Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lest ferdig 'sitt ned og hold kjeft' av Knut Nærum, og jeg lo godt gjennom hele boken. Vil gjerne ha flere morsomme bøker å lese. Er det noen som har noen anbefalninger?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil lese på engelsk, så kan jeg anbefale bøkene til TJ Klune på det aller sterkeste. Hans bøker er helt fantastisk morsomme!

Bear, Otter and the Kid-serien er veldig morsomme (samtidig som de er angstfylte og tunge), og vær så snill, ikke la deg lure av det dårlige coveret. Jeg leste nesten ikke disse bøkene på grunn av det, og er veldig glad for at jeg så forbi til slutt. :lol: 

Det samme gjelder forøvrig At First Sight-serien. Fryktelig dårlige covere, men helt fantastisk morsomme og gøyale. Disse er uten veldig mye angst og slikt.

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Om du vil lese på engelsk, så kan jeg anbefale bøkene til TJ Klune på det aller sterkeste. Hans bøker er helt fantastisk morsomme!

Bear, Otter and the Kid-serien er veldig morsomme (samtidig som de er angstfylte og tunge), og vær så snill, ikke la deg lure av det dårlige coveret. Jeg leste nesten ikke disse bøkene på grunn av det, og er veldig glad for at jeg så forbi til slutt. :lol: 

Det samme gjelder forøvrig At First Sight-serien. Fryktelig dårlige covere, men helt fantastisk morsomme og gøyale. Disse er uten veldig mye angst og slikt.

Takk for tips! Tenkte meg en tur på biblioteket og da skal jeg se etter TJ Klune og at first sight! Googlet han forøvrig og fant dette nydelige bildet ❤️

Bilderesultat for Bear, Otter and the Kid
Syntes det var så fint :)

• Liker 1
Gjest Gretagarbo
Skrevet

I går tok jeg en titt på en liste over noen av de dårligst-bedømte bøkene på Goodreads. Da kom jeg over denne:

https://www.goodreads.com/book/show/6324600-birth-control-is-sinful-in-the-christian-marriages-and-also-robbing-god

Nesten hele boken er skrevet i CAPSLOCK og koster over 1000 kroner for en pocket-utgave. Jeg har selvfølgelig ikke lest den, men bare besrkivelsen og anmeldelsene av boken gav meg eg god latter.

Noen folk er virkelig sjuke... :fnise:

Skrevet

Don Rosa Library-bøkene. Hysterisk artig ;-)

• Liker 1
Skrevet

Alt av Fredrik Backman! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Doppler av Erlend Loe

Anonymkode: a195f...3b7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kollektivt selvmord av Arto Paasilinna lo jeg mye og godt av. Men, den er ganske mørk, så er kanskje ikke for alle.

Ellers liker jeg bøkene til David Sedaris. Han skriver mye om å vokse opp som homofil i en ekstremt dysfunksjonell familie. Han er utrolig morsom.

Det meste av Erlend Loe.

Leif Panduro.  

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

The Rosie effect av Graeme Simsion, veldig morsom! 😄 

• Liker 1
Skrevet

Jeg lo nå veldig av Elling-bøkene og husker jeg flirte mye av Nick Hornby også, men det begynner å bli noen år siden og vet ikke om jeg hadde kost meg like mye idag.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, visp skrev:

Jeg lo nå veldig av Elling-bøkene og husker jeg flirte mye av Nick Hornby også, men det begynner å bli noen år siden og vet ikke om jeg hadde kost meg like mye idag.

Åh Elling hadde jeg helt glemt! De er jo både fine morsomme.

En del av Nick Hornby har jeg ledd godt av også. Spesielt How to be good.

Hullabaloo in the Guava Orchard av Kiran Desai er en annen jeg glemte å nevne i sted.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Rumle skrev:

Åh Elling hadde jeg helt glemt! De er jo både fine morsomme.

En del av Nick Hornby har jeg ledd godt av også. Spesielt How to be good.

Hullabaloo in the Guava Orchard av Kiran Desai er en annen jeg glemte å nevne i sted.

Husker ikke helt hvilke jeg leste av han, er så lenge siden, men High Fidelity og about a boy iallefall. Elling lo jeg masse av og ble litt forvirret da jeg så filmene for forventet ikke at de hadde laget de så såre. Ble mer rørt enn noe annet av filmene.

• Liker 1
Skrevet

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy er morsom 😄

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, visp skrev:

Husker ikke helt hvilke jeg leste av han, er så lenge siden, men High Fidelity og about a boy iallefall. Elling lo jeg masse av og ble litt forvirret da jeg så filmene for forventet ikke at de hadde laget de så såre. Ble mer rørt enn noe annet av filmene.

Ja, ser hva du mener :jepp: Synes han som spilte Elling ga noe ekstra til historiene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Georgs magiske medisin 

Anonymkode: 6c83a...90c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg humret meg gjennom Døde sjeler av Nikolaj Gogol. 

Anonymkode: f3a05...b8d

• Liker 2
Skrevet
22 timer siden, Emblja skrev:

Takk for tips! Tenkte meg en tur på biblioteket og da skal jeg se etter TJ Klune og at first sight! Googlet han forøvrig og fant dette nydelige bildet ❤️

Bilderesultat for Bear, Otter and the Kid
Syntes det var så fint :)

Det spørs om han finnes på biblioteket altså. Jeg hadde blitt overraska, om enn gladelig, om han finnes der. Bøkene hans er i en forholdsvis ''obskur'' sjanger som dessverre ikke er veldig mainstream. Han er veldig populær innenfor sjangeren sin altså, og begynner å bli mer og mer populær utenfor også , noe som gleder mitt hjerte. :hjerte: Han har blant annet fått flere store prosjekter for Tor.com nå, de som utgir blant annet Brandon Sanderson sine bøker. :jepp: 

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, Cuntzilla said:

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy er morsom 😄

Den er fantastisk morsom! Tenkte å nevne den selv, lo mer eller mindre hele tiden da jeg leste den.

Likte også svært godt "The Curious Incident of the Dog in the Night-time" av Mark Haddon, og "A Confederacy of Dunces" av John Kennedy Toole. Uforlignelige romaner, begge finnes på norsk.

Hvis du liker krim og humor, anbefaler jeg bøkene til Carl Hiaasen. Spennende og morsomme.

"Non-fiction"-bøker: "Den store stygge eldreboka" av Per inge Torkelsen, og "Aldri vi deg glemme vil - norske dødsannonser og nekrologer" av Per Bronken(ja, den er morsom, forfatteren har gjort et bevisst utvalg), og "Norske språkblomster" av Odd Erik Hagen.

Sender takk til dere andre her i tråden for å tipse om mange bøker jeg ennå ikke har lest. 😊

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Ichiko skrev:

Den er fantastisk morsom! Tenkte å nevne den selv, lo mer eller mindre hele tiden da jeg leste den.

Likte også svært godt "The Curious Incident of the Dog in the Night-time" av Mark Haddon, og "A Confederacy of Dunces" av John Kennedy Toole. Uforlignelige romaner, begge finnes på norsk.

Hvis du liker krim og humor, anbefaler jeg bøkene til Carl Hiaasen. Spennende og morsomme.

"Non-fiction"-bøker: "Den store stygge eldreboka" av Per inge Torkelsen, og "Aldri vi deg glemme vil - norske dødsannonser og nekrologer" av Per Bronken(ja, den er morsom, forfatteren har gjort et bevisst utvalg), og "Norske språkblomster" av Odd Erik Hagen.

Sender takk til dere andre her i tråden for å tipse om mange bøker jeg ennå ikke har lest. 😊

Carl Hiaasen. Utrolig artige bøker. :-)

• Liker 1
Skrevet

Klokken i Makedonia, skrevet av Knud H. Thomsen.

Farlig å lese offentlig, da man plutselig kan risikere å sprute ut i latter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...