Gå til innhold

Å være "god nok" når man er litt dum...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne, som ikke vet hvordan det er å ha selvtillit. Eller, i fylla kunne jeg ha det, men alkohol har jeg kuttet ut for lenge siden. Jeg har alltid slitt med lærevansker, bl.a. Noe som gjør at jeg har følt meg veldig dum gjennom skolen, og ikke minst , i forhold til andre. Jeg sliter enda med å vedlikeholde engelsken for eksempel, mens mange andre har beholdt den siden de var barn og snakker flytende. De kan til og med 3. språk, som spansk eller tysk.
Jeg driver også og forbedrer tysk i tilfelle jeg skulle trenge det en gang. Men når jeg lærer et språk bedre, blir det andre dårligere.

Jeg har ikke så gode karakterer generelt fra vdg heller. 

Ellers, så kan jeg å gi service. Jeg jobber i servecibransjen. Og jeg er veldig detaljert og miljøbevisst.

Men jeg er betatt IGJEN! Og jeg føler meg ikke god nok. Jeg føler at denne mannen vil vente på en kvinne som er "uoppnåelig". Altså, ei som er pen OG høyt utdannet/veldig smart. Jeg er pen , men kanskje ikke så karismatisk ellers. Og jeg vet jo at utseendet ikke er alt, og dessuten så holder ikke det seg livet ut. Jeg har latt alt gå.

Anonymkode: 56e60...b1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du ER god nok som du er. Helt sikkert. Det er så fantastisk at vi alle er forskjellige, med forskjellige interesser og ting vi liker å gjøre. Ofte kan vi innbille oss at andre er så mye flinkere enn oss. Noen ganger er de selvfølgelig flinkere i noen ting enn hva man selv er. Men man er like verdt som et menneske for det. Noen er spesielt snille. Det teller i hvert fall mest av alt. Kan tenke meg du er et godt menneske siden du er god til å gi service.

Husk på å tenk at du er et flott menneske. Dermed stråler du det ut også. 

Så får man se om han mannen er så opplyst og fortjener en dame som deg. Hvis ikke, er det hans tap, eller ikke noe for deg.

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet

Pust ut, det går bra:) Om du kan engelsk, tysk eller spansk er ikke noe kriterie for meg ihvertfall. Jeg kan jo norsk:) 

Men sånn alvorlig talt, jeg skjønner hva du mener. Du sier du har lærevansker, bøker er kanskje ikke din beste venn, og det kan vel muligens være en utfordring om du skal innlede et forhold til Hans  Olav Lahlum, men det er mer enn nok av de som vet å sette pris på dine praktiske egenskaper. Og har du en personlighet som utstråler omtanke og varme, så setter i hvert fall jeg det høyere enn om du vet hva mørk materie består av (det vet forresten ingen:)

Jeg kjenner jo ikke han karen du har et øye til nå, men hvis han leter etter noen som ikke er som deg, så er han vel kanskje ikke den rette? Det er helt sikkert mange der ute som vet å sette pris på deg. Fortsett med det du liker og har talenter for, og ikke stress med å måtte finne en mann, så skal du se at han plutselig en dag står der. Dette går fint, ser du:)

AnonymBruker
Skrevet

Du er jo heldig som er pen. Det er mange som ikke er det. Du skriver bra og riktig, så da står det ikke SÅ ille til, egentlig. Skjønner trangen til å være perfekt. Men det er jo de aller færreste, heller ikke han typen du er betatt av.

Anonymkode: 72a26...fc8

Skrevet

Klart du er god nok. Og syntes også du skriver veldig bra. Du trenger ikke føle deg dum om du har lærevansker. Syntes du virker veldig oppadgående jeg. Og når noen ser etter en partner, så er ting som personlighet, kjemi, verdier, hvor attraktiv en finner person er viktigere enn gode karakterer og høy utdannelse. En forelsker seg i personen og ikke jobbtittelen. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne, som ikke vet hvordan det er å ha selvtillit. Eller, i fylla kunne jeg ha det, men alkohol har jeg kuttet ut for lenge siden. Jeg har alltid slitt med lærevansker, bl.a. Noe som gjør at jeg har følt meg veldig dum gjennom skolen, og ikke minst , i forhold til andre. Jeg sliter enda med å vedlikeholde engelsken for eksempel, mens mange andre har beholdt den siden de var barn og snakker flytende. De kan til og med 3. språk, som spansk eller tysk.
Jeg driver også og forbedrer tysk i tilfelle jeg skulle trenge det en gang. Men når jeg lærer et språk bedre, blir det andre dårligere.

Jeg har ikke så gode karakterer generelt fra vdg heller. 

Ellers, så kan jeg å gi service. Jeg jobber i servecibransjen. Og jeg er veldig detaljert og miljøbevisst.

Men jeg er betatt IGJEN! Og jeg føler meg ikke god nok. Jeg føler at denne mannen vil vente på en kvinne som er "uoppnåelig". Altså, ei som er pen OG høyt utdannet/veldig smart. Jeg er pen , men kanskje ikke så karismatisk ellers. Og jeg vet jo at utseendet ikke er alt, og dessuten så holder ikke det seg livet ut. Jeg har latt alt gå.

Anonymkode: 56e60...b1e

Første bud er å slutte og sammenligne deg med andre! Snakker engelsk som en kråke selv, men alle forstår uansett hva jeg sier, selv om jeg bommer innimellom. Men om du kan to eller ti språk har da ikke noe å si :) Selv aner jeg ikke hvor mange språk folk rundt meg kan, hvorfor bry seg om det?

Slapp av, smil og tenk positivt, høres sikkert veldig klisjeaktig ut, men det er faktisk en veldig god ting å fokusere på. Og jeg gjentar, SLAPP AV!!! Senk skuldrene og gjør ting enkelt og behagelig uten for mye tanker og mikkmakk. Ikke vær redd for deg selv, husk at alle har sitt å stri med, ingen bryr seg om hvor mange språk du snakker eller om du gjorde det dårlig på skolen. Det er hva du er nå du skal tenke på. Legg lista lavere og ikke still så høye krav til deg selv, vær fornøyd med det du har! 

AnonymBruker
Skrevet

Stress ned. Menn liker ikke at damer er smartere enn dem og elsker pene damer. 

Anonymkode: 9e775...6fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...