Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #1 Del Skrevet 28. februar 2005 i går spiste jeg virkelig så masse... jeg er altså midt i et slankeprosjekt.. men jeg er et virkelig matvrak så jeg kommer aldri til å unngå spising! men jeg er virkelig litt bekymret nå. jeg har en vennine med spiseforstyrrelse og jeg ser virkelig det syke i det! og tenker mange ganger, "hun er jo ikke fet og hvordan kan hun utsette seg selv for slikt" men i går tok det litt overhånd for meg selv. jeg hadde spist masse og jeg følte at magen bare var en eneste stoooe klump med masse fett! jeg gikk dermed å puttet fingren i munn og fikkd et opp og det føltes så mye lettere! jeg vet jo ikke om jeg noen gang vil gjøre det igjen. men det føltes så lettere.. jeg vil ikke ha det slik, men jeg må innrømme at jeg hele tiden tenker, mat slanking, kropp mage!!! hele tiden! jeg vurderer alle jeg ser på gata, tv og overalt! jeg titter meg selv i speilet hele tiden og vurderer meg selv. og jeg har hele tiden dårlig samvittighet for det jeg putter i meg! jeg veier bare 55 kilo men føler at dette er litt for mye. hjelp..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #2 Del Skrevet 28. februar 2005 Skaff deg hjelp! Nå vet jo ikke jeg hvor høy du er, men å slanke seg på den måten at du syns du er ekkel når du er mett når du veier 55 kilo høres ikke sunt ut! Jeg har også stappet fingeren i halsen en gang, men da hadde jeg spist en kebab som var skikkelig ekkel....Ser du forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #3 Del Skrevet 28. februar 2005 Med mindre du er veldig lav er ikke 55 kilo på noen måte for mye. Jeg veier omtrent det samme som deg, og er undervektig. Jeg har dette som min normalvekt da, og har aldri slanket meg. Hadde jeg noen gang prøvd å slanke meg ville de rundt meg reagert, jeg bør ikke gå ned i vekt. Det vet jeg. Jeg synes det hører ut som om du har et problem, og det ser ut til at du delvis innser det. Det er ikke normalt å putte fingeren i halsen. Og det vt du langt inne. Søk hjelp! Snakk med noen du stoler på. Ta gjerne kontakt med lege. Du trenger hjelp til å komme ut av disse tankeretningene du har kommet inn i. Vær så snill, søk mer proffesjonell hjelp enn du kan få på dette forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. februar 2005 #4 Del Skrevet 28. februar 2005 uansett om 55 kg er mye eller lite på deg, så er den sirkelen du er inne i nå skummel!! du BØR søke hjelp, profesjonell hjelp! ikke fordi jeg vet du HAR spiseforstyrrelser, men fordi du er inne i en rytme og tankegang som høres skummel ut i mine ører! snakk med legen din, hør om han kan anbefale rett måte for deg å gå nå mens du fremdeles faktisk SER at det du driver med ikke er rett! kanskje det er enklere om du tar tak i det nå en om du venter til du sitter med begge beina enda dypere i det? det ER ikke sunt å stikke fingeren i halsen fordi du har spist mer en du liker pga slanking!! det sier bare at du ikke har kontroll, og da må du finne en måte å ta kontroll på! søk hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #5 Del Skrevet 28. februar 2005 synes personlig det virker litt "dumt" å oppsøke lege og sette meg ned å fortelle om dette... redd for at legen ikke vil ta dette alvorlig.. skal jeg ringe fastlegen og si" jeg trenger hjelp" blir for dumt for min del... ser også på det som et fjortisproblem, og det er også en feil måteå se det på ja... er 21! forresten 172 høy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #6 Del Skrevet 28. februar 2005 Det er ikke dumt å ta kontakt med legen. Du trenger hjelp til å komme ut av denne sirkelen, før du trekkes enda dypere ned i det. Dette har ikke med alder å gjøre. Dersom legen anser det som et "fjortisproblem" og ikke hjelper deg når du innrømmer å stikke fingeren i halsen for å kaste opp mat du har spist, da er ikke det en seriøs lege. Du trenger hjelp. Les på www.iks.no kanskje? (interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelse) Det finnes flere muligheter for hjelp. Du bør kontakt en eller annen for hjelp i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. februar 2005 #7 Del Skrevet 28. februar 2005 det er alt annet en dumt å oppsøke lege for dette! og du skal ikke se på det som dumt, du har ett problem! og det ligger i tankene/hodet/psyken din, det er vel stort sett ikke ett tankemønster du ønsker og velger med glede? dette er ett problem, og det er ikke ett fjortisproblem! dette er seriøst og alvorlig, og du skal ta det på alvor! fortelle legen din akkurat det du fortalte her, hvor opptatt du er på det, hvordan du føler deg, at du VET det er feil men føler det slik likevel. at du kjenner venner som har spiseforstyrrelser og vet faren ved det, men ikke klarer å komme deg ut av tanekmønsteret alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2005 #8 Del Skrevet 28. februar 2005 Ville søkt hjelp hvis jeg var deg...dette må du ikke slite med alene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 28. februar 2005 #9 Del Skrevet 28. februar 2005 Du kan jo begynne med å ta kontakt her. For hjelp må du ha. Før dette tar overhånd. Og du er kommet langt allerede som innser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 28. februar 2005 #10 Del Skrevet 28. februar 2005 jeg synes det er skummelt at du i det hele tatt tenker på å slanke deg. du skriver at du er 172 høy og veier 55 kg. da er du garantert meget slank allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #11 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg prøvde det samme som deg for en tid tilbake. Jeg hadde spist altfor mye og tenkte samme tanke som deg. Men jeg stakk fingeren så langt bak jeg kunne uten at noe kom opp. Da ble jeg i hvertfall fortvilet! At jeg ikke klarte å spy engang! Også ble jeg sur, for jeg ville ha det opp og ut.. Anyway, det endte med at jeg gikk meg en times tur istedet og "gikk det av" meg. Føltes bedre ut. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg klarte å stikke fingeren i halsen, men det går ikke. Jeg klarer ikke spy av det... Og det er jo bra, for ellers ville jeg sikkert gjort det hver gang jeg spiste mye.. Jeg er også slank og liten og nett. Men jeg tenker på kropp og rompe og mage 24/7. Jeg er den siste folk tror vil slanke seg, men jeg vil være "littebitt" tynnere rundt mage og rompe bare. Jeg har innsett av trening og spise riktig er det eneste som virker.. Du bør tenke deg om før du hiver deg over maten. Tenk så dårlig samvittighet du får etterpå. Gå deg turer etter middag. Og unngå sukker. vet ikke om dette var til noe hjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 28. februar 2005 #12 Del Skrevet 28. februar 2005 Selv om det føles bedre av å få opp maten gjennom å kstae opp, hjelper det faktisk ikke så mye. Næring blir sugd opp at maten med en gang det kommer i magen, og du får ikke opp alt. Når man da tenker, "okai, jeg kan spise hva jeg vil, for jeg kan jo kaste det opp etterpå" og spiser masse, masse - ja det blir det samme som å spise et vanlig sunt måltid selv om det store kastes opp. Etter hvert kan dette føre til en vond sirkel som er veldig vanskelig å komme ut av. Og nei, man går ikke ned i vekt på den måten. Tro meg, jeg snakker av erfaring, jeg har hatt spiseforstyrrelser i 3 1/2 år. Om du er 172 og veier 55 kg, da er du tynn. Du er sånn som mange drømmer om å være. JEg ville anbefalt deg å ta kontakt med lege. Bedre føre var enn etter snar, sant De tankene du går med i hodet er virkelig ikke bra. Om det er noe du lurer på eller bare trenger å få ut litt/snakke, send meg en pm. Håper virkelig alt ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå