AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Hei, Jeg har et barn med ADHD og fikk nettopp vite at man kan ha krav på diverse stønader som følge av diagnosen. Legen hos BUP nevnte grunnstønad og hjelpestønad. Er det noen her som har erfaring med dette? Hvordan var søknadsprosessen og hva har du fått av stønader? Barnet mitt sliter ut vanvittig mye klær og hjelpebehovet i hverdagen er stort. Jeg er sliten og det går ut over lommeboka med mye utgifter til klær. Håper noen vil dele erfaringer. Anonymkode: f4c7c...d99
Burgunder Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Barnet mitt med ADHD får forhøyet hjelpestønad sats 2, det er ca 2400 kr i mnd. Husker faktisk ikke helt hvor detaljert jeg var i søknaden, men sendte med papirer fra bup /ppt som også beskrev en del av utfordringene. Fikk innvilget uten spørsmål. Lykke til!
Burgunder Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 Her er forresten link: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Grunn+og+hjelpestonad/forhøyet-hjelpestønad
FantasDick Skrevet 28. mai 2018 #4 Skrevet 28. mai 2018 Vi har også sats 2. Både vi og behandler beskrev utfordringene og la ved søknaden.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 37 minutter siden, Burgunder skrev: Barnet mitt med ADHD får forhøyet hjelpestønad sats 2, det er ca 2400 kr i mnd. Husker faktisk ikke helt hvor detaljert jeg var i søknaden, men sendte med papirer fra bup /ppt som også beskrev en del av utfordringene. Fikk innvilget uten spørsmål. Lykke til! Takk for svar 2 minutter siden, FantasDick skrev: Vi har også sats 2. Både vi og behandler beskrev utfordringene og la ved søknaden. Han er jo ferdig utredet, men har skriv fra lege/bup/ppt som jeg kan legge ved. Kan jeg spørre dere om hvordan hverdagen deres ser ut, hvor mye ekstra oppfølging trenger barnet og hvilke oppgaver gjelder det? TS Anonymkode: f4c7c...d99
FantasDick Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar Han er jo ferdig utredet, men har skriv fra lege/bup/ppt som jeg kan legge ved. Kan jeg spørre dere om hvordan hverdagen deres ser ut, hvor mye ekstra oppfølging trenger barnet og hvilke oppgaver gjelder det? TS Anonymkode: f4c7c...d99 Beskrivelse av hverdagen vår vil nok ikke hjelpe dere da barnet har flere andre diagnoser og sykdomsbildet er veldig sammensatt, men barnet krever tilsyn døgnkontinuerlig så vi har litt hjelp i form av avlastning, taxi og god dialog med skolen. Hjelpestønaden dekker i hovedsak utgifter til klær og sko da det slites og ødelegges noe vanvittig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå