AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Som tittel sier, er det noen bladlus på bærbusker, samt en del maur som sikkert passer på sine ekle venner. Dør blomsten om man sprayer en sånn bli kvitt lus mix? Anonymkode: 0ad8a...718
hjertesukka Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Nei, tvertimot. Den mixen er ikke farlig for plantene, men blomsten/planten blir kvitt skadedyr, blir friskere og produserer mer blomster/bær. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 Hvordan blanding anbefaler du? Jeg er egentlig stor fan av maur. De spiser vel lus, larver og andre ulumskheter? Anonymkode: 39a84...e0c 1
hjertesukka Skrevet 28. mai 2018 #4 Skrevet 28. mai 2018 Hvis du scroller nedover på denne siden, så finner du oppskrift på blandingen; https://www.nrk.no/livsstil/dette-tar-knekken-pa-lusa_-1.8221201 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 9 timer siden, hjertesukka skrev: Hvis du scroller nedover på denne siden, så finner du oppskrift på blandingen; https://www.nrk.no/livsstil/dette-tar-knekken-pa-lusa_-1.8221201 Yes, takk Hadde ca lignende blandingsoppskrift fra før. Får kjøre på, satse på at sprayen ikke skremmer bort humler og bier. Anonymkode: 0ad8a...718 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan blanding anbefaler du? Jeg er egentlig stor fan av maur. De spiser vel lus, larver og andre ulumskheter? Anonymkode: 39a84...e0c Så lenge dem henger i skogen er jeg også det. Men nå nei, de passer på lusa, sånn at de kan få honningdugg som lusa driter ut. De spiser vel heller erke fienden til lusa, altså marihøna. Samt kommer de inn, dette er skogsmaur, så dem gjør ingen skade inne. Men har hatt stokkmaur før, tok knekken på takbjelke. Maur i hagen gjør bare skade, ved unntak at de kanskje holder slanger unna. Tror ikke mordersnegla bryr seg særlig om mauren heller. Anonymkode: 0ad8a...718
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå