Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #1 Del Skrevet 27. mai 2018 Bor i en tomannsbolig (borettslag), i etasjen over oss bor det en familie med små barn. Datteren som er fem år er handikappet og går/løper over gulvet med spesialsko. Nede hos oss bråker dette fryktelig. Har snakket med dem og spurt pent om barnet kan gå uten sko, om de kan legge på matte/teppe for å dempe lyden noe. Det vil de ikke. Jeg synes dette er urimelig, siden vi ofte våkner i helgene ved 06.00-tiden av høy trinnlyd fra spesialskoene som dundrer ned i taket vårt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er jeg urimelig som foreslår nevnte tiltak? Noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 27. mai 2018 #2 Del Skrevet 27. mai 2018 Jeg vet ikke helt hva slags type sko det er, men i noen tilfeller kan teppe gjøre det vanskeligere å gå for noen som må gå i slike sko. Du er ikke urimelig, men du kan jo se om det finnes løsninger som ikke er for problematisk. Hold en god dialog, så kanskje de finner en løsning. Om det er vanskelig å sove, går det også ant å gjøre tiltak for å sove lenger. Kanskje du kan isolere takket litt hos dere selv på soverommet? Er sikkert vanskelig for foreldrene også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #3 Del Skrevet 27. mai 2018 Du foreslår at en handicappet unge går uten spesialtilpassede sko fordi du synes det bråker?? Nei, du må nok finne andre løsninger, for det der høres utrolig ufint ut!! Anonymkode: 7e658...5b6 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #4 Del Skrevet 27. mai 2018 Jeg ville bare flyttet... Det er dessverre ikke så mye annet å gjøre tenker jeg. Helst bør man vel kanskje bo i enebolig om man bråker veldig mye/tåler veldig lite, men alle har ikke råd til det og er det er få på markedet... Vi flyttet selv pga naboens hund hylte hele dagen... Anonymkode: a4bf0...b4f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #5 Del Skrevet 27. mai 2018 Dere kan spørre om å bytte etasje hvis det er lik standard på dem. Hvis ikke bare flytt... Synes faktisk det er litt dårlig gjort av dem å ikke bo i første etasje når de vet at dette er til stor ulempe for folk som bor under dem. Men siden de gir totalt faen i dere så driter de nok i slike ting. Det ville kanskje ha vært bedre også for det handicappede barnet å få bo i første etasje. Anonymkode: 8173f...ba3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 27. mai 2018 #6 Del Skrevet 27. mai 2018 Flytt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #7 Del Skrevet 27. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bare flyttet... Det er dessverre ikke så mye annet å gjøre tenker jeg. Helst bør man vel kanskje bo i enebolig om man bråker veldig mye/tåler veldig lite, men alle har ikke råd til det og er det er få på markedet... Vi flyttet selv pga naboens hund hylte hele dagen... Anonymkode: a4bf0...b4f Ja, vi har lyst til å flytte. Men, problemet er bråket fra de over ifm eventuelt salg. Har hatt eiendomsmegler på befaring og han sa at vi måtte skrive i egenerklæringen at det var mye ulyd fra etasjen over. Og da tenker jeg at verdien av leiligheten vår synker betraktelig, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikken Skrevet 27. mai 2018 #8 Del Skrevet 27. mai 2018 Er da ikke bare å flytte fra hjemmet sitt. Skjønner godt at dette skaper frustrasjon hos deg. Særlig om det starter veldig tidlig om morgenen. Jeg ville prøvd å snakke med de en gang til, forklart min side. Og vist at jeg har forståelse for deres side, men om det ikke er en løsning vi kan bli enig om. Om ikke hadde jeg kontaktet boligbyggelaget. Osv, før det hadde vært aktuelt vurdere flytte. Og da vil bråket muligens gå ut over salgsverdien. Så ville sjekket ut mine rettigheter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #9 Del Skrevet 27. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere kan spørre om å bytte etasje hvis det er lik standard på dem. Hvis ikke bare flytt... Synes faktisk det er litt dårlig gjort av dem å ikke bo i første etasje når de vet at dette er til stor ulempe for folk som bor under dem. Men siden de gir totalt faen i dere så driter de nok i slike ting. Det ville kanskje ha vært bedre også for det handicappede barnet å få bo i første etasje. Anonymkode: 8173f...ba3 Helt riktig - barnet ville fått det mye bedre i første etasje eventuelt i enebolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #10 Del Skrevet 27. mai 2018 14 minutter siden, Drakan skrev: Jeg vet ikke helt hva slags type sko det er, men i noen tilfeller kan teppe gjøre det vanskeligere å gå for noen som må gå i slike sko. Du er ikke urimelig, men du kan jo se om det finnes løsninger som ikke er for problematisk. Hold en god dialog, så kanskje de finner en løsning. Om det er vanskelig å sove, går det også ant å gjøre tiltak for å sove lenger. Kanskje du kan isolere takket litt hos dere selv på soverommet? Er sikkert vanskelig for foreldrene også. Ja, det er nok riktig at teppe vil gjøre det vanskelig for jenta. Vurderer å isolere nede hos oss, men det blir veldig dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 27. mai 2018 #11 Del Skrevet 27. mai 2018 3 minutter siden, Onkel Blå skrev: Ja, det er nok riktig at teppe vil gjøre det vanskelig for jenta. Vurderer å isolere nede hos oss, men det blir veldig dyrt. Håper dere er gode naboer tras dette. Jeg sover selv lett, så skjønner det kan være irriterende. Jenta kan ikke noe for det derimot, hun må jo leve med det hele tiden. Om det blir veldig dyrt kan du jo høre om dere kan bytte leilighet med familien (som andre nevnte). Ville sikkert blitt mye bedre for barnet å slippe trapp, og familien vil ikke trenge å tenke på at det er støy. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #12 Del Skrevet 27. mai 2018 Men må hun gå med sko fra kl 6.00? Kan de ikke vente til 8-9 tida da? Hun trenger vel ikke fly rundt og vekke naboer, bør vel aktiviseres med en iPad eller satt foran TV så tidlig på morgenen. Sløve og egoistiske foreldre. Blir litt sånn: "vi har et barn med handicap, vi møter på vansker hele tiden - så her skal vi ture frem og ikke tilpasse oss andre. Det er oss mot verden". Anonymkode: b8d2e...ed8 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #13 Del Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: Håper dere er gode naboer tras dette. Jeg sover selv lett, så skjønner det kan være irriterende. Jenta kan ikke noe for det derimot, hun må jo leve med det hele tiden. Om det blir veldig dyrt kan du jo høre om dere kan bytte leilighet med familien (som andre nevnte). Ville sikkert blitt mye bedre for barnet å slippe trapp, og familien vil ikke trenge å tenke på at det er støy. Det er av ulike grunner (som jeg ikke kan gå inn på her), ikke mulig å bytte leilighet. Vil helst ikke selge leiligheten vår med stort tap, så eneste utvei er kanskje å senke og isolerer taket. Det har vi ikke råd til nå, men kanskje om et par år. Jeg håper de flytter, tenker det er bedre for alle parter, ikke minst jenta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 27. mai 2018 #14 Del Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men må hun gå med sko fra kl 6.00? Kan de ikke vente til 8-9 tida da? Hun trenger vel ikke fly rundt og vekke naboer, bør vel aktiviseres med en iPad eller satt foran TV så tidlig på morgenen. Sløve og egoistiske foreldre. Blir litt sånn: "vi har et barn med handicap, vi møter på vansker hele tiden - så her skal vi ture frem og ikke tilpasse oss andre. Det er oss mot verden". Anonymkode: b8d2e...ed8 Det kan jo være hun har fast trening om morgenen for å bedre motorikken i føttene, eller faste medisiner som må tas. Man vet aldri, så synes det er mer hensynsløst å tenke slik du gjør. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 27. mai 2018 #15 Del Skrevet 27. mai 2018 Akkurat nå, Onkel Blå skrev: Det er av ulike grunner (som jeg ikke kan gå inn på her), ikke mulig å bytte leilighet. Vil helst ikke selge leiligheten vår med stort tap, så eneste utvei er kanskje å senke og isolerer taket. Det har vi ikke råd til nå, men kanskje om et par år. Jeg håper de flytter, tenker det er bedre for alle parter, ikke minst jenta. Frem til da kan du jo sove med ørepropper. I beste fall kan du høre om de kan unngå at barnet går over hvor soverommet deres er på morgenen? Håper foreldrene finner en god plass å bo i fremtiden, en boligblokk er jo ikke det letteste stede for et barn med problemer med føttene. Eller at barnet blir frisk. Noen ganger bedrer slike fot problemer seg med tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #16 Del Skrevet 27. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men må hun gå med sko fra kl 6.00? Kan de ikke vente til 8-9 tida da? Hun trenger vel ikke fly rundt og vekke naboer, bør vel aktiviseres med en iPad eller satt foran TV så tidlig på morgenen. Sløve og egoistiske foreldre. Blir litt sånn: "vi har et barn med handicap, vi møter på vansker hele tiden - så her skal vi ture frem og ikke tilpasse oss andre. Det er oss mot verden". Anonymkode: b8d2e...ed8 De har faktisk blitt litt flinkere etter at vi pratet med dem for andre gang. Noen ganger nå så er det stille fram til kl 08.00- tiden i helgene. Vanskelig for oss å mase på dem enda mer. Men, skulle ønske det var mulig f.eks på søndager å få sove til 9-10-tiden. Ellers enig i det du skriver. Men, vi ser jo at de har det tøft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #17 Del Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: Frem til da kan du jo sove med ørepropper. I beste fall kan du høre om de kan unngå at barnet går over hvor soverommet deres er på morgenen? Håper foreldrene finner en god plass å bo i fremtiden, en boligblokk er jo ikke det letteste stede for et barn med problemer med føttene. Eller at barnet blir frisk. Noen ganger bedrer slike fot problemer seg med tid. Da er vi en hel familie som må sove med ørepropper. Ikke noe galt i det for oss voksne, men kanskje vanskelig for våre små barn å sove med ørepropper. Jenta blir dessverre ikke frisk. Skulle ønske familien fant et bedre egnet sted å bo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onkel Blå Skrevet 27. mai 2018 #18 Del Skrevet 27. mai 2018 7 minutter siden, Drakan skrev: Det kan jo være hun har fast trening om morgenen for å bedre motorikken i føttene, eller faste medisiner som må tas. Man vet aldri, så synes det er mer hensynsløst å tenke slik du gjør. Nei, det er dessverre ikke trening. Samme bråket på ettermiddagen og fram til hun legger seg også. Slitsomt å høre på for oss det også, men da går det an å skru opp tv’n slik at det er mindre plagsomt for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #19 Del Skrevet 27. mai 2018 Sånn er det når man bor rundt andre mennesker. Hvis man vil ha ting på sine premisser for man flytte på landet og bo i en enebolig for seg selv. Har man ikke mulighet til det så få man ta til takke med hva man har til rådighet. Anonymkode: 6cbfd...81c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #20 Del Skrevet 27. mai 2018 41 minutter siden, Onkel Blå skrev: Bor i en tomannsbolig (borettslag), i etasjen over oss bor det en familie med små barn. Datteren som er fem år er handikappet og går/løper over gulvet med spesialsko. Nede hos oss bråker dette fryktelig. Har snakket med dem og spurt pent om barnet kan gå uten sko, om de kan legge på matte/teppe for å dempe lyden noe. Det vil de ikke. Jeg synes dette er urimelig, siden vi ofte våkner i helgene ved 06.00-tiden av høy trinnlyd fra spesialskoene som dundrer ned i taket vårt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er jeg urimelig som foreslår nevnte tiltak? Noen som har noen gode tips? Uansett hvilke type sko så bruker det. Barn med ortopedtilpassede sko har ofte avstivede søler og gjerne også skinner. Her klager du på noe du ikke forstår konsekvensene av. Tenk om dette var ditt barn og naboen kom og klaget til deg. Anonymkode: ccc5f...7fa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå