Gå til innhold

Markiser sin effekt på boligverdi? Haster.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann. Vil det lønne seg å investere i markiser på en bolig? Vil man få igjen denne investeringen ved et eventuelt videresalg? Tenker da på selve utgiftene + årlig alternativavkastning på 10-15%. Det haster litt å få svar på denne henvendelsen.                                   

Anonymkode: 778d8...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo umulig å si. Det vil være en fordel ja, men umulig å måle i hvor stor grad du får det direkte igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gjort det mtp videresalg. Stor sjans for at du velger en stil kjøper ikke liker, og det trekker ned. I beste fall betyr det ingenting. Men hvis du skal bli boende kan du kjøpte til deg selv.

Anonymkode: 1420e...c3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke selv betal mer for et hus med markiser enn ett uten.. Syns det høres rart ut at det skulle høyne verdien. Men kun en mening og synsing herfra

Anonymkode: 6dd08...52a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner nesten ingen med markiser fordi folk ikke synes det er pent. Hva slags markiser er det snakk om? De som ligger klin inntil vinduet er bedre enn de som går i vinkel ut fra veggen i hvert fall. 

Anonymkode: c9961...860

AnonymBruker
Skrevet

Markiser trekker jo heller ned. De blir stygge fem minutter etter installasjonen, må vedlikeholdes nøye, og unge boligkjøpere foretrekker sol fremfor skygge lel.

Anonymkode: 9c01b...566

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Markiser et dyrt, men ganske vanlig på bolig. Før så gjorde de et poeng av at det var parkett i huset. At du får igjen? Tvilsomt vare pga markiser

Anonymkode: 3e5ca...7fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke investert i markiser for investeringens del nei.. Jeg ville ikke tenkt hverken fra eller til, markise er såpass lett å anskaffe ved behov, at jeg tror ikke folk tenker «jeg kjøper denne boligen fordi den har markise».. i tillegg kan markiser fort bli stygge og da trekker det ned, hvis kjøper tenker «her må jeg allikevel ha ny markise, så best å ikke betale for mye».. 

Anonymkode: 2d708...eb2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Markiser trekker jo heller ned. De blir stygge fem minutter etter installasjonen, må vedlikeholdes nøye, og unge boligkjøpere foretrekker sol fremfor skygge lel.

Anonymkode: 9c01b...566

Gjør de? Vi kjøpte hus med noen år gamle markiser for nesten 20 år siden. De første 10 årene vi eide så de nesten nye ut, og alt vi gjorde for å ta vare på dem var å forsøke å passe på at de ikke ble rullet inn når de var våte. Tipper de var ca 20 år gamle totalt når vi byttet duken. Da var de stygge, men hallo - de hadde stått 20 år uten særlig pleie og vedlikehold. Hadde vi lagt ned et minimum av innsats i løpet av tiden vi hadde dem hadde de fort holdt i 10 år til. Og "rammeverket" er fremdeles like solid, tipper det holder minst 20 år til. 

Anonymkode: 2f420...f56

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg kjøpte leiligheten så husker jeg at jeg sa til mamma "Å det er markiser, det er bra" men da jeg hadde flyttet inn å skulle bruke de, så virket de ikke. Snoren var klippet (de er ganske gamle) Selve markisene var jo ikke noe fine siden de bar gamle, men hadde gjort mye for at de skulle ha virket nå i denne varmen og når sola står å steker inn stuevinduet hele dagen. Bor i 2 etg og ikke lett å få hengt opp nye, dessuten blir det dyrt å få noen til å henge opp og kjøpe nye. 

Velger du noen tidløse i en nøytral farge tror jeg du er ganske safe! For meg er det ett pluss å jeg kjøper ikke bolig igjen uten at dette er montert og funker!

Anonymkode: faee6...80d

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heisann. Vil det lønne seg å investere i markiser på en bolig? Vil man få igjen denne investeringen ved et eventuelt videresalg? Tenker da på selve utgiftene + årlig alternativavkastning på 10-15%. Det haster litt å få svar på denne henvendelsen.                                   

Anonymkode: 778d8...82b

Hadde aldri brydd meg om markiser om jeg skulle kjøpt et hus. Ville heller valgt et hus uten om to like hus var til salgs for samme pris. Ikke er det pent heller, men alle har forskjellig smak :)

Skrevet

Du får ikke igjen de pengene du bruker på markiser. Bruk heller pengene på noe annet.

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg kjøpte leiligheten så husker jeg at jeg sa til mamma "Å det er markiser, det er bra" men da jeg hadde flyttet inn å skulle bruke de, så virket de ikke. Snoren var klippet (de er ganske gamle) Selve markisene var jo ikke noe fine siden de bar gamle, men hadde gjort mye for at de skulle ha virket nå i denne varmen og når sola står å steker inn stuevinduet hele dagen. Bor i 2 etg og ikke lett å få hengt opp nye, dessuten blir det dyrt å få noen til å henge opp og kjøpe nye. 

Velger du noen tidløse i en nøytral farge tror jeg du er ganske safe! For meg er det ett pluss å jeg kjøper ikke bolig igjen uten at dette er montert og funker!

Anonymkode: faee6...80d

Markiser er gull. Du kan sikkert få reparert de du har. Både stoff og snor kan byttes. Stoffet kan du kjøpe på mål hos markisemannen el lign og bytte selv (er overraskende enkelt). Snora har jeg ikke prøvd meg på men jeg vil tro den også er enkel å ta selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Markiser er gull verd for meg. Har solen fra den står opp. Det blir veldig varmt inne om jeg ikke hadde de. Deilig å trekke under på dagtid, når solen varmer. Spes når vi spiser ute, og slipper å sitte i solen. 

Jeg kjøpte "tidløs" farge. Passer på å smøre beslagene de henger på. Vasker duken på høsten, og lar de tørke helt opp, før de rulles inn for vinteren. Stelles markisen så varer de. Stoffet er ikke bleket, og de er 15 år nå. De var dyre, men det har vi igjen for i dag

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri valgt en markise, ville heller fått ordentlige skyggegardiner (eller hva de heter) på utsiden av vinduene. Elektriske, som går opp og ned.. Som på reklamen. Hvertfall om vinduene er i sola hele dagen, det kan hvertfall trekke opp ved et salg. 

Ville nok heller hatt en paviljong (og det har jo de fleste i dag) enn markise.. 

Anonymkode: f35a3...e7a

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte et relativt nytt hus og hadde vært veldig glade om huset hadde markise. Det er en stor utgift som kommer i tillegg til alt annet + litt masete med befaring osv.

Anonymkode: fdbd0...7c7

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt markise fordi det var umulig å sitte ute uten. Vi bor ikke på bakkeplan og har bare en sørvestvendt  veranda å sitte ute på. Der blir det stekende varmt på solrike dager og nærmest umulig å sitte ute. Ifjor så vi de naboene som har markise sitte ute hver dag, mens vi måtte trekke inn. Forferdelig kjedelig. I tillegg ble leiligheten uhorvelig varm, noe vi ikke merker like godt nå når vi har markisen nede. Hos oss er det gull verdt med markise, men har man hus og flere uteområder hadde jeg ikke kjøpt markise rett før salg. Det er ikke sikkert kjøper legger noe pluss i det.

Anonymkode: 68aad...036

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 28.5.2018 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Markiser et dyrt, men ganske vanlig på bolig. Før så gjorde de et poeng av at det var parkett i huset. At du får igjen? Tvilsomt vare pga markiser

Parkett får man fortsatt igjen på boligsalg. 

Flisgulv trekker ned pris. 

Anonymkode: 8f890...c7f

Skrevet (endret)

Markiser er et stort pluss og vi bruker vår mye. Om vi hadde betalt mer for et hus med markiser derimot er uvisst, men hvis det ikke var noen form for solskjerming måtte vi jo tatt med i beregningen at det er en ekstrakostnad for oss. Du kan nok ikke regne med en verdiøkning på huset pga markiser og i alle fall ikke en verdiøkning tilsvarende prisen du betaler. Det kommer jo også an på hva kjøper setter pris på. Ting jeg har sett blitt dratt fram som et pluss, men som for oss hadde vært et minus er f.eks. dyre og fancy integrerte kaffemaskiner eller vinkjøleskap, badstu eller spabad på terrassen/i hagen. Det er sjelden at noe appellerer til absolutt alle. 

Endret av Arkana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...