringer som har sånne linjer, det er ikke uvanlig. Det er en del av å bli eldre. Pass på huden din fremover ved å bruke solkrem, og ikke stress med det!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er noe som plager deg hadde jeg oppsøkt en hudklinikk og hørt med de. Jeg er 34 og har kun en liten rynke i pannen, men jeg er overvektig så det har nok endel å si. Når jeg nå går ned i vekt regner jeg med å få flere rynker, og vil da vurdere kjemisk peeling/botox/fillers (etter hva jeg får anbefalt til min hud). Jeg vet at mange er i mot det, men det bryr jeg meg lite om. Ingen vet hva andre har opplevd eller bærer på og grunnene til at de velger som de gjør, om det så er å ta botox, slankeoperasjon, silikon, brystreduksjon osv. Gjør det som er riktig for deg! :)

Anonymkode: 6c7ec...b7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...