Gå til innhold

Antidepressiva og amming?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått zoloft av legen (for depresjon) og han sa jeg kunne fortsette å amme.  Noen med erfaring?

Barnet mitt er 15mnd, så det er kanskje ok å slutte å amme, så hun ikke får ikke seg noe?

Jeg fikk tablettene for en uke siden og har ikke startet for klarer ikke å bestemme meg.

Amme og ta de, eller stoppe å amme?

hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 084e6...a42

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Om legen din sier at det er OK så høre du på legen, ikke på et forum.

Men om barnet er 15 mnd så klarer det seg uten mm og kan spise fast føde, drikke vann og få vanlig melk til matlaging.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, BearMama skrev:

Om legen din sier at det er OK så høre du på legen, ikke på et forum.

Men om barnet er 15 mnd så klarer det seg uten mm og kan spise fast føde, drikke vann og få vanlig melk til matlaging.

Jeg spurte ikke om det var ok, jeg spurte om erfaring. 

Jeg får starte på de tablettene fort kjenner jeg, for til og med svaret ditt får meg irritert, og det sikkert uten grunn. 

Men takk for svar :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte cipralex under graviditet/amming, pga tvangstanker/angst.

det gikk helt fint:)

som legene/psyk sa: har mor det bra- har barn det bra. (Selvsagt finnes det medisiner en ikke skal ta! Men når det gjelder denne tupe medisin er det Ok. Men en skal alltid høre med lege/psykiater, når en er gravid/ammer)

Anonymkode: 36bcc...70b

Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte ikke om det var ok, jeg spurte om erfaring. 

Jeg får starte på de tablettene fort kjenner jeg, for til og med svaret ditt får meg irritert, og det sikkert uten grunn. 

Men takk for svar :) 

Du gjør nok rett i det 😅😊

Skrevet

Ikke ta imot medisinske råd av fremmede på nett. Send inn spørsmålet ditt på tryggmammamedisin.no, så får du svar av fagfolk med spesialkunnskap om medisiner og amming. 

Skrevet

Og til det andre spørsmålet: hvis det skulle vise seg at du ikke kan amme og ta medisinene samtidig så hadde jeg sluttet å amme for å kunne ta dem siden barnet er såpass stort. Det er jo en grunn til at du har fått medisinene, og det beste for barnet er at mammaen fungerer godt og har det bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...