AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 Hei. Jeg er offesielt medlem av statskirken, men ikke personlig kristen. Men jeg tenker mye på Gud. Lengter, og tviler. Noen ganger føker jeg at jeg ikke tror, men jeg ber ofte. Ber om hjelp med alt som er vanskelig, om tilgivekse, og om hjelp til å bli et bedre menneske. Jeg ønsker å være et gidt menneske, men føler ikje jeg lykkes. Jeg får ofte dårlig samvittighet for mine tanker. At jeg ofte tenker på meg selv og mine bekymringer først, selv om det er så mye lidelse i verden. At jeg har seksuelle fantasier, ofte litt kinky. At jeg synes enkelte menn er tiltrekkende, selv om de ikke er mine. Osv. I det siste har det skjedd mye vanskelig i livet mitt, og jeg føler ofte at Gud straffer meg fordi jeg ikke er så godt menneske som jeg burde. Noen ganger føler jeg at Gud er strengere mot meg enn mot andre. Og så får jeg dårlig samvittighet for å tenke slik. Jeg burde forsøke å bli et så godt nenneske som mulig firdi det er riktig, ikke fordi jeg er redd for straff ... Er det flere som tenker på samme måte som meg? Hvor streng tror dere Gud er ovenfor våre tanker, når vi ikke setter dem ut i livet? De skader jo ingen, men ... Anonymkode: 0e5f7...269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå