AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Del Skrevet 28. mai 2018 Hei jeg har slitt med kviser rødemerker og store kviser nå i 4 år 😥 vurderer å begynne på isotretinoin hvis jeg får lov av legen (håper ikke legen mener at jeg har et for lite problem) i og med at jeg ikke har sånn typisk enorm aknehud. Men vertfall dette har plaget meg deg sliter på selvtilliten og klarer aldrig og gå uten sminke... vil bare bli kvitt det for godt! har dere vært gjennom det samme ? gjerne del erfaringer Spoiler Anonymkode: cc2c9...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #2 Del Skrevet 28. mai 2018 * noen store kviser .....men går vertfall aldri kvisefri Anonymkode: cc2c9...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Del Skrevet 28. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har slitt med kviser rødemerker og store kviser nå i 4 år 😥 vurderer å begynne på isotretinoin hvis jeg får lov av legen (håper ikke legen mener at jeg har et for lite problem) i og med at jeg ikke har sånn typisk enorm aknehud. Men vertfall dette har plaget meg deg sliter på selvtilliten og klarer aldrig og gå uten sminke... vil bare bli kvitt det for godt! har dere vært gjennom det samme ? gjerne del erfaringer Vis skjult innhold Anonymkode: cc2c9...724 Du finner en mange tusen sider lang tråd på temaet, bare du leter litt. Anonymkode: e9861...4b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #4 Del Skrevet 28. mai 2018 Jeg har brukt det i 2015/2016 i hovedsak fordi jeg var plaget med kviser på ryggen ikke så veldig i ansiktet. Sluttet på våren 2016 og huden har aldri vært så fin som da 😄 men sommer 2017 fikk jeg ekstrem utbrudd i ansiktet, har aldri hatt så mye kviser i ansiktet noen gang, de er alle irriterte og blir store stygge røde arr og «groper» som jeg har i hele ansiktet nå bokstavelig talt ☹️ Det synes jeg er veldig kjipt i og med at man gikk så lenge på denne medisinen, men håper at det skal gå over av seg selv en gang! Om ikke må jeg høre om det er mulig å ta ny kur etter hvert, men følte det var veldig bortkastet når det ble så ekstremt ille! 😫 Anonymkode: e7054...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernelle Skrevet 14. juni 2018 #5 Del Skrevet 14. juni 2018 Jeg slet hovedsakelig med "nupper" i ansiktet og over hele overkroppen, og fikk noen store kviser. Heller ikke det man kanskje typisk tenker på når man hører "akne" og "isotretinoin", men jeg fikk hjelp selv om jeg fryktet at det ikke var store nok kviser. Legen la også vekt på at jeg hadde prøvd alt mulig annet og at jeg fikk mye arr - og kanskje også at det påvirket selvtilliten min i stor grad. Startet min første kur i fjor vår, og forventet de verst tenkelige bivirkningene. Det viste seg å være lurt, for kuren ble mye enklere enn hva jeg hadde trodd. Det tok riktignok ikke lenger enn et par måneder før kvisene var tilbake igjen etter endt kur, men nå var egentlig overkroppen OK mens ansiktet trengte en ny kur. Jeg tok kontakt med fastlege, som henviste meg til hudlege igjen. Gjennnom så mange år med kviser har jeg blitt en mester i å sminke meg (noe jeg fikk kompliment for fra hudlegen, som ikke kunne se problemet så godt). Hun tok meg likevel på alvor, og sa at dersom jeg var motivert for å ta en ny kur så fikk jeg lov til det. Jeg hadde med noen bilder av ansiktet mitt uten sminke også. Denne gangen er bivirkningene faktisk litt annerledes enn første gangen. Første gangen var jeg ikke særlig tørr i nesa f.eks., men det er jeg nå. Jeg hadde vondt i kroppen, men det er det mindre av denne gangen. Hvilke bivirkninger man får varierer fra person til person, og tilsynelatende fra kur til kur. Det er likevel noen ting man absolutt må forvente; tørre øyne, tørre lepper, og tørr hud og/eller tørre flekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 18. juni 2018 #6 Del Skrevet 18. juni 2018 Jeg ble ferdig med Iso i september, da hadde jeg gått på hele kuren i 6 mnd. 20 mg og 40 mg annenhver dag. Jeg er veldig fornøyd med resultatet og krysser fingrene for at huden forholder seg fint. I og med at det er flere som ikke får et varig resultat av denne kuren. Jeg har egentlig alltid hatt en veldig fin hud, men pga forskjellige prevensjonsmidler med mye hormoner begynte jeg å slite med akne som følge av hormoner jeg ikke tålte. Jeg fikk helt syke bivirkninger av denne kuren, den tærer utrolig mye på kroppen, dette er egentlig en cellegift som man brukte mot hudkreft før i tiden. Jeg anbefaler ingen å bruke den så lenge de ikke har et eksistensielt problem hvor andre metoder ikke fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå