Drakan Skrevet 27. mai 2018 #21 Del Skrevet 27. mai 2018 Akkurat nå, Onkel Blå skrev: Da er vi en hel familie som må sove med ørepropper. Ikke noe galt i det for oss voksne, men kanskje vanskelig for våre små barn å sove med ørepropper. Jenta blir dessverre ikke frisk. Skulle ønske familien fant et bedre egnet sted å bo. Frem til da er det viktig at du setter et godt eksempel for barna så de ikke blir slem mot jenta. Forklar litt om sykdommen og slikt. Noen barn kan sove igjennom alt så håper det ikke er et problem. I barndommen sov jeg med black metal i ørene på full guffe. 😄 Dette for å unngå å høre krangling og roping og sånt. Så er tross alt ikke så ille om hun går. Og foreldrene gjør jo sitt beste med å holde roen om morgenen etter at du har sagt fra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #22 Del Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uansett hvilke type sko så bruker det. Barn med ortopedtilpassede sko har ofte avstivede søler og gjerne også skinner. Her klager du på noe du ikke forstår konsekvensene av. Tenk om dette var ditt barn og naboen kom og klaget til deg. Anonymkode: ccc5f...7fa Jeg hadde nok funnet en mer egnet bolig hadde jeg vært i den situasjonen. Men, uansett; takk for innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #23 Del Skrevet 27. mai 2018 12 minutter siden, Onkel Blå skrev: De har faktisk blitt litt flinkere etter at vi pratet med dem for andre gang. Noen ganger nå så er det stille fram til kl 08.00- tiden i helgene. Vanskelig for oss å mase på dem enda mer. Men, skulle ønske det var mulig f.eks på søndager å få sove til 9-10-tiden. Ellers enig i det du skriver. Men, vi ser jo at de har det tøft. Bra de har skjerpet seg litt da. Alle som bor i flermannsbolig må kunne ta hensyn til hverandre, uansett hvor mye man strever med sitt. Anonymkode: b8d2e...ed8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #24 Del Skrevet 27. mai 2018 4 minutter siden, Drakan skrev: Frem til da er det viktig at du setter et godt eksempel for barna så de ikke blir slem mot jenta. Forklar litt om sykdommen og slikt. Noen barn kan sove igjennom alt så håper det ikke er et problem. I barndommen sov jeg med black metal i ørene på full guffe. 😄 Dette for å unngå å høre krangling og roping og sånt. Så er tross alt ikke så ille om hun går. Og foreldrene gjør jo sitt beste med å holde roen om morgenen etter at du har sagt fra. Vi har bl.a en ettåring. Har ikke så lyst til å putte ørepropper i ørene hans. Ingen fare med jenta; hun er kjempesøt. Ingen som ville funnet på å være slemme med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 27. mai 2018 #25 Del Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, Onkel Blå skrev: Vi har bl.a en ettåring. Har ikke så lyst til å putte ørepropper i ørene hans. Ingen fare med jenta; hun er kjempesøt. Ingen som ville funnet på å være slemme med henne. Kan være at barn er slem, selv om man som voksen tenker at det ikke kan skje. Er derfor viktig å snakke med barna om sånt, sånn at de forstår at noe ikke er greit. Om noen gråter sier man unnskyld ^_^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #26 Del Skrevet 27. mai 2018 4 minutter siden, Onkel Blå skrev: Jeg hadde nok funnet en mer egnet bolig hadde jeg vært i den situasjonen. Men, uansett; takk for innspill. Så heldig du er som har mulighet til det, er ikke sikkert denne familien har det. Men er det så ille så kan jo du flytte... Anonymkode: 6cbfd...81c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #27 Del Skrevet 27. mai 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Kan være at barn er slem, selv om man som voksen tenker at det ikke kan skje. Er derfor viktig å snakke med barna om sånt, sånn at de forstår at noe ikke er greit. Om noen gråter sier man unnskyld ^_^ Nei, det stemmer ikke i denne saken. Jenta er kjempeskjønn. Og våre barn er veldig små, så stopper den diskusjonen nå 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #28 Del Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så heldig du er som har mulighet til det, er ikke sikkert denne familien har det. Men er det så ille så kan jo du flytte... Anonymkode: 6cbfd...81c De har nok bedre muligheter til å flytte enn hva vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 27. mai 2018 #29 Del Skrevet 27. mai 2018 Akkurat nå, Onkel Blå skrev: Nei, det stemmer ikke i denne saken. Jenta er kjempeskjønn. Og våre barn er veldig små, så stopper den diskusjonen nå 🙂 Tenkte bare om noen av barna var litt eldre siden du sa du hadde flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #30 Del Skrevet 27. mai 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Tenkte bare om noen av barna var litt eldre siden du sa du hadde flere. Har to og de er yngre enn jenta 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #31 Del Skrevet 27. mai 2018 2 minutter siden, Onkel Blå skrev: De har nok bedre muligheter til å flytte enn hva vi har. Det vet jo du ingenting om, er ikke alt man prater om og det å bo i en tomannbolig er jo ikke akkurat et tegn på at barnkontoen bugner over. Anonymkode: 6cbfd...81c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #32 Del Skrevet 27. mai 2018 18 minutter siden, Drakan skrev: Det kan jo være hun har fast trening om morgenen for å bedre motorikken i føttene, eller faste medisiner som må tas. Man vet aldri, så synes det er mer hensynsløst å tenke slik du gjør. Er vel ingen som krever at ungen skal trene kl 6 om morgenen. Om medisiner skal taes kan vel jenta sitte på en stol istedetfor å fly rundt. Synes ikke jeg tenker så hensynsløst og jeg har vært gift med en som har fysisk handicap. Han satt i rullestol og plaget ingen i sameiet, men han hadde ellers den oppfatningen av at reglene som fantes i samfunnet var allmenngyldige. Han forventet ingen spesialbehandling av noen for det var han oppdratt til. Synes det er en god holdning å ha. Anonymkode: b8d2e...ed8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #33 Del Skrevet 27. mai 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du foreslår at en handicappet unge går uten spesialtilpassede sko fordi du synes det bråker?? Nei, du må nok finne andre løsninger, for det der høres utrolig ufint ut!! Anonymkode: 7e658...5b6 Synes du spissformulerer deg veldig her. Det bråker veldig mye hos oss; morgen, ettermiddag, kveld og hele helgene. Alle må ta hensyn til hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #34 Del Skrevet 27. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jo du ingenting om, er ikke alt man prater om og det å bo i en tomannbolig er jo ikke akkurat et tegn på at barnkontoen bugner over. Anonymkode: 6cbfd...81c Nå vet jo jeg mye mer enn jeg akter å legge ut her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #35 Del Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, Onkel Blå skrev: Synes du spissformulerer deg veldig her. Det bråker veldig mye hos oss; morgen, ettermiddag, kveld og hele helgene. Alle må ta hensyn til hverandre. De tar jo hensyn så godt de kan, du har jo selv sagt at det er bedring. Og jeg tenker at de gjør så godt de kan etter å fått beskjed om at det er mye lyd. Men det er jo begrenset hvor mye de kan begrense barnet sitt som sikkert har godt av å gå rundt så mye som mulig. Anonymkode: 6cbfd...81c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 27. mai 2018 #36 Del Skrevet 27. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel ingen som krever at ungen skal trene kl 6 om morgenen. Om medisiner skal taes kan vel jenta sitte på en stol istedetfor å fly rundt. Synes ikke jeg tenker så hensynsløst og jeg har vært gift med en som har fysisk handicap. Han satt i rullestol og plaget ingen i sameiet, men han hadde ellers den oppfatningen av at reglene som fantes i samfunnet var allmenngyldige. Han forventet ingen spesialbehandling av noen for det var han oppdratt til. Synes det er en god holdning å ha. Anonymkode: b8d2e...ed8 Synes det er positivt at jenta har mye energi og ønsker å gå mye trass problemene. Hun er enda ung (5 år), men regner med hun vil finne det lettere å gå med skoene i fremtiden, sannsynligvis mindre bråkete også. Forventer ikke å spesialbehandle noen, men barn har jo til tider mye energi, og er jo ekstra utfordrende når det er et ungt barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #37 Del Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, Onkel Blå skrev: Nå vet jo jeg mye mer enn jeg akter å legge ut her. Jaja, det kan jo alle si...men det hjelper jo ikke det for du vet uansett ikke alt. Du vet det du har blitt fortalt eller sett gjennom arbeidet ditt men det er jo ikke hele bildet uansett. Du får være fornøyd med at de har vært høflige og prøver å ta hensyn. Mer enn det kan de ikke gjøre, Anonymkode: 6cbfd...81c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #38 Del Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De tar jo hensyn så godt de kan, du har jo selv sagt at det er bedring. Og jeg tenker at de gjør så godt de kan etter å fått beskjed om at det er mye lyd. Men det er jo begrenset hvor mye de kan begrense barnet sitt som sikkert har godt av å gå rundt så mye som mulig. Anonymkode: 6cbfd...81c De kan vel prøve å være litt mer ute 🙄 Anonymkode: b8d2e...ed8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #39 Del Skrevet 27. mai 2018 3 minutter siden, Drakan skrev: Synes det er positivt at jenta har mye energi og ønsker å gå mye trass problemene. Hun er enda ung (5 år), men regner med hun vil finne det lettere å gå med skoene i fremtiden, sannsynligvis mindre bråkete også. Forventer ikke å spesialbehandle noen, men barn har jo til tider mye energi, og er jo ekstra utfordrende når det er et ungt barn. Ja det er bra, men da kan de gå ut med henne tenker jeg. Når de skoene er så bråkete. Og for en 5 åring er det viktig å sette grenser, de kan ikke bare gjøre det de vil. Jenta er snart skolejente☺️ Anonymkode: b8d2e...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #40 Del Skrevet 27. mai 2018 Det hadde vært en fordel, hvis naboen din skal pusse opp og legge ny parkett feks, at de legger lyddempende belegg under den nye parketten. Anonymkode: be8a0...b28 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå