Gå til innhold

Hvordan skaffe sponsor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et prosjekt jeg skal gjennomføre innen et par år. Fram mot dette målet skal jeg samtidig samle inn penger til kreftsaken. Det eneste som vil koste penger for meg privat er reisen og gjennomføringen av selve målet mitt. 

I utgangspunktet var dette kun et mål jeg ville nå. Men etter hvert som tanken er grodd litt, ønsker jeg å kombinere det med innsamling. Etter rådføring har flere benyttet seg av sponsing for å få råd til å gjennomføre en tur, f.eks å sykle Norge på langs. Jeg har alltid tenkt at det ville være mot sin hensikt å be om penger for å samle inn penger. Men for å i det hele tatt kunne få mulighet til å samle inn penger, må det gjøres noe ut av prosjektet - som å sykle Norge på langs. Og det er jo ikke gratis. 

Så, jeg må finne noen bedrifter som vil kunne ha noe igjen for å sponse meg. Hva kan jeg gi bedriften? Akkurat det vet jeg ikke på stående fot. Jeg må plukke ut bedrifter som jeg personlig kan promotere. 

Foreløpig vil jeg være litt hemmelighetsfull med prosjektet mitt da jeg er helt i startfasen. Det er noen som har gjort det før meg, men det er ikke mange. Derfor vil jeg ikke gi ut noen idéer enda. For at dette skal kunne virke må det være noe eget ved det, noe som skaper interesse. 

Så, hvis jeg skal... ja, tigge penger. Hvordan går jeg fram? 

Og jeg vil minne om at jeg er seriøs, og jeg vil kun ha seriøse svar. Ingen nedsettende kommentarer om at jeg bør holde meg for god til å tigge penger. Det handler om å gi og ta. Hvis jeg får noe av bedriften, så skal jeg også gi noe tilbake. 

Anonymkode: 2e782...4af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send mail til ledere i ulike bedrifter og forklar hva du tenker å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...