Gå til innhold

Overvekt i baris og bikini

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at vi er et sunt folkeslag, og ser generelt lite fedme i Norge. Men nå når folk flokker til strendene i badedrakt og shorts så ser jeg at prognosene stemmer - vi har blitt tjukke.

Det er merkelig, for jeg er selv en del kilo over idealvekten, og har vært engstelig for å vise meg i bikini, men har ofte følt meg som den slankeste voksne damen på stranden (de unge jentene er generelt slankere). Og alle de voksne mennene har mage. 70-tallskroppen hvor man så ribbein er virkelig et fjernt minne. Så husk det: om dere bare har noen få kg for mye, og føler dere for store for stranden: alt er relativt. 

Anonymkode: f2a4c...d7e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tykke folk trenger sol også 😉

Anonymkode: 10a67...a82

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har reagert på det samme. Sjokkerende faktisk. 

Anonymkode: 10c30...b1f

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid tenkt at vi er et sunt folkeslag, og ser generelt lite fedme i Norge. Men nå når folk flokker til strendene i badedrakt og shorts så ser jeg at prognosene stemmer - vi har blitt tjukke.

Det er merkelig, for jeg er selv en del kilo over idealvekten, og har vært engstelig for å vise meg i bikini, men har ofte følt meg som den slankeste voksne damen på stranden (de unge jentene er generelt slankere). Og alle de voksne mennene har mage. 70-tallskroppen hvor man så ribbein er virkelig et fjernt minne. Så husk det: om dere bare har noen få kg for mye, og føler dere for store for stranden: alt er relativt. 

Å poenget ditt er?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært på stranden enda i år, men har lagt merke til at det er kommet veldig mye badetøy til dame med veldig høyt liv og alt er nesten utsolgt i nettbutikkene. Så markedet for badetøy som dekker mest mulig kropp er tydeligvis etterspurt. 

Synes ikke det er negativt at flere våger seg på stranden selv om kroppen ikke er "strøken". Det kan tyde på at vi ikke er like hysteriske lenger.

Anonymkode: 8c5c6...58c

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er negativt at flere våger seg på stranden selv om kroppen ikke er "strøken". Det kan tyde på at vi ikke er like hysteriske lenger.

Skulle bare mangle...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Å poenget ditt er?

Igjen: Poenget mitt er at om du ikke trenger å være usikker på å kle av deg på stranden om du bare har et par kilo for mye. Du blir garantert den slankeste der uansett sånn tingenes tilstand er 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 8c5c6...58c

Det er en måte å se det på. Den andre er at shit, vi er en nasjon av tjukkaser.

Anonymkode: 10c30...b1f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig og har ingen problemer med å vise meg i en bikini. Hvorfor skal jeg skjule meg? Fordi en fremmed kanskje finner meg frastøtende? Sånne mennesker syns jeg synd på. Har du et problem med at jeg viser frem min bælfeite kropp så se en annen vei 😎

Anonymkode: 64f7f...70b

• Liker 3
Gjest Mango_Papaya
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen: Poenget mitt er at om du ikke trenger å være usikker på å kle av deg på stranden om du bare har et par kilo for mye. Du blir garantert den slankeste der uansett sånn tingenes tilstand er 😉

Jeg skrev et innlegg i en annen tråd der jeg diskuterer vekt, og hva man definerer som tykk. Og at jeg lenge har kvidd meg for å gå på stranda, jeg går dit - men helst der jeg ikke møter kjente. Og når man har barn så må man ofre seg og dra slike steder inkl svømmehallen. Er ikke så fan av det heller men man MÅ jo stille opp.Jeg er vel det man kaller chubby, en mellomting mellom slank og tykk. 172 høy og 70 kg. Det verste for meg er å ha mage og måtte kjøpe bikini som skjuler den. Det er faktisk ikke noe gøy i det hele tatt. Har aldri hatt noe problem med vekt før så dette preges jeg av. Spørsmålet er jo også hvor sosialt akseptert det er å være småfeit/feit dette har med ens eget syn på livet, hvilke venner man omgir seg med. Noen av mine næreste veninner er sylslanke og i forhold til dem føler jeg meg som miss Piggy. Mens en annen ikke ville tenkt på det. Vi er forskjellige.

Endret av Mango_Papaya
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du har 30 - 40 kilo for mye? Man kan fortsatt gå på stranda...

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overvektig og har ingen problemer med å vise meg i en bikini. Hvorfor skal jeg skjule meg? Fordi en fremmed kanskje finner meg frastøtende? Sånne mennesker syns jeg synd på. Har du et problem med at jeg viser frem min bælfeite kropp så se en annen vei 😎

TS snakker ikke om deg, men om overvekt i et samfunnsperspektiv. Ingen bryr seg om den "bælfeite" kroppen din, så gjør hva du vil

Anonymkode: bac3b...ef8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS snakker ikke om deg, men om overvekt i et samfunnsperspektiv. Ingen bryr seg om den "bælfeite" kroppen din, så gjør hva du vil

Anonymkode: bac3b...ef8

Stått opp på feil fot i dag? 😂😂😂

AnonymBruker
Skrevet

Fant ut det samme selv, kom meg omsider på stranda i omtrent burkini, med dårlig unskyldning om at det var fordi jeg hadde glemt badetøy... Har hatt kjempekomplekser og tenkt at aldri i verden om jeg viser denne vinterkroppen i bikini, men oppdaget jammen at den hadde ikke skilt seg ut 😁

Anonymkode: f73c8...b77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har funnet ut av det samme selv. Har dette året tatt opp noen fag ved videregående skolen (jeg er 25 år), og leste i avisen i fjor at fedme i Norge begynner å bli et problem. 

Jeg så ikke dette før jeg gikk inn på skolen igjen, og når jeg er utenfor skolen, jeg kan faktisk se at 3 av 10 nordmenn er overvektige. Tror jeg har begynt å få tvangstanker rundt dette, for nå teller jeg alltid menneskene rundt meg også? 

Anonymkode: cb8d0...352

Skrevet

Det er et problem, men jeg innbiller meg at det holder på å snu igjen? Det er i alle fall svært mye fokus på sunt kosthold og fysisk aktivitet i Norge. Så jeg håper at i løpet av 10-20 år så har trenden snudd igjen. Jeg tror ikke befolkningen i Norge kommer til å nå nivået i USA og Storbritannia. Det er bare spekulasjon fra min side da, men jeg har troa. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...