Gå til innhold

Sanger som passer for eldre (75++)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg skal synge på tre sykehjem i kommunen om ca 2 uker. Aldresgruppen er ca 75+, men er også noen yngre. 

Hvilke sanger kan jeg synge? Gjerne norske, gode klassikere :) 

Blir ekstra glad om noen nevner den sangen jeg tenker på, som jeg verken husker hva heter eller hvordan går! 🤗 

Anonymkode: f857f...54e

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Gjest Mary Boleyn skrev:

Noe fra Erik Bye?

Ja + Alf Prøysen, Otto Nielsen og Jens Book Jensen med "Det er Norge i rødt hvitt og blått". Da har du det.

Anonymkode: d2ed1...56a

Skrevet

Tja, mamma er 73, hun ville likt TNT, så kanskje ikke bare gamle viser? 😄 Litt Beatles, Stones, Johnny Cash og Elvis f.eks.?

• Liker 1
Gjest Rocka69
Skrevet
7 timer siden, Leeloo skrev:

Tja, mamma er 73, hun ville likt TNT, så kanskje ikke bare gamle viser? 😄 Litt Beatles, Stones, Johnny Cash og Elvis f.eks.?

The Mamas and The Papas, Beach Boys, The Doors - du har hele 50-tallet og 60-tallet å ta av. Husk på at for 50 år siden så var disse 75 åringene 25 år, for 60 år siden så var de 15 år - og rocken var kommet for fullt med Elvis, Jerry Lee Lewis, Fats Domino, Little Richard, Cliff Richard, The Shadows, Chuck Berry, Carl Perkins. Dagens 75 åringer hørte ikke på Jens Book Jensen, han var det foreldrene deres hørte på! Og som de hatet! Akkurat som om 25 år så blir det Duran Duran, Whitesnake, A-Ha, Culture Club, Wham, Samantha Fox du må spelle. Gud som jeg gruer meg til om 25-30 år, jeg hater 80-tallets musikk. Og elsker 30, 40, 50, 60 og 70 tallets blues og bluesinspirert rock. 

Uansett, titt på hitlistene i Norge og utlandet for 50-60 år siden, og dermed har du repertoaret ditt. Ikke begynn med ting fra barndommen deres på 40tallet og tidlig 50-tallet, det er musikk som 95 åringer og eldre likte. Husk på at Paul McCartney er i samme alder som disse 75åringene, Rolling Stones likeså - og de er aktive fremdeles og fyller stadioner med 80 000 som RS gjorde to ganger i London forrige uke. Og ja publikum er alt fra 15 åringer til nettopp 75 åringer.  Ikke bli den nye Egil Monn-Iversen eller Arne Bendixen som ødela norsk musikk gjennom 60, 70 og 80 tallet - godt at de to er borte for godt. Pop og rock fra 50/60 tallet så gjør du suksess. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...