Gå til innhold

Hjelp med interiør (jeg er håpløs!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen her som er flinke med interiør og liker å komme med konkrete tips?? Jeg vurderer seriøst å leie inn en interiørkonsulent, men mistenker at det fort blir veldig veldig dyrt!?! Så derfor tenkte jeg at kanskje noen syns det er gøy å komme med tips! Dersom noen er interessert legger jeg gjerne ut bilder av stuen vår, så hadde jeg blir kjempeglad for alle innspill!!

Jeg og mannen liker en litt minimalistisk stil, men jeg føler aldri at det blir skikkelig gjennomført..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Cypress! Lenge siden sist 😀 Vi solgte nettopp huset vårt og fikk med en konsultasjon med interiørstylist. Hun var kjempeflink og gav meg flere gode råd. Jeg har vurdert å be henne komme til det nye huset vårt og style det før vi flytter inn, så vi får det fint fra starten av. :) Jeg har litt peiling selv, så kan sikkert hjelpe deg litt hvis du sender bilder. Jeg liker også den minimalistiske, nordiske stilen 😃

Skrevet
2 minutter siden, Pupsilure skrev:

Hei Cypress! Lenge siden sist 😀 Vi solgte nettopp huset vårt og fikk med en konsultasjon med interiørstylist. Hun var kjempeflink og gav meg flere gode råd. Jeg har vurdert å be henne komme til det nye huset vårt og style det før vi flytter inn, så vi får det fint fra starten av. :) Jeg har litt peiling selv, så kan sikkert hjelpe deg litt hvis du sender bilder. Jeg liker også den minimalistiske, nordiske stilen 😃

Hei! Ja, det var lenge siden! Hyggelig!! 

Du har jo faktisk vært hjemme hos meg - selv om det begynner å bli veldig lenge siden! 😁

Var det dyrt med interiørstylist??

Jeg skal ta bilder etter jobb i ettermiddag! 😀

Skrevet

Hei! Jeg studerer interiørdesign, legg igjen noen bilder så kan jeg komme med noen tips hvis du vil.

Flere interiør og møbelbutikker tilbyr også GRATIS hjemmebesøk med tips og triks du kan gjøre i hjemmet ditt. 

• Liker 1
Skrevet

Hehe, ja jeg har vært hos deg, og må si du har et godt utgangspunkt for å få et moderne og minimalistisk hjem. Mener å huske at det var ganske strøkent også. 

Det fulgte med i salgspakka, så jeg vet ikke hva det koster. Hvis jeg booker henne til det nye huset, så skal jeg si fra til deg hva det koster :)

På min Facebook har jeg lagt ut link til huset vi solgte (har delt noen andre også, så pass på at du ser på riktig). Fargene på vaskerommet og kontoret var det interiørstylisten som bestemte. Jeg hadde tenkt å ta hvitt. Hun sa at hvitt var helt ut. Hun hjalp meg også godt med gardiner og teppe i stua. Hadde tynne hvite (i tillegg til de grå tykke), og et firkantet lysgrått, for lite teppe. Tenkte at stua var fin som den var, men ble megafornøyd sånn som den ble! 

Skrevet
7 timer siden, Rosatoast skrev:

Hei! Jeg studerer interiørdesign, legg igjen noen bilder så kan jeg komme med noen tips hvis du vil.

Flere interiør og møbelbutikker tilbyr også GRATIS hjemmebesøk med tips og triks du kan gjøre i hjemmet ditt. 

Ja, da gjør kanskje det? Kan jo være kjekt! Men føler man seg ikke da veldig forpliktet til å kjøpe masse fra den spesifikke butikken tro? 

Skrevet

Hva gjør jeg med putene i sofaen feks?? Jeg syns de vi har bare IKKE lager en helhet, men jeg er ikke i stand til å se hva som må gå og hva som kan bli?!? 

TV-benken syns jeg er ganske forferdelig, har vært innom tanken på å male den eller legge på folie, men det er nok for mange kriker og kroker, så jeg er kommet til at jeg heller vil kjøpe en ny. Høyttalerne er dessverre utenfor min kontroll... 

Vedrørende stashet oppå skjenken - kommentarer?? Er det mulig å se, eller må jeg ta bedre bilder?

AEE62C23-A838-4BB9-99F3-383D82D0E4BA.jpeg

CDBFEFE0-D7F3-4DA7-BB05-CC99F0A1073C.jpeg

Skrevet
1 time siden, cypress skrev:

Ja, da gjør kanskje det? Kan jo være kjekt! Men føler man seg ikke da veldig forpliktet til å kjøpe masse fra den spesifikke butikken tro? 

Man burde jo egentlig føle at man forplikter seg, men er overraskende mange mennesker som ikke kjøper noe fra gjeldene butikker som kommer på interiør-besøk. 

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på hva du mener er så forferdelig med tv-benken? På bildet ser det ut som den passer inn. Skjenken din kunne kanskje hatt færre ting på seg, men heller noe med litt størrelse. Bildet på veggen synes jeg ikke passer inn, fargen ser helt feil ut på bildet og det røde er veldig dominerende. Rotet i hjørnet trenger en skuff😊

Jeg synes ikke det ser så galt ut, kanskje litt maskulint/unkarsbolig. Ville valgt mer farger på putene i sofaen og et par frodige planter hadde myket opp.

Anonymkode: 38554...35b

• Liker 3
Skrevet

Kjøp dunfyll til putene. Dander dem i en eller to grupper, og slå på dem så de får spisse hjørner. Vurder å flytte skjenken, det er litt overfylt der. Eventuelt henge TV på veggen, så tror jeg det vil se ryddigere ut. Du har også for mange ting på skjenken. Det lærte interiørstylisten meg. Jeg hadde gjort som deg, ting på rad og rekke. Hun flyttet tingene i grupper, og laget åpen plass ved siden av. Så mye bedre ut! Jeg ville fjernet bildet og det ene fatet fra skjenken, og satt de to siste tingene nærmere hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke Halvor Bakke -dander putene med å karateslå dem på midten. Please😁 Google stylingtips så får du masse gode (og endel mindre gode) tips.  Glem aldri at det du liker det liker du. Ikke la andre fortelle deg hva som er rett eller galt med mindre det gir mening for deg. 

Men Google. Masse flinke folk der ute som kan gi tips om alt fra styling av skjenken,  fargebruk osv. 

Noen tips fra meg: ikke matche for mye, men ting bør snakke med noe annet i rommet. Det røde bildet ditt- har det en motvekt et sted?  Trenger ikke være noe annet rødt, men noe fargesterkt som snaller med det røde.  

Samle ting i grupper. 

Maling kan gjøre underverker.  Det røde bildet kunne vært kult på en fargesterk vegg,  for eksempel jotun fargen balanse.

Et teppe på gulvet kan samle farger som er brukt i rommet for øvrig.

Grønne planter. 

Du har en krevende farge på gulv og møbler,  mye rødt i tresortene, i hvert fall slik de fremstår på bildet.  Kan være lurt å spille på lag med den fargen. Forsøke å dempe den. Mange tror at hvitt demper best, det stemmer sjeldent.  

Min erfaring er at jo mer minimalistisk stil du ønsker deg,  jo viktigere er kvaliteten på møbler og hver enkel ting.  Kjøp gjerne brukt på for eksempel finn.no.

Mitt tips et at du surfer litt rundt på Instagram/pinterest og samlet de bildene som du faller for. Ikke tenk for mye på om det er en stil som ligner på slik du har det, bare samle inspirasjon. 

Det tar tid å bygge et personlig unikt hjem, uabhengig av stil. 

Anonymkode: 49bcf...18d

AnonymBruker
Skrevet

AB over her igjen: ang putene: jeg ville tatt en tur på for eksempel hm. Der finner du helt sikkert velourputer i  lilla,  oransje, rosa osv. Miks og match. Ikke to like , men varier  er og uten mønster, litt ymse størrelser osv. Velour får ofte fargene til å fremstå støvet og mindre knæsj enn andre stoffer.  Bruk dunfull i putene. 

Ta bort det sorte teppet.  Det er for hardt til det røde bildet. Ta opp igjen noen andre farger her.  Mye som kan passe under der. Det røde bildet er kult og ganske personlig.  Få tør velge rødt og jeg digger at du gjør det. Vær forsiktig med komboen sort og rødt, kan fort bli veldig feil. Jeg ville jobbet inn noen nyanser til det røde.

Anonymkode: 49bcf...18d

Skrevet

Åh, så inspirerende å lese det dere skriver! Jeg skal hjem og fjerne ting etterpå!

Tusen takk for alle innspill! Særlig maling ble jeg litt gira på nå, den fargen fra Jotun var veldig fin! Enig i at fargen på gulvet gjør alt vanskelig - skulle gjerne hatt det i en lysere tone! Men å skifte det ut tror jeg dessverre ikke er aktuelt nå.

Og teppet ser kanskje sort ut, men er egentlig mørk grått. Men ja, jeg ser at det kan blir hardt - særlig til det røde bilde. Bildet er noe mannen min har hatt i årevis, jeg tror det er vanskelig å få han til å akseptere å ta det bort. Og jeg syns det er ganske kult selv og!

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, cypress skrev:

Hva gjør jeg med putene i sofaen feks?? Jeg syns de vi har bare IKKE lager en helhet, men jeg er ikke i stand til å se hva som må gå og hva som kan bli?!? 

TV-benken syns jeg er ganske forferdelig, har vært innom tanken på å male den eller legge på folie, men det er nok for mange kriker og kroker, så jeg er kommet til at jeg heller vil kjøpe en ny. Høyttalerne er dessverre utenfor min kontroll... 

Vedrørende stashet oppå skjenken - kommentarer?? Er det mulig å se, eller må jeg ta bedre bilder?

AEE62C23-A838-4BB9-99F3-383D82D0E4BA.jpeg

CDBFEFE0-D7F3-4DA7-BB05-CC99F0A1073C.jpeg

Til det første bildet: Dropp putene, maks 2-3 puter i en sofa holder i massevis. Du har et ganske mørkt møblement med mørkt gulvteppe, kjør på med noen lyse behaglige farger. Velour blir nevnt over her, KJØR PÅ. Lyserosa velour er veldig pent. Styr unna mørke farger i sofaen. På stuebordet kunne du kjøpt en liten glassvase eller en søt liten potte med noen spreke farger, ha en potteplante eller noen blomster på bordet. Husk 3-5-7 regelen. Aldri flere gjenstander samlet et sted enn disse . Det lager en harmonisk balanse mellom det hele :) et telysglass eller ha alt på et fat for å samle det litt mer.

Til det nederste bildet: Er enig i at de møblene er litt krise 😂 ikke frekt ment... Jeg ville nok også byttet ut tv-møbelet, kanskje til noe litt mer oppbevaringsvennlig og som ikke skriker oppmerksomhet. Da kan du fort bytte ut skjenken ved siden av også, hvis reolen blir lang nok :) Da får du bort DVDene baki der også. Det røde bilde ville jeg hatt et annet sted enn rett ved siden av tven, det tar mye oppmerksomhet og skaper litt kaos i med materialene som er under (møblene altså). Hvis du får litt mer nøytrale møbler under der kan kanskje bilde stå der, men det er litt nærme tven . Jeg ville satt det ene fatet som har noe gull og sort på seg på stuebordet istedenfor på skjenken :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Pupsilure skrev:

Kjøp dunfyll til putene. Dander dem i en eller to grupper, og slå på dem så de får spisse hjørner. Vurder å flytte skjenken, det er litt overfylt der. Eventuelt henge TV på veggen, så tror jeg det vil se ryddigere ut. Du har også for mange ting på skjenken. Det lærte interiørstylisten meg. Jeg hadde gjort som deg, ting på rad og rekke. Hun flyttet tingene i grupper, og laget åpen plass ved siden av. Så mye bedre ut! Jeg ville fjernet bildet og det ene fatet fra skjenken, og satt de to siste tingene nærmere hverandre.

Nei, nei, nei.

Anonymkode: 72850...27d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nei, nei.

Anonymkode: 72850...27d

Ehm.. hva med hvorfor? 

Skrevet

Litt bedre eller??? 🙏🏻

13495551-A298-4A68-8E27-DDCE64EE6FD3.jpeg

0756A1CD-16F4-4FE1-B7AB-A61F24CCC8B6.jpeg

• Liker 1
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Bedre.

Høytalere er skrekken. De er rett og slett ødeleggende for et hvert interiør. 

Jeg ville hengt opp flere bilder.

Skrevet

Mye bedre på de siste bildene! 

Jeg ville byttet gulvteppet til noe litt lysere, hevet ut tv-benken (beklager, den var ikke fin) og muligens sjenken også for å sette inn en lang lav sjenk/mediamøbel, hengt tv'en på veggen og satt høyttalerne på hver side (hvorfor er de vinklet innover?). Personlig synes jeg tv-benken burde være litt bredere en tv'en. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du snu teppet? Slik at det ligger under hele sofaen og bordet, og ikke bare under bordet?

Jeg ville bytta ut både sjenken og tv-møbelet med noe som går langs hele veggen, evt kun ett kort opphold for høyttaleren hvis du ikke kan få byttet den til en liten og søt en som kan henge på veggen ;)
Jeg liker å tenke litt utradisjonelt og ha TV'en høyere enn folk flest, så ville rett og slett kjøpt en sjenk eller to og satt tv'en oppå og fjerna de øverste skuffefrontene slik at du får plass til dekoder og hva enn du har der? Da får du også rydda vekk alt det "rotet" som ligger ved siden av TV'en og sofaen.. 

Puter ville jeg kjøpt ensfargede i en nøytral farge... 

Bildet ville jeg sett om jeg fant en annen vegg til og heller hatt ei hylle med pynt på, teller ett et speil, da bildet tar veldig mye oppmerksomhet. 

Anonymkode: 2cb37...1da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...