AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Jeg skal kjøpe nye frokost-, middags-, og suppetallerkner, men alle er enten så store, eller dyre. Jeg er på utkikk etter rimelige frokosttallerkner med 18- 20 cm diameter, middagstallerkener med ca 24 cm diameter, og supoetallerkner med ca 18 cm diameter. Noen tips? Anonymkode: 01057...fae
Grønt blad Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Jeg ville spart på servise over tid slik at du får et servise i god kvalitet som holder lenge. Det er bedre å veøge et du virkelig liker, enn å kompromisse kun fordi du må ha råd med en gang. Råder deg også til å holde serviset i hånda før du bestemmer deg. Det gjelder spesielt kopper og krus. Er hanken god? Liker du dekoren/mønsteret når du får sett den i virkeligheten? Om du f.eks. handler 2. sortering på fabrikksutsalget til Porsgrund Porselen, så vil du spare mye. Det er sjelden store feil på 2. sortering, se bare litt nøye over de delene du kjøper. Da får du mye servise for pengene. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 Hold deg vekk fra chitsen når du skal kjøpe. Må sitter hele Norge med samme hvite kjedelige servise. Ikke noe stas å dekke på. Anonymkode: 5390b...138
Antoinette Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 Til hverdags bør du ikke velge noe som er for kostbart å erstatte for ting blir skallet av eller knust innimellom. Ikke hyggelig at det blir hysteri hver gang det skjer. Selv valgte vi Royal Doulton.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 9 minutter siden, Antoinette said: Til hverdags bør du ikke velge noe som er for kostbart å erstatte for ting blir skallet av eller knust innimellom. Ikke hyggelig at det blir hysteri hver gang det skjer. Selv valgte vi Royal Doulton. Min erfaring er at serviser av litt bedre kvalitet ikke blir skallet av osv. Jeg har hatt mitt Teema fra Iittala i 15 år og det har aldri gått skall eller knust noen ting. Men er enig med deg i at det ikke trenger å være dyrt Anonymkode: 9e78d...73b 1
Ullvott Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 Vi har Porsgrund Sense som hverdagsservise og er veldig fornøyd. Nå har vi hatt det i fire år. Tallerknene brukes hver eneste dag og de viser ikke tegn til slitasje i det hele tatt. Ingen skall, ingen krakeleringer og ingen striper i glasuren etter bestikket. Vi har runde middagstallerkener på 28 cm og runde suppe/dessert/salat-tallerkner. De siste er også fine å bruke som skåler når man har taco, eller til snacks. Serviset er helhvitt og kan derfor kombineres med omtrent hva som helst. Ofte er det tilbud på flere av delene også. Firepakninger av tallerkner og skåler er slett ikke verst på pris, og det er ingen tvil om at god kvalitet lønner seg i lengden. Jeg har andre frokosttallerkener i dag, men vurderer å bytte dem ut med 22 cm-tallerknene i denne serien. https://www.porsgrund.com/nettbutikk/servise/sense?gclid=Cj0KCQjw9LPYBRDSARIsAHL7J5k39Ck_J0YN5KA3vnDwMkpOYtDNNPh7TqAZGi5nsMVkDUfAKvXyEwkaAnmqEALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 Det kommer jo an på hva rimelig pris er for deg? Jeg bruker et servie fra Rörstrand til hverdags og kjøper delene når de er på tilbud. Da kommer et fat på alt fra 130 til 190 kroner. Finserviset er vesentlig dyrere. Har hatt billigserviser før, men de blir fortere slitt etter min erfaring. Anonymkode: e38be...1cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå