AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Hender det at du ber til Gud for dyret ditt? F.eks. om det er sykt, skadet, blitt borte eller lignende? Hvus ikke, hvordan ser dere på andre som gjør det? Tror dere Gud bryr seg om dyr? Anonymkode: deb84...93a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Er ikke kristen men tror på en høyere makt og på at denne høyere makten bryr seg like mye om dyr som mennesker. En kristen tror vel at gud har skapt dyrene, så hvorfor skulle han ikke bry seg om dem da? Anonymkode: 0de88...aba 1
den1m Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hender det at du ber til Gud for dyret ditt? F.eks. om det er sykt, skadet, blitt borte eller lignende? Hvus ikke, hvordan ser dere på andre som gjør det? Tror dere Gud bryr seg om dyr? Anonymkode: deb84...93a Jada det gjør jeg. Se forøvrig ordspråkene 12:10. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 Jeg bad ihvertfall ofte for katten min den siste tiden, når den begynte å bli gammel og syk. Anonymkode: deb84...93a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 Vell, jeg er kristen, har gått på kristen skole men aldri lest bibelen av meg selv eller gått i kirken. Jeg tenker at gud skapte dyr for forskjellige grunner. Hvis du ber om at dyret ditt skal bli frisk, så er det vell ganske logisk at han ønsker deg som person lykkelig ved å hjelpe ditt husdyr. Så bare bed for ditt dyr. Jeg er egentlig realist kristen (mange mener at jeg ikke er kristen i det helle tatt). jeg tror alt som står i bibelen har en vitenskaplig forklaring bak seg, selv det at Jesus gikk på vannet. Jeg tenker at bibelen er mer et konsept, med råd og regler for et bedre liv. Jeg tror gud har skapt en verden (jorda) hvor der han selv ikke har makt over. Jeg tenker at bibelen hjernevasker deg på en bra måte slik at du tror det å be hjelper, de som sterkt tror har en evne til å gjøre seg selv frisk. Vitenskap idag har bevist at folk som tror de får ekte medisiner blir faktisk friske. Så det vil si, de som er kjempe kristne som ber for sin egen sykdom til å gå vekk, vil hjelpe seg selv vekk fra sykdommen (det er spørs hvor alvorlig sykdom det er). Så jeg tror ikke det å be for dyret ditt vil hjelpe, men i andre kristnes øyne så vil de se at det hjelper. Men en ting kan jeg og kristne være enig i, det er at du må virkelig ønske det med hjerte ditt at du får hjelp. Tenker at gud ikke hjelper de som ber slik "okei gud, hvis du er ekte, så hjelp meg", han hjelper de som virkelig ber med hjertet. Anonymkode: f8cb5...906
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vell, jeg er kristen, har gått på kristen skole men aldri lest bibelen av meg selv eller gått i kirken. Jeg tenker at gud skapte dyr for forskjellige grunner. Hvis du ber om at dyret ditt skal bli frisk, så er det vell ganske logisk at han ønsker deg som person lykkelig ved å hjelpe ditt husdyr. Så bare bed for ditt dyr. Jeg er egentlig realist kristen (mange mener at jeg ikke er kristen i det helle tatt). jeg tror alt som står i bibelen har en vitenskaplig forklaring bak seg, selv det at Jesus gikk på vannet. Jeg tenker at bibelen er mer et konsept, med råd og regler for et bedre liv. Jeg tror gud har skapt en verden (jorda) hvor der han selv ikke har makt over. Jeg tenker at bibelen hjernevasker deg på en bra måte slik at du tror det å be hjelper, de som sterkt tror har en evne til å gjøre seg selv frisk. Vitenskap idag har bevist at folk som tror de får ekte medisiner blir faktisk friske. Så det vil si, de som er kjempe kristne som ber for sin egen sykdom til å gå vekk, vil hjelpe seg selv vekk fra sykdommen (det er spørs hvor alvorlig sykdom det er). Så jeg tror ikke det å be for dyret ditt vil hjelpe, men i andre kristnes øyne så vil de se at det hjelper. Men en ting kan jeg og kristne være enig i, det er at du må virkelig ønske det med hjerte ditt at du får hjelp. Tenker at gud ikke hjelper de som ber slik "okei gud, hvis du er ekte, så hjelp meg", han hjelper de som virkelig ber med hjertet. Anonymkode: f8cb5...906 Mener du da at de som ikke blir bønnhørt ikke har bedt oppriktig nok? Anonymkode: deb84...93a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du da at de som ikke blir bønnhørt ikke har bedt oppriktig nok? Anonymkode: deb84...93a ja, jeg tror de som ikke ber med hjerte sitt ikke får sitt ønske oppfylt. Anonymkode: f8cb5...906
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #8 Skrevet 30. mai 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: ja, jeg tror de som ikke ber med hjerte sitt ikke får sitt ønske oppfylt. Anonymkode: f8cb5...906 Men er det slik at alle de som ikke får ønsket sitt oppfylt ikke har bedt oppriktig nok? Elker er for svake i troen? Anonymkode: deb84...93a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #9 Skrevet 31. mai 2018 På Wednesday, May 30, 2018 den 4.10, AnonymBruker skrev: Men er det slik at alle de som ikke får ønsket sitt oppfylt ikke har bedt oppriktig nok? Elker er for svake i troen? Anonymkode: deb84...93a Gud svarer på alle våre bønner, men noen ganger er svaret nei. Anonymkode: dd712...a86
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #10 Skrevet 31. mai 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Gud svarer på alle våre bønner, men noen ganger er svaret nei. Anonymkode: dd712...a86 Syns at gud svarer nei til å hjelpe barn som blir solgt som sexslaver og som barnekrigere.... Anonymkode: aa0ae...2ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå