Stueloff Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Jeg så en film basert på en sann historie, så den antakelig på tidlig 2000-tall, som handlet om to unge jenter som er bestevenner. Filmen er satt i fortid, kanskje på tidlig 1900-tallet, men jeg er ikke sikker. Disse to jentene skaper sin egen fantasiverden som de blir helt oppslukt i, og vennskapet blir etterhvert regnet som sykelig, så disse jentene får ikke lov til å være sammen lenger. På et tidspunkt blir den ene jenta syk (jeg husker veldig godt at hun hostet opp blod på et hvitt ark ved skolepulten sin), og hun må reise bort, men hun blir bedre og kommer tilbake. På slutten av filmen får de to jentene ta en siste utflukt sammen, og moren til den ene jenta blir med. Jentene har på dette tidspunktet funnet ut at det eneste de kan gjøre for å få fortsette å være sammen er å drepe denne moren. Så mens de går tur, så går den ene jenta bak moren, og slår en stor stein i bakhodet hennes, dette gjør hun flere ganger til kvinnen er død. Jeg var nok litt for ung når jeg så denne filmen, så den har brent seg på minnet, men jeg vil veldig gjerne finne den og se den igjen med voksne øyne. Jeg mener å huske at filmen hadde "engler" i tittelen, men jeg har lett uten å finne treff på dette. Håper noen kan hjelpe!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Det er Heavenly Creatures, eller Sorte engler på norsk. Fantastisk film, laget av Peter Jackson mens han fremdeles var mest kjent for splatter-/horrorkomedier som Braindead og Bad Taste. Anonymkode: 2d283...4d4 2
Stueloff Skrevet 28. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2018 41 minutter siden, AnonymBruker said: Det er Heavenly Creatures, eller Sorte engler på norsk. Fantastisk film, laget av Peter Jackson mens han fremdeles var mest kjent for splatter-/horrorkomedier som Braindead og Bad Taste. Anonymkode: 2d283...4d4 Så glad jeg ble nå! Har tenkt på denne filmen i åresvis, men ikke funnet den på egenhånd. Tusen takk!
Lord Friendzone Skrevet 28. mai 2018 #4 Skrevet 28. mai 2018 Denne så jeg på kino, og den var absolutt dramatisk og gripende. Så var det også Kate Winslets første film - før denne hadde hun bare spilt i noen serier. Jeg skaffet meg denne filmen etterhvert. I voksen alder synes jeg fremstillingen og karakterene er ganske sære, men den er likefullt godt over gjennomsnittet. De fleste filmer er nærmest intetsigende, og dét vil jeg ikke si om Heavenly Creatures
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 2 timer siden, Lord Friendzone skrev: Denne så jeg på kino, og den var absolutt dramatisk og gripende. Så var det også Kate Winslets første film - før denne hadde hun bare spilt i noen serier. Jeg skaffet meg denne filmen etterhvert. I voksen alder synes jeg fremstillingen og karakterene er ganske sære, men den er likefullt godt over gjennomsnittet. De fleste filmer er nærmest intetsigende, og dét vil jeg ikke si om Heavenly Creatures Her er bakgrunnen. Det heter jo at "truth is stranger than fiction" (uten at jeg vet hvor tett opp til virkeligheten Jackson la seg med denne filmen). Anonymkode: 2d283...4d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå