Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestevenninnen min bor i Tanzania. Hun skulle gifte seg i begynnelsen av august og jeg var forlover. Men i dag døde forloveden hennes plutselig. Jeg fikk beskjed gjennom broren hennes. Hva skal jeg gjøre? Jeg er her og hun er der nede. Jeg vet ikke hvordan jeg skal stille opp for henne. Jeg har forøvrig gitt beskjed til de nærmeste vennene hennes og andre som skulle reise fra Norge til bryllupet. Jeg skulle reise ned i midten av juli, men vurderer nå å fly ned tidligere. Jeg fikk snakket med henne i to sekunder før hun knakk sammen og la på. Det var hun som ringte meg etter at jeg hadde snakket med moren hennes. 

Problemet er at jeg er sykemeldt fra jobben. Kan man reise til utlandet når man er sykemeldt? Hvis jeg ikke kan det, kan jeg reise tidligst i begynnelsen av juli når ferien min begynner. Men hva kan jeg gjøre for henne i mellomtiden? Fra Norge? 

Anonymkode: 470f1...8db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpe til med praktiske ting? Det kan du forhøre deg med familien om. 

Jeg tror du kan søke om å reise. 

Anonymkode: cba38...457

• Liker 1
Gjest Ingrid78
Skrevet

Du kan søke Nav om å få lov til å reise

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg skal ringe nav i morgen. Har snakket med moren, men er ikke så mye som kan ordnes herfra. Dette er så urettferdig! Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er enda i sjokk jeg. Og jo mer jeg tenker på henne jo mer vondt får jeg. Forstår ikke hvordan dette kunne ha skjedd. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg er sykemeldt fra jobben. Kan man reise til utlandet når man er sykemeldt?

Hvis du er for syk til å jobbe, hvordan kan du mene at du er frisk nok til å gjennomføre en slik reise? 

Anonymkode: 85fc2...7b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva døde han av? Hadde han en sykdom fra før eller var det plutselig?

Anonymkode: a5084...d86

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er for syk til å jobbe, hvordan kan du mene at du er frisk nok til å gjennomføre en slik reise? 

Godt spm! 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for et tåpent spørsmål.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell på å jobbe, - og det å hjelpe famile/venner. 

Anonymkode: 6e6be...1b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke sykmeldt fra å jobbe, men fra en stilling. 

Funfact, man kan ha to 50% stillinger og være helt sykemeldt fra den ene og stå fullt i den andre. 

Fordi man blir sykemeldt fra et arbeide. Som en lege har vurdert at man har best av å ikke utføre i en periode. 

En barnehageassistent kan trolig fint vanne blomster i hagen, sitte i bilen i tolv timer for å besøke bestemor, men ikke løfte unger som trenger hjelp, oppmerksomhet og bleieskift. 

En skredder med forstuet høyrehånd kan sikkert fint reise til Tanzania, og trenger ikke pen søm eler håndskrift for å feste setebelte og følge med på sikkerhetsrutinen til SAS. 

Jeg synes det var et tåpelig spørsmål. 

Anonymkode: 85465...f06

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Det finnes mange årsaker til sykemelding. Det finnes ulike sykdommer. Og det finnes ulike oppgaver man ikke er i stand til å utføre ved ulike tilstander. Jeg er ikke frisk nok til å jobbe, hvorfor, angår ikke deg. En slik diskusjon er jeg heller ikke interessert i, da jeg sørger og vil hjelpe venninnen min som er som familie. Når nav har godkjent at jeg kan reise, har du ingenting du skylle sagt!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kontaktet nav og spurt om du har lov til å reise, evt søkt om det. 

Anonymkode: a441b...610

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...