Gå til innhold

Kan man gjøre hva man vil med "dyrket mark"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har overtatt et lite småbruk en stund tilbake. Leier ut to jorder til en nabo, som har sauer på det ene jordet og slår det andre.

Det jeg lurte på om jeg kunne bruke (hvis jeg avtaler med han som leier) litt av det gressjordet til "mine ting"?
Har lyst å anlegge en større kjøkkenhage og treningsbane for hund. Skal ikke bygge noe.

Anonymkode: b687d...3fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har overtatt et lite småbruk en stund tilbake. Leier ut to jorder til en nabo, som har sauer på det ene jordet og slår det andre.

Det jeg lurte på om jeg kunne bruke (hvis jeg avtaler med han som leier) litt av det gressjordet til "mine ting"?
Har lyst å anlegge en større kjøkkenhage og treningsbane for hund. Skal ikke bygge noe.

Anonymkode: b687d...3fa

Jeg har småbruk med jord. Det er krav om at dyrket mark brukes til dette formålet/vedlikeholdes. Jeg leier ut jorda, og spurte bonden om jeg kunne ta til meg et lite stykke til kjøkkenhage og det var helt greit. Han ville ikke endre prisen heller for det vsr så lite. Treningsbane tror jeg ikke du kan bruke dyrket mark til. 

Anonymkode: efd12...d1e

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

treningsbane

Du må ihvertfall kalle det for noe annet. Beite for hund. Eller noe sånt 😀

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fylkesmannens landbruksavdeling svarer deg på spørmål om hva du kan og ikke kan. Landbrukseiendiom er nettopp en landbrukseiendom og dermed ikke noe sted for ballbaner eller andre hoppeslott. 

Anonymkode: 1775d...78e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...