AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Jeg sitter inne på Kvinneguiden, og trykker på ulike lenker til ulike alternative media, som sikkert beskrives som høyreekstreme. Frieord, dokument, resett, breitbart, gastoninstitute, jihadwatch etc. Jeg er ikke høyre ekstrem, ikke er jeg rasist heller. Har venner fra alle verdenshjørner, og mange trosretninger. Hvor tett følger PST slike nettsteder, og vår aktivitet på nettet? Vet de hvem jeg er? Hvor overvåket er det sannsynlig at vi er her i landet? Sitter det andre land og følger med? Jeg skriver forresten ikke i noen kommentarfelt og jeg verken blogger eller vlogger. På kvinneguiden deler jeg av og til mine synspunkter. Hva tror dere? Vet de om slike som meg? Er jeg under oppsikt? Vil ikke tro jeg er alene, om en slik internettbruk. Anonymkode: 205fe...5c9 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Jepp og særlig de som nevner PST. Nevner du Allah Akbar og andre setninger, sitter det en i andre enden og spisser ørene. Hvis du har sett et utall amerikanske spionfilmer, "Vet du" jo hvordan det hele foregår. 😁 Anonymkode: 7f15c...26b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 Så vidt jeg forstår overvåkes ikke trafikk internt i landet, men det er i hvert fall planen at all trafikk som går til utlandet skal overvåkes. Svenske myndigheter har overvåket all trafikk som går inn og ut av Sverige i flere år, og mye av den norske trafikken går om dem. Myndighetene vet ikke til enhver tid hvem som bruker hvilke IPer, men på grunn av datalagringsdirektivet kan de sjekke det ved behov. For ukryptert trafikk lages det sannsynligvis automatisk profiler av brukere selv om ikke de vet identiteten, som kan sjekkes mot ISPen ved behov. Brukes kryptert trafikk vil det være mye vanskeligere. KG har endelig begynt å støtte kryptert overføring skikkelig. Hvis du installerer addon-en HTTPS Everywhere som finnes for flere nettlesere så sørger den for at overføringen krypteres der det er mulig. Kryptert overføring gjør også at de som bruker samme wifi-nettverk ikke lenger kan se hva du skriver på KG. Anonymkode: 5d780...5b6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #4 Skrevet 28. mai 2018 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jepp og særlig de som nevner PST. Nevner du Allah Akbar og andre setninger, sitter det en i andre enden og spisser ørene. Hvis du har sett et utall amerikanske spionfilmer, "Vet du" jo hvordan det hele foregår. 😁 Anonymkode: 7f15c...26b Neste steg blir vel at de skal avlytte telefonen min 😅 Fy faen asså 🤣 Anonymkode: 205fe...5c9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 Så klart de gjør. Da jeg var sammen med eksen som var muslim fikk jeg stadige tegn som klikkelyder i tlf etc på at jeg ble avlyttet. I dag følger de med på alt for å fange opp mulige trusler. Og bra er det. Vi har mye å være takknemlig for her i landet. Anonymkode: 8339a...7a4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 Nå er det jo bare meg, og min mann, også ungene som bruker samme wifi, bortsett fra på jobben da. Ante ikke at noen av de kunne se hva jeg gjør på nettet 😱 mannen og ungene er nok like lite i stand til å gjøre det, som jeg med dem. Jeg forsto lite av det andre du forklarte, jeg vet ikke hvordan nettet funker, IPS, kryptering, https etc. Vet at før skrev en inn http:// før URL, og vet at IP er vår egent tilknytning til Internett, antar S’en står for secure? Forstår meg likevel ikke på det, satt bare å lekte med tanken, «hvor overvåket er vi egentlig?» Og når får PST «behov» for å lage en profil? Nei, jeg tror ikke det er helt enda.... Anonymkode: 205fe...5c9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #7 Skrevet 28. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå er det jo bare meg, og min mann, også ungene som bruker samme wifi, bortsett fra på jobben da. Ante ikke at noen av de kunne se hva jeg gjør på nettet 😱 mannen og ungene er nok like lite i stand til å gjøre det, som jeg med dem. Jeg forsto lite av det andre du forklarte, jeg vet ikke hvordan nettet funker, IPS, kryptering, https etc. Vet at før skrev en inn http:// før URL, og vet at IP er vår egent tilknytning til Internett, antar S’en står for secure? Forstår meg likevel ikke på det, satt bare å lekte med tanken, «hvor overvåket er vi egentlig?» Og når får PST «behov» for å lage en profil? Nei, jeg tror ikke det er helt enda.... Anonymkode: 205fe...5c9 Det er mange som ikke vet at alle som bruker samme wifi-nett kan se alt alle de andre gjør. Det har ikke noe å si om det er passordbeskyttet, siden alle bruker samme passord. Det er derfor det er viktig å bruke kryptering, spesielt på flyplasser, hoteller og slikt. S-en står for secure, ja. Hvis det bare står http så er det ikke kryptert. Med IP menes adressen du får på internett, for at nettet skal vite hvor dataene skal sendes. Profilene kan lages automatisk, og hvis en bruker f.eks. har sett på nok "skumle" nettsteder kan systemet si ifra til operatørene så det kan gjøres grundigere undersøkelser. Siden det er hemmelig kan jeg naturligvis ikke vite sikkert at de gjør akkurat dette, men det ville ikke være så mye vits i å be om de generelle overvåkingstillatelsene de har bedt om hvis ikke de gjør noe liknende. Anonymkode: 5d780...5b6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #8 Skrevet 28. mai 2018 ISP står for internet service provider, og er f.eks. Telenor, Get eller Altibox. Anonymkode: 5d780...5b6
Sirah Skrevet 28. mai 2018 #10 Skrevet 28. mai 2018 Tviler på at PTSD følger nøye med på deg pga at du har trykket deg inn på Document.no gjennom en link på Kvinneguiden Men jeg tror absolutt at vi ikke er så anonyme på nettet som vi kanskje tror. Dersom du ikke har noe å skjule så har du heller ikke noe å frykte. Om PTSD vil bruke tid og resurser på å spore min nettaktivitet så må de gjerne det, men det er ganske bortkastet tid for å si det på den måten (selv om de sikkert får seg en god latter).
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #11 Skrevet 28. mai 2018 Jeg har ingenting å skjule, jeg gjør ingenting, jeg sprer ingenting, men som jeg skrev jeg er inne på mer enn bare en link, liksom 😳 Vel, vel, deler allikevel ikke synet på overvåkning av befolkningen som noe å være takknemlig for. (Om de gjør det da, det vet jeg jo ikke) 1 hour ago, AnonymBruker said: Så klart de gjør. Da jeg var sammen med eksen som var muslim fikk jeg stadige tegn som klikkelyder i tlf etc på at jeg ble avlyttet. I dag følger de med på alt for å fange opp mulige trusler. Og bra er det. Vi har mye å være takknemlig for her i landet. Anonymkode: 8339a...7a4 Jeg blir faktisk litt forbauset og forfjamset over at noen kan tenke som dette, om det er sant eller innbilning 😱 (Jeg tror ikke de gidder å følge med på meg, jeg tror heller ikke at PST lyttet på telefonen til en som var kjæreste med en muslim, samme hvor mye klikke lyder hun hørte. Jeg liker å tro de har god grunn) Anonymkode: 205fe...5c9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #12 Skrevet 28. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så klart de gjør. Da jeg var sammen med eksen som var muslim fikk jeg stadige tegn som klikkelyder i tlf etc på at jeg ble avlyttet. I dag følger de med på alt for å fange opp mulige trusler. Og bra er det. Vi har mye å være takknemlig for her i landet. Anonymkode: 8339a...7a4 Nå er det jo ikke akkurat sånn du oppdager at du blir avlyttet, det har stort sett ingenting med "klikkelyder" å gjøre, men mer med at den skifter mast f.eks. Anonymkode: de67d...558 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå