AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Hei! Vi er en gjeng på tre stykker som bor i et kollektiv, og er svært rolige folk som kanskje tar oss en øl bare hver tredje måned ca., hører aldri på svært høy musikk og lignende. I helgen hadde vi et uhell i forbindelse CL-finalen, hvor en av oss ble meget frustrert i forbindelse med kampen, og ble i tillegg småprovosert av den andre i kollektivet. Vedkommende skulle etter kampen gå ut for å ta seg litt luft, og frustrert og litt irritert tok litt hardere i for å lukke ytterdøra, og det endte med at en av glassrutene i døra knuste. Det jeg egentlig da lurer på er hva vi er erstatningsansvarlige for? Jeg har bodd i leiligheta et år lengre med noen andre før jeg flyttet sammen med de som bor her nå, og da jeg flyttet inn første gang fikk vi beskjed om at ytterdøra skulle byttes. Dette kom utleiefirmaet aldri for å gjøre, og etter hvert tok vi selv kontakt med utleiefirmaet, og de kom fortsatt ikke for å bytte døren. Jeg som har bodd her lengst merker at døra har blitt vanskeligere å lukke med tiden, og vi må generelt ta i for å lukke den. Jeg tenker at vi egentlig bare er erstatningsansvarlige for den knuste glassruta, men tenker at utleiefirmaet kommer til å se sitt snitt og kreve oss erstatningsansvarlige for hele døra slik at de sparer noen kroner på dette. Utleiefirmaet er ikke kjent for å være spesielt seriøse, og vi er veldig usikre på hva de eventuelt kommer til å gjøre med saken videre. Det virker som at utleier vet at døra ikke er den beste, og bare ventet på at noen skulle være uheldige nesten. Hva er da rimeligst i dette tilfellet? Å erstatte hele ytterdøra eller bare glasset i døra? Det skal sies at ytterdøra har et glassvindu over seg som sannsynligvis også skal byttes etter å ha sett at disse vinduene har blitt fjernet hos de andre leilighetene. Er det mulig å inngå et kompromiss med utleier som sier at vi erstatter bare den knuste ruta og prisen for å fikse dette, også kan de velge om de vil bytte hele døra og betale mindre selv for dette? Vi er generelt nå veldig bekymret for å bli sett på som dårlige leietakere etter hendelsen, og synes generelt at det er veldig trist hvis et uhell som dette skal kunne ødelegge for fremtidige leieforhold. Vi er som sagt veldig rolige folk som aldri har fått noen klager fra naboene.. Takker så mye for svar! Anonymkode: 4f0af...1ba
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Jeg bare synser litt her nå, men siden den døra skulle vært byttet ut så kan dere argumentere med at glasset og døra var slitent og at det ikke var deres feil at det knuste, men at det er normal slitasje som hadde gjort det og at det bare var et spørsmål om tid før den hadde knust? Dette er vel ting som går på innbo- eller husforsikring? (Jeg aner ikke, synser som sagt. Sønnen min fikk laget en liten "knekk" i gulvet da han satte seg i kontorstolen litt tungt, og han er ganske tung, men han mistet ikke noe av depositumet av det) Anonymkode: 5f5f7...0f7 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 Det bør kanskje også nevnes at hele bygget er svært lytt, og ting høres generelt mye bedre enn det det vanligvis gjør. Om natten kan vi blant annet høre naboene under som som snorker, hoster eller nyser. Prating er ikke uvanlig å høre fra alle kanter, men er mye bedre enn å høre bassduringa som gjerne kommer i helgene. Det jeg skulle fram til er at trappeoppgangen har et slags ekko, og lyder høres svært godt inn i leilighetene. Jeg har selv soverom mot trappeoppgangen, og våkner så og si hver eneste gang naboen eller noen hos oss går inn eller ut av ytterdøra. Vanlig spasering i trappene høres ut som at noen bevisst tramper så hardt de kan i trappene. Det som skjedde videre under hendelsen var at naboene kom ut for å sjekke hva som skjedde. Døra ble lukket noe hardere enn normalt, og lyden av knust glass spilte nok en stor rolle i lydnivået. Naboene skjønte raskt at situasjonen ikke var alvorlig eller voldelig, men vi ble nødt til å spesifisere dette til naboene som bor rett ved siden av oss som virket bekymret over situasjonen. Vi ga beskjed til vaktmester som kom å fikset døra midlertidig i dag, og vi spurte da om hvordan prosedyren var for dette, altså om vi burde kontakte utleier selv og fortelle om hendelsen. Han svarte at det ikke var nødvendig, for noen andre har allerede gitt beskjed om dette. Jeg er da redd for at det er naboene som har kontaktet utleier og sagt at hendelsen var mye mer alvorlig enn det den egentlig var, og blir dermed redd for hva de kan gjøre i en slik situasjon. Tenker vi blir nødt til å fortelle hele sannheten til utleier om at det var irritasjon i bildet ettersom naboene vet dette. Utleiefirmaet er som sagt useriøse og har havnet i media opp til flere ganger grunnet dette, og dette gjør oss bare enda mer usikre på hva de kan finne på å gjøre- spesielt om vi blir "tatt i å lyve". Det jeg har fortalt nå er jo sannheten, men kan ikke utelukke å fortelle videre at det var noe irritasjon inne i bildet. Vi har bare to måneder igjen av leieforholdet før vi skal flytte langt vekk fra dette firmaet, og synes det var rimelig uheldig at dette måtte skje akkurat nå.. Anonymkode: 4f0af...1ba
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #4 Skrevet 28. mai 2018 Kontakt leieboerforeningen, og få hjelp derfra. Utleier har brutt avtalen med å bytte ut døra og ut fra mine erfaringer skal ikke dere dekke utgifter til en dør som allerede sang på siste vers. Anonymkode: ddbd3...07c 2
spinner Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 Hvis dette er en gammel dør kan vel det greieste kanskje være å bestille et nytt glass og sette det inn selv. Da slipper dere å ta noen diskusjon i det hele tatt. Dere roter dere fort opp i diskusjon hvis dere begynner å snakke om tilstanden til døra med mindre dere kan dokumenter at den er lovet utskiftet. Hvis dette er et gammeldags enkeltvindu snakker vi noen få hundrelapper i glass, kitt og stifter, men med tilkalt glassmester blir det flere tusen fort. Hvis det er et dobbelvindu er det sannsynligvis en pakke som mer eller mindre holdes på plass av listene rundt. Som utleier hadde jeg nok bare krevd vinduet erstattet og nektet å snakke om døras tilstand. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 Om utleiefirmaet er useriøst eller ikke har ingen betydning, det er bare å betale det det koster for å få byttet hele døren med karm eller bare glasset. Jobben må også gjøres av fagfolk så det ikke blir uenigheter i etterkant på grunn av feil montering, det kan fort bli veldig dyrt hvis man skal spare noen tusenlapper på å fikse det svart. Anonymkode: 03c6b...99a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #7 Skrevet 28. mai 2018 I prinsippet er dere generelt kun ansvarlig for ting som skades utover normal slitasje. Å knuse glass på en dør vil nok normalt klassifiseres som skade, med mindre vinduet var så løst at det bare var et tidsspørsmål før det falt av. Så her vil dere nok normalt måtte erstatte vinduet. Skal døre likevel byttes, og utleier har lovet dette, så kan dere bruke dette som anledning til å purre opp akkurat det. Avhengig av hvor stort og hva slags vindu som knuste, ville jeg muligens forsøkt meg på en spansk en og teipet igjen, eller kjøpt et billig enkeltglass som man kan "kitte" på plass selv (hvis det er en gammel dør med enkeltglass). Dobbelt/trippeltglass er derimot ikke så enkelt å få på plass selv. Når det er et utleiefirma, så er det sannsynligvis innleide profesjonelle som kommer for å bytte døra uansett, og de gir nesten garantert beng i hvilken tilstand døra er i når den skal byttes ut. Anonymkode: 10dc5...177
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #8 Skrevet 28. mai 2018 Trådstarter her! Vi er klare over at vi er erstatningsansvarlige uansett om utleiefirmaet opptrer seriøst eller ikke, er mer den usikkerheten rundt hva de kan finne på å kreve/gjøre dersom det skulle bli en veldig big deal av dette. Altså om de kommer til å "finne feil" ellers i leiligheten når vi flytter ut og krever oss erstatningsansvarlige for dette, selv om vi dokumenterte skader godt ved innflytting og ikke har opplevd noe annet enn den knuste ruta. Vi vil jo helst ikke gjøre situasjonen større enn det den egentlig er og bare få løst problemet egentlig. Vaktmester var som sagt her i dag og ordnet døra midlertidig, og jeg tror glasset var dobbelt så er vel ikke så enkelt å få fikset dette selv. Ingen av oss er spesielt handy heller, så som tidligere anonym bruker sier er det nok lurt å få et firma til å fikse dette slik at det ikke oppstår problemer rundt kvaliteten på arbeidet i ettertid dersom det ikke er vaktmester som skal fikse dette. Hva er egentlig den lureste framgangsmåten for å få ordnet opp i dette uten å skape større diskusjoner enn nødvendig? Har opplevd tidligere at utleier slo seg vrang og begynte å prate om ting som ikke hadde noe med situasjonen å gjøre egentlig. Vi ble da egentlig ganske satt ut av at utleier oppførte seg slik, og klarte ikke diskutere godt tilbake når utleier førte en useriøs diskusjon. Det skal i dette tilfellet nevnes at det var en ansatt i firmaet som vi kontakter når det er ting vi lurer på og ved underskrivelse av kontrakter, og det er ikke selve sjefen i firmaet. Så hva er egentlig den lureste framgangsmåten for å få ordnet opp i dette på en enkel måte? Er midt i eksamenstida og generelt mye annet som foregår så vil bare ha det ordnet opp i raskest mulig. Og er det noen som vet sånn ca. prisen på å få ordnet og montert ny glassrute/dør? Anonymkode: 4f0af...1ba
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #9 Skrevet 28. mai 2018 Den som knuste ruta er erstatningsansvarlig, Om det er lytt i bygget, en gang var snakk om å bytte døra, selskapet er slik eller sånn er fulstendig irrelevant. Knust rute = erstatning. Det går imidlertid fint an å kontakte utleiefima, forklare at døra var tenkt bytta for et år siden, og om det er mulig å gjøre det nå fordi glasset er knust. Hvor ofte dere drikker o.l. er også revende likeyldig i sakens anledning. Anonymkode: 5ec41...0e6 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #10 Skrevet 28. mai 2018 Vi er som sagt fullt klare over at vi er erstatningsansvarlige i dette tilfellet, og spørsmålet har aldri vært hvorvidt vi er det eller ikke. Spørsmålet har heller vært om vi er erstatningsansvarlige for bare den knuste ruta eller døra. Døra fungerer fint fortsatt, så logisk nok bør det jo bare være ruta vi er ansvarlige for. Spørsmålet har også vært pris på hva det koster å eventuelt fikse en knust rute kontra hele døra, og hva som eventuelt er billigst å gjøre for å finne ut hva som lønner seg for vår del. Vedkommende som knuste ruta er selvfølgelig irritert over hendelsen og har sagt at h*n skal betale hele summen for å få fikset dette. Videre synes vedkommende også at det vil være veldig synd dersom utleiefirmaet nå kan fremstille oss alle som uforsiktige og bråkete folk, og er redd dette vil påvirke fremtidige leieforhold, basert på tilleggsinformasjonen. Personlig tenker jeg at det må være lov å være uheldig iblant, og så lenge det blir ordnet opp i på en redelig måte bør det ikke være noe problem. All tilleggsinformasjonen var for å gi et tydeligere bilde av hendelsen, og vi er helt klare over at vi er erstatningsansvarlige uansett hvor ofte vi gjør ditt og datt og om utleier er seriøs eller ei. Vi har ikke opplevd lignende tidligere, og dermed usikre på hvordan utleier kan opptre i slike tilfeller ettersom vi vet at utleier kan slå seg vrang. Anonymkode: 4f0af...1ba
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #11 Skrevet 28. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vi er en gjeng på tre stykker som bor i et kollektiv, og er svært rolige folk som kanskje tar oss en øl bare hver tredje måned ca., hører aldri på svært høy musikk og lignende. I helgen hadde vi et uhell i forbindelse CL-finalen, hvor en av oss ble meget frustrert i forbindelse med kampen, og ble i tillegg småprovosert av den andre i kollektivet. Vedkommende skulle etter kampen gå ut for å ta seg litt luft, og frustrert og litt irritert tok litt hardere i for å lukke ytterdøra, og det endte med at en av glassrutene i døra knuste. Det jeg egentlig da lurer på er hva vi er erstatningsansvarlige for? Jeg har bodd i leiligheta et år lengre med noen andre før jeg flyttet sammen med de som bor her nå, og da jeg flyttet inn første gang fikk vi beskjed om at ytterdøra skulle byttes. Dette kom utleiefirmaet aldri for å gjøre, og etter hvert tok vi selv kontakt med utleiefirmaet, og de kom fortsatt ikke for å bytte døren. Jeg som har bodd her lengst merker at døra har blitt vanskeligere å lukke med tiden, og vi må generelt ta i for å lukke den. Jeg tenker at vi egentlig bare er erstatningsansvarlige for den knuste glassruta, men tenker at utleiefirmaet kommer til å se sitt snitt og kreve oss erstatningsansvarlige for hele døra slik at de sparer noen kroner på dette. Utleiefirmaet er ikke kjent for å være spesielt seriøse, og vi er veldig usikre på hva de eventuelt kommer til å gjøre med saken videre. Det virker som at utleier vet at døra ikke er den beste, og bare ventet på at noen skulle være uheldige nesten. Hva er da rimeligst i dette tilfellet? Å erstatte hele ytterdøra eller bare glasset i døra? Det skal sies at ytterdøra har et glassvindu over seg som sannsynligvis også skal byttes etter å ha sett at disse vinduene har blitt fjernet hos de andre leilighetene. Er det mulig å inngå et kompromiss med utleier som sier at vi erstatter bare den knuste ruta og prisen for å fikse dette, også kan de velge om de vil bytte hele døra og betale mindre selv for dette? Vi er generelt nå veldig bekymret for å bli sett på som dårlige leietakere etter hendelsen, og synes generelt at det er veldig trist hvis et uhell som dette skal kunne ødelegge for fremtidige leieforhold. Vi er som sagt veldig rolige folk som aldri har fått noen klager fra naboene.. Takker så mye for svar! Anonymkode: 4f0af...1ba Har du hørt om å fatte deg i korthet og å raskt komme frem til poenget? Døra er knust, dere har ikke klaget på at døra er treig og vrien å åpne eller lukke, ergo den som knuste er ansvarlig for å få nytt glass i døra. Sterkemannfolk og en avtale med glassmesteren om at dere kommer med døra og får satt inn nytt glass sparer dere for penger med at glassmesteren må kjøre ut. Bli voksen og ta ansvar for egne handlinger. Anonymkode: 488a7...b46 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #12 Skrevet 28. mai 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er som sagt fullt klare over at vi er erstatningsansvarlige i dette tilfellet, og spørsmålet har aldri vært hvorvidt vi er det eller ikke. Spørsmålet har heller vært om vi er erstatningsansvarlige for bare den knuste ruta eller døra. Døra fungerer fint fortsatt, så logisk nok bør det jo bare være ruta vi er ansvarlige for. Spørsmålet har også vært pris på hva det koster å eventuelt fikse en knust rute kontra hele døra, og hva som eventuelt er billigst å gjøre for å finne ut hva som lønner seg for vår del. Vedkommende som knuste ruta er selvfølgelig irritert over hendelsen og har sagt at h*n skal betale hele summen for å få fikset dette. Videre synes vedkommende også at det vil være veldig synd dersom utleiefirmaet nå kan fremstille oss alle som uforsiktige og bråkete folk, og er redd dette vil påvirke fremtidige leieforhold, basert på tilleggsinformasjonen. Personlig tenker jeg at det må være lov å være uheldig iblant, og så lenge det blir ordnet opp i på en redelig måte bør det ikke være noe problem. All tilleggsinformasjonen var for å gi et tydeligere bilde av hendelsen, og vi er helt klare over at vi er erstatningsansvarlige uansett hvor ofte vi gjør ditt og datt og om utleier er seriøs eller ei. Vi har ikke opplevd lignende tidligere, og dermed usikre på hvordan utleier kan opptre i slike tilfeller ettersom vi vet at utleier kan slå seg vrang. Anonymkode: 4f0af...1ba Du har ikke lov til å skifte ut en hel dør med karm uten huseieres tillatelse. Å sette inn en hel dør med fører at du også må sette inn ny karm, og kronene ruller. Du kan kanskje forhandle med utleier om pris på ny dør, mot at dere dekker det skifte av glass i gammel dør koster, men du har ikke klaget på at døra er et problem. Ei dør kan heller ikke stå uten glass i lange tider. Anonymkode: 488a7...b46 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #13 Skrevet 28. mai 2018 Kvaliteten på ytterdøren deres er egentlig ikke relevant med mindre den skulle byttes ut fordi den var så sliten. Vet du om dette var grunnen? Min ytterdør ble byttet ut på grunn av brannsikkerhet. Vær ærlig med utleier og fortell at glasset på døren med uhell ble ødelagt. Den som knuste glasset vil erstatte dette. Dersom døren skal byttes ut uansett skal den ansvarlige ikke betale mer enn det koster for å erstatte det knuste glasset. En hel dør trenger ikke å byttes ut bare fordi glasset ble knust, så dette kommer de jo ikke særlig langt med. Det er heller ikke slik at utleier kan kjøpe en splitter ny, dyr stekeovn på leietakers regning når en sliten, gammel stekeovn blir ødelagt. Da må man jo finne en i tilsvarende pris, og hvis utleier velger en dyrere modell må utleier stå for differansen. Anonymkode: 8425d...f13 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #14 Skrevet 28. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke lov til å skifte ut en hel dør med karm uten huseieres tillatelse. Å sette inn en hel dør med fører at du også må sette inn ny karm, og kronene ruller. Du kan kanskje forhandle med utleier om pris på ny dør, mot at dere dekker det skifte av glass i gammel dør koster, men du har ikke klaget på at døra er et problem. Ei dør kan heller ikke stå uten glass i lange tider. Anonymkode: 488a7...b46 Takk for ordentlig svar! Vi har alltid vært forsiktige med å lukke døra og heller tatt litt kraftigere i for å lukke den, men har ikke klaget på dette ettersom vi alltid har fått lukket døren med bruk av litt krefter. Var litt usikker på om det var mulig å inngå et kompromiss med utleier, men i dette tilfellet er det vel en vinn-vinn-situasjon for begge parter dersom de ser for seg å bytte døra i nærmeste fremtid (noe som vi har diskutert senest for litt over ett år siden). Har ikke noe kunnskaper om glassdører, men døra er blitt påskrudd plater der ruten var dersom det har noe å si. Anonymkode: 4f0af...1ba
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #15 Skrevet 28. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvaliteten på ytterdøren deres er egentlig ikke relevant med mindre den skulle byttes ut fordi den var så sliten. Vet du om dette var grunnen? Min ytterdør ble byttet ut på grunn av brannsikkerhet. Vær ærlig med utleier og fortell at glasset på døren med uhell ble ødelagt. Den som knuste glasset vil erstatte dette. Dersom døren skal byttes ut uansett skal den ansvarlige ikke betale mer enn det koster for å erstatte det knuste glasset. En hel dør trenger ikke å byttes ut bare fordi glasset ble knust, så dette kommer de jo ikke særlig langt med. Det er heller ikke slik at utleier kan kjøpe en splitter ny, dyr stekeovn på leietakers regning når en sliten, gammel stekeovn blir ødelagt. Da må man jo finne en i tilsvarende pris, og hvis utleier velger en dyrere modell må utleier stå for differansen. Anonymkode: 8425d...f13 Helt ærlig er det så lenge siden vi fikk beskjed om at døra skulle byttes at jeg ikke husker helt grunnen til dette. I trappeoppgangen er vi den eneste av 8 dører med en gammel glassdør, og den ser ganske så sliten ut, spesielt sammenlignet med de andre dørene. Tipper den kan være fra 70-80tallet, i motsetning til andres dør som er byttet for bare noen år siden. Døra er heller ikke tett, så det kan kanskje ha noe å si for hvorfor den skulle byttes. Det var ikke jeg som hadde kontakt med utleier når det gjaldt bytte av dør, men det skal fortsatt være mulig å finne fram til det som ble sagt (ble diskutert over mail) dersom det skulle bli noen diskusjon utover det. Vi har ikke tenkt å være uærlig med utleier da dette bare kan gjøre vondt verre. Noen ødela glasset, ingen andre, og vedkommende må da bare legge seg flat og naturligvis erstatte dette. I mitt hode gir det mening, som du sier, at vedkommende bare erstatter prisen for nytt glass og montering av dette, døra fungerer jo fortsatt. Er det noen som vet prisen på å bytte en glassrute i dør? Døra er kanskje fra 70-80tallet dersom det skulle ha noe å si. Anonymkode: 4f0af...1ba
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #16 Skrevet 28. mai 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du hørt om å fatte deg i korthet og å raskt komme frem til poenget? Døra er knust, dere har ikke klaget på at døra er treig og vrien å åpne eller lukke, ergo den som knuste er ansvarlig for å få nytt glass i døra. Sterkemannfolk og en avtale med glassmesteren om at dere kommer med døra og får satt inn nytt glass sparer dere for penger med at glassmesteren må kjøre ut. Bli voksen og ta ansvar for egne handlinger. Anonymkode: 488a7...b46 Beklager dersom dette ble for langt å lese. Det har aldri vært snakk om at vedkommende ikke skal ta ansvar for uhellet. Så fort ordet student eller kollektiv blir nevnt virker det ut som at man blir sett på som useriøse personer uten evne til å ta ansvar for egne handlinger. Det kan nok gjelde for enkelte den dag i dag i et samfunn med både helikopter- og curlingforeldre som lar foreldrene ordne alt, men faktum er at studenter flest er redelige folk som tar ansvar for egne handlinger både i arbeidslivet, utdanning, sosiale situasjoner og lignende. Anonymkode: 4f0af...1ba 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #17 Skrevet 28. mai 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager dersom dette ble for langt å lese. Det har aldri vært snakk om at vedkommende ikke skal ta ansvar for uhellet. Så fort ordet student eller kollektiv blir nevnt virker det ut som at man blir sett på som useriøse personer uten evne til å ta ansvar for egne handlinger. Det kan nok gjelde for enkelte den dag i dag i et samfunn med både helikopter- og curlingforeldre som lar foreldrene ordne alt, men faktum er at studenter flest er redelige folk som tar ansvar for egne handlinger både i arbeidslivet, utdanning, sosiale situasjoner og lignende. Anonymkode: 4f0af...1ba Nå er du meget hårsår og dorutinntatt. Om du hadde vært en minstepensjonist på 95, millionær på 40. eller student på 19. Så hadde svaret mitt blitt det samme. Så lenge døra ikke er klagd på til det kjedsommelige så er døras treighet irrelevant. Døra er slamret i stykker. Anonymkode: 488a7...b46
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #18 Skrevet 28. mai 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er du meget hårsår og dorutinntatt. Om du hadde vært en minstepensjonist på 95, millionær på 40. eller student på 19. Så hadde svaret mitt blitt det samme. Så lenge døra ikke er klagd på til det kjedsommelige så er døras treighet irrelevant. Døra er slamret i stykker. Anonymkode: 488a7...b46 Jeg vil ikke påstå at jeg er spesielt hårsår. Grunnen til at jeg valgte å svare slik som jeg gjorde var fordi jeg ingen steder har sagt at vi eller vedkommende ikke skal ta ansvar for det som skjedde. Likevel følte du at du måtte kommentere at vi måtte vokse opp og ta ansvar for egne handlinger. Det har som sagt aldri vært snakk om noe annet, og det virket som om kommentaren kom på grunnlag av alder og bosituasjon. Vi er ulike mennesker som oppfatter ting ulikt, så beklager dersom svaret mitt ble oppfattet slik- noe som ikke var min intensjon. Uhellet er naturligvis irriterende ettersom det sannsynligvis kunne vært unngått, og det dermed er sure penger for vedkommende å måtte betale. Gjort er gjort, og det er selvfølgelig bare å betale. Anonymkode: 4f0af...1ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå