Gå til innhold

Kremfløte, går ut på dato i dag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den ser normal ut og lukter normalt, så kan du bruke den, ja.

Fløte og rømme holder seg gjerne godt utover holdbarhetsdatoen, også når de er åpnet. Men se på den og lukt på den!

Skrevet

Jeg har det samme "problemet", men har ikke noe å bruke den til for øyeblikket. Kan den fryses i såfall?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har det samme "problemet"' date=' men har ikke noe å bruke den til for øyeblikket. Kan den fryses i såfall?[/quote']

Den som intet våger intet vinner. Det går sikkert bra. Er ikke helt sikker på om det kan lages god krem av den etterpå, men den kan jo brukes til mye annet.

Skrevet

så lenge den ikke er åpnet er det ikke noe problem, men du lukter jo fort om den er sur. Eller smak på fingertuppen. Går sikkert an å fryse, den kan sikkert brukes til brødbaking o.l.

Gjest Anonymous
Skrevet

Frysing går fint. Men bruk den me en gang når den tines. Matvarer som er frosset nær utløpsdato bør ikke "tiiiiiiiiiiiiiiine saaaaaaaaaaaakte" og brukes dagen etter. Tin og bruk.

Jeg er ikke så sikker på om det blir bra krem av frosset fløte, men det er flott til bruk i mat.

Frys gjerne i isterningsposer, så kan du putte en fløteterning eller to i maten innimellom. Gir liv til en hver posesaus det :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er ikke så sikker på om det blir bra krem av frosset fløte, men det er flott til bruk i mat.:)

Joda, blir krem av det også. Det eneste jeg har sett frossen fløte ikke anbefales til, er som...ehh..fløte...altså f.eks. som jordbær med fløte. :)

Skrevet

Fløte som har gått over datoen og er litt sur, er veldig godt i vafler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...