Gå til innhold

Hva har du på deg i varmen....dame 40?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ei dame  på over 40... Syns det er vanskelig å kle seg. Føler meg ikke vel i kort shorts( fått mer hår med åra) og knebukse er kjerring...kler bare korte kjoler,og da blir det med en tynn tights under....har du noen gode råd?

Anonymkode: d2873...b0c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også komplekser, så shorts og korte klær er uaktuelt. Min redning har vært det jeg kaller "sommerbukser", dvs bukser i tynt stoff. De finnes gjerne i mange rare mønstre, men jeg velger alltid de mest nøytrale buksene. Som regel kan man også dra/brette disse buksene litt opp, hvis man blir sittende i sola.

Anonymkode: 792cf...7f8

AnonymBruker
Skrevet

Skjørt med topp eller kjole. Sandaler på beina.

Anonymkode: 23262...32d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også komplekser, så shorts og korte klær er uaktuelt. Min redning har vært det jeg kaller "sommerbukser", dvs bukser i tynt stoff. De finnes gjerne i mange rare mønstre, men jeg velger alltid de mest nøytrale buksene. Som regel kan man også dra/brette disse buksene litt opp, hvis man blir sittende i sola.

Anonymkode: 792cf...7f8

Takk for tips,kanskje jeg skal kikke etter sommerbukse:)

Anonymkode: d2873...b0c

AnonymBruker
Skrevet

Bruker noe så gammeldags som short som går sånn 10 cm over kneet. 

Anonymkode: 91d2b...864

• Liker 1
Skrevet

Det er jo mange fine maxikjoler, lange jumpsuits og løse, lette bukser nå. :) 

Men når det er sagt synes jeg ikke du skal pakke deg inn i varmen på grunn av hvordan kroppen din ser ut! Selv lette kjoler blir tortur for min del i denne varmen, så jeg går som regel i tøyshorts og en enkel topp. Nå er jeg en del yngre enn deg da, men om jeg så blir aldri så gammel og hårete kommer jeg fremdeles til å sprade rundt i korte shorts. Det er bare en kropp og sol mot huden føles fantastisk!

• Liker 7
Skrevet

Lange lette kjoler uten stropper, crop top med langt vidt skjørt.  Kvinne snart 45.

Skrevet

Jeg bruker korte shorts eller skjørt og en lett topp evt litt røffe shorts som stopper like over knærne. Jeg svetter noe helt sykt så jeg kler meg praktisk i fht det. Lange skjørt eller kjoler får meg til å se ut som teskje-kjerringa så det utgår. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker skjørt og vanlige topper. Hjemme går jeg faktisk naken eller kun i trusa.

Anonymkode: fe1e8...ee6

• Liker 1
Gjest Mary Boleyn
Skrevet (endret)

Er ikke 40, men 38(blir 39 i år), så nærmer meg, går i shorts og singlet.

Endret av Mary Boleyn
AnonymBruker
Skrevet

Shorts, både korte og lange. Singlet eller t-skjorte. Kjoler. 

Anonymkode: 90cb1...d5e

• Liker 4
Skrevet

På jobb i dag har jeg langt skjørt med høy split, joggesko, singlet og tynn dressjakke. 

På fritiden gjerne litt lang shorts, t-shirt, eller kort kjole. Joggesko eller sandaler. 

Skrevet

Nå i sommervarmen, går det mest i luftige kjoler eller topper og skjørt. Skjørtelengden er vanligvis til rett over eller rett under knærne. Shorts bruker jeg nesten aldri. Jeg er kalvbeint, og har flere arr på beina, begge deler synes jeg blir mer synlig når jeg går i shorts.

Hvis jeg skal gå en del, bruker jeg "hold-in" bukse eller underbukse med bein for å unngå såre lår, men så lenge jeg er hjemme eller bare skal en rask tur ut, klarer jeg meg uten. I går gikk jeg en tur på nesten tre mil, så da var det helt nødvendig med bukse under kjolen.

AnonymBruker
Skrevet

Luftige kjoler og bukser i tynt stoff. 

Anonymkode: 3ed89...576

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst: Ingen kler korte kjoler med tights under. Ingen

Jeg ville blåst en lang marsj i hvordan kroppen din ser ut, og kledd meg etter været. 

For min del har barnefødsler satt sitt spor, og jeg ser mest ut som ei rund kule, men jeg kler meg i korte shorts og løse kjoler likevel. 

Anonymkode: af5d4...169

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig sommerkjole. Skjørt (knelange) og bluse. Knebukser/piratbukser (nå heter det vel "culottes") og bluse/tynn sommergenser. Det samme som ellers, bare uten strømper(jakke/cardigan  og i tynnere/lysere stoff og med åpne sko.

Anonymkode: 9b3e3...d54

Skrevet

Jeg kler meg i bukser som går under knærna, med lette topper over, unngår for all del tights, som jeg personlig synes er veldig stygt både under kjoler og uten. Ellers i sommerkjoler. Og hår er det da bare å fjerne. Synes ikke det er så komplisert jeg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kjole, men uten tights! Ikke bry deg om at du tror at andre reagerer. Gå i det som er komfortabelt!

Endret av solmåneogstjerner
Skrevet

Har en lett sommerkjole og sandaler.

AnonymBruker
Skrevet

Tynne luftige litt vide knelange kjoler med stropp eller kort arm. Er 40 år.

Anonymkode: b379e...b73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...