AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 I disse dager, når det er så varmt at malingen tørker før den har kommet opp på veggen, har vi valgt å endre turrutinene for hunden vår. Han virker slapp i varmen, og derfor har vi latt ham styre aktiviteten selv, og han ligger mye i skyggen, og avkjøler seg gjerne litt i et plaskebasseng når han synes det blir for varmt. Ut over dagen blir han rastløs og frustrert av å ikke få brukt seg så mye som han er vant til. Han er 10 mnd gammel, og vant til en kort tur (ca 25 minutter) på morgenen, en lengre tur (ca 60-90 minutter) på tidlig ettermiddag, og en kortere tur på kvelden igjen (ca 25 minutter). Og innimellom der løper han mye i hagen. Han elsker å være ute, og han elsker å løpe! Men siden vi må gå ca 20 minutter før vi kommer til et skyggeområde (skog), og det for tiden er oppimot 60 grader i sola, har vi valgt å kutte ut den lange gåturen i solsteiken på dagen, men har gjort morgen- og kveldsturen litt lengre. Så er det slik at vi bor i et populært turområde, og gjennom hele dagene går det folk forbi med hundene sine. Det ser ikke ut som om de plages av varmen, og jeg begynner å lure på om vi er overbeskyttende som ikke gjør det samme. Jeg stiller meg spørsmålet om han hadde hatt bedre av å fått beholde rutinene sine, og fått gått en litt lengre tur på dagtid, selv om sola steiker, for ikke å bli så frustrert? Hvordan løser dere dette med varme dager, og turer med de firbeinte? Anonymkode: 25194...91e
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Du kan jo sjekke ut kjøledekken eller bandana feks Anonymkode: 9108f...4ed
Kragebein Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 Vi går også lengre tur om morgenen og kvelden i denne varmen, i stedet for midt på dagen som vanlig. På dagtid er han så sliten av varmen at da vil han knapt på tur uansett. Tar med vannflaske når vi er på tur, og skal vi gå lenger enn 20 minutter så legger jeg opp ruten slik at vi går innom et par steder med vann eller vannfontener hvor han kan kjøle seg litt ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå