Gå til innhold

Jeg er 100 prosent sykemeldt, men nå har kontrakten gått ut og legen vil jeg skal jobbe 20 prosent ...hva skal jeg gjøre ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er den eneste kvinnelige elektrikeren i mitt firma, det er tung jobb og krever mye av meg fysisk. Jeg fikk prolaps nå til nyttår og greide å jobbe fram til mars, men smertene ble så sterke at jeg måtte gi meg, ble 100 prosent sykemeldt og har vært det inntil nå. nå vil legen at jeg skulle prøve meg 20 prosent i jobb, helt greit det, er drittlei av å være hjemme, jeg føler meg ikke klar i det hele tatt og har forsatt smerter bare ved å sitte vanlig i en stol, men jeg tenkte jeg skulle prøve. nå ringe jeg arbeidsgiver og han sa kontrakten min var gått ut og at firmaet gjordet det veldig dårlig økonomisk så mange var permitert og jeg fikk ikke fornyet. hva gjør jeg nå ? ingen seriøse firma vil ansette meg med prolaps for å jobbe 2 halv dager i uken, men legen vil forsatt at jeg kun skal sykemeldes 80 prosent ?    må jeg nå gå hjemme igjen, men med 80 prosent sykelønn? eller må jeg i jobb igjen men i et helt annet yrke enn det jeg har utdanning i ? eller kan legen ta meg tilbake til 100 prosent, så får jeg heller vente til jeg faktisk er bra igjen, for det er jeg aldeles ikke

Anonymkode: b7f21...474

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du starter prosessen med å få AAP, da får du en aktivitetsplan og der er det nav og du som sammen finner ut av hva dere burde gjøre. Da får du i det minste inntekt samtidig som at du jobber mot å enten bli friskmeldt eller å få omskolering feks.

Anonymkode: e8d52...c1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er den eneste kvinnelige elektrikeren i mitt firma, det er tung jobb og krever mye av meg fysisk. Jeg fikk prolaps nå til nyttår og greide å jobbe fram til mars, men smertene ble så sterke at jeg måtte gi meg, ble 100 prosent sykemeldt og har vært det inntil nå. nå vil legen at jeg skulle prøve meg 20 prosent i jobb, helt greit det, er drittlei av å være hjemme, jeg føler meg ikke klar i det hele tatt og har forsatt smerter bare ved å sitte vanlig i en stol, men jeg tenkte jeg skulle prøve. nå ringe jeg arbeidsgiver og han sa kontrakten min var gått ut og at firmaet gjordet det veldig dårlig økonomisk så mange var permitert og jeg fikk ikke fornyet. hva gjør jeg nå ? ingen seriøse firma vil ansette meg med prolaps for å jobbe 2 halv dager i uken, men legen vil forsatt at jeg kun skal sykemeldes 80 prosent ?    må jeg nå gå hjemme igjen, men med 80 prosent sykelønn? eller må jeg i jobb igjen men i et helt annet yrke enn det jeg har utdanning i ? eller kan legen ta meg tilbake til 100 prosent, så får jeg heller vente til jeg faktisk er bra igjen, for det er jeg aldeles ikke

Anonymkode: b7f21...474

Riktig som AB sier. De fleste i din situasjon vil da gå på AAP og evt jobbe mot å komme seg 20, 50 eller 100 % ut i jobb. Har selv 2 prolaps i ryggen og det er ikke bare å begynne jobbe igjen. 

Anonymkode: 22cd7...e35

AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke få 80% sykepenger og 20% dagpenger?

Anonymkode: e3f05...696

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...