Gå til innhold

1500 kcal dagen akseptabelt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gå ned litt i vekt, men gjøre dette ved å spise sunt og mindre porsjoner. Tenker å ligge på rundt 1500 kcal dagen og gå i overkant av 10000 skritt pr dag. Kanskje litt trening er det tid og overskudd. Høres dette OK ut eller vil man ikke forvente vektnedgang av dette? 

Anonymkode: 845ab...dca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner bruker ca 1800 kcal/dag i basisforbrenning, så vil du forbrenne mer siden du skal gå 10k+ skritt om dagen, så du vil definitivt gå ned i vekt med dette. Regner med det holder til ca 1-2 kg/mnd

Anonymkode: c1bcc...82b

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på ditt kaloribehov, hvor høy du er og hva din nåværende vekt er. 

Du må også vurdere om dette er langt i fra det du ligger på nå og om det vil bli for vanskelig å holde på slik i lengden. 

Anonymkode: a1af1...387

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du er veldig overvektig: jogg i 10-15 min istedet for å gå 10k skritt. 10 min jogging er mer verdt enn 45 min gåing. Om du vil trene minst mulig med best resultat, så må du trene hardt og kort- heller enn slapp gåing i 2 timer. Helst ikke jogg på asfalt og bruk gode sko

Anonymkode: 0b7e7...65c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med mindre du er veldig overvektig: jogg i 10-15 min istedet for å gå 10k skritt. 10 min jogging er mer verdt enn 45 min gåing. Om du vil trene minst mulig med best resultat, så må du trene hardt og kort- heller enn slapp gåing i 2 timer. Helst ikke jogg på asfalt og bruk gode sko

Anonymkode: 0b7e7...65c

Hvis man er i dårlig form (uavhengig av vekt) kan det ha like god effekt å bare gå raskt, heller enn å jogge. 

Anonymkode: a1af1...387

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke overvektig. Ok, kan gå 10000 skritt og jobbe kanskje 30 min 3-4 gagner i uka? Det kan vel alle klare? :)

Anonymkode: 845ab...dca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser det samme og har 10 000 skritt som mål. Litt lett kondisjonstrening noen dager i tillegg. Når jeg holder meg til dette regimet går jeg sakte men sikkert ned i vekt. 1500 kalorier er ca min forbrenning uten å gjøre noe, dvs jeg legger på meg hvis jeg ligger på sofaen hele dagen og spiser over dette..  Trener jeg mer, og er aktiv hele dagen kommer vekten mye raskere av. Så hvis du er ung og aktiv går du sikkert fortere ned enn meg med denne planen. 

Anonymkode: 9cf65...416

Skrevet

Du vil gå ned i vekt hvis du har overflødig fett og sørger for at du virkelig inntar 1500 kcal daglig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...