Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til USA i sommer og har hørt at det er greit å ha med ett kredittkort just in case. Og ås er det bra å betale med kredittkort for å samle opp poeng som kan brukes som penger og lignende. 

Jeg ser etter ett kredittkort som oppnår følgende kreterier: 
*Lav pris per år
*Lett å ta ut bonuspoengene
*Minst 10 000 kroner i kreditt
*Gratis/billig å bruke utendlandsk
*Mest mulig poeng per krone :)

Hvilket kredittkort mener du er best? All erfaring og svar mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Tran09 skrev:

Jeg skal til USA i sommer og har hørt at det er greit å ha med ett kredittkort just in case. Og ås er det bra å betale med kredittkort for å samle opp poeng som kan brukes som penger og lignende. 

Jeg ser etter ett kredittkort som oppnår følgende kreterier: 
*Lav pris per år
*Lett å ta ut bonuspoengene
*Minst 10 000 kroner i kreditt
*Gratis/billig å bruke utendlandsk
*Mest mulig poeng per krone :)

Hvilket kredittkort mener du er best? All erfaring og svar mottas med takk :)

Hvert og ett kort er best til sitt bruk. Norwegian kan du bare ta ut bonus på i flyreiser. 365 er best på bensin, Esso er best på bilvask og slik kan jeg fortsette. 

Hvor du får innvilget kort og hvilken kredittramme du får er det kortutsteder som avgjør. Regner med at renter ikke betyr noe, da kortets kreditt  alltid bør betales ut i sin helhet før renter begynner å løpe. 

Anonymkode: 96272...dfc

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har S'banken så kan det være det beste for deg, eller hvis du har DNB så kan det lønne seg å ha kredittkort der. Altså at det kanskje er gunstigst å ha kredittkort i den banken du allerede har lønnskonto?

Ellers finnes det oversikt over forskjellige kredittkort på nett om du søker på best i test 2018 f.eks. 

Anonymkode: 2782b...596

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du har S'banken så kan det være det beste for deg, eller hvis du har DNB så kan det lønne seg å ha kredittkort der. Altså at det kanskje er gunstigst å ha kredittkort i den banken du allerede har lønnskonto?

Ellers finnes det oversikt over forskjellige kredittkort på nett om du søker på best i test 2018 f.eks. 

Nei, det er ingen sammenheng mellom kredittkortfordeler og den banken en bruker. Ja, bortsett fra en enslig ting, kredittkortet kan vises i nettbanken. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ingen sammenheng mellom kredittkortfordeler og den banken en bruker. Ja, bortsett fra en enslig ting, kredittkortet kan vises i nettbanken. 

Ok :) 

Skrevet

Tidligere het det vel at man burde ha et Visa kort og et Mastercard på reise. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kontorotta skrev:

Ja. Og så var spørsmålet hvilket kredittkort som er best. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Kontorotta skrev:

Før var Visa ledende på kredittkortmarkedet hos bankkunder. Nå har mange banker gått over til Mastercard. Jeg mener også at Mastercard er større enn Visa i USA. Uansett, jeg har både Visa og Mastercard. Vi har aldri fått avvist kort der vi har flakket rundt i verden. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Og så var spørsmålet hvilket kredittkort som er best. 

Jeg bruker Eurocard,  men har aldri vært i USA. Bruker det litt av gammel vane etter at jeg fikk det gjennom jobben. Grei reiseforsikring på det. Om det er det beste, vet jeg ikke. Kjøper reisa med det, setter inn beløpet fortløpende. Om det blir brukt på turen, betales alt tilbake før rentene begynner å løpe på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...