Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Til orientering er jeg ikke sikret D, men med en D er jeg sikret en (mye høyere) samlet vurdering, vs. E, hvor jeg går ned.

Vi har en eksamensoppgave som er fordelt på 4 oppgaver som er vektet likt (25 %).

Oppgave 1 og 2 er typiske ''arbeidskravs-oppgaver'', der du enten har besvart og fått A, eller ikke besvart og fått F.

Oppgave 3 og 4 er begge åpne oppgaver uten direkte fasit for hva som hverken er F eller A, og som dere alle vet blir jo oppgaver som vurderes på tradisjonell måte (altså ikke-fasit) satt opp i sammenligning med andre i excel-dokument av sensor.

Spørsmål:

Hvis jeg har gjort oppgave 1 og 2 ( = 50 % av eksamen = A+A).

Vil jeg ved å få F på oppgave 3 og 4 ( = 50 % av eksamen = F+F), få D totalt?

6+6

1+1

= 3 i standpunkt?

Eller må jeg bestå begge (evnt. bare en av de), for å ikke få 2 (E) totalt sett.

Anonymkode: f2a9d...cc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å si, du må høre med emneansvarlig. Kan variere fra emne til emne.

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du her?

Det jeg egentlig spør om er mattekunnskap.

2 A'er og 2 F'er på èn eksamensoppgave: gir det E eller D totalt på selve eksamensbesvarelsen?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du her?

2 A'er og 2 F'er på èn eksamensoppgave: gir det E eller D totalt på selve eksamensbesvarelsen?

Er du sikker på at skolen din godtar at du stryker på halve eksamenen? 

Anonymkode: bfae3...6fa

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du her?

Som regel er disse prosentvektingene bare veiledende og hvor sensor skal foreta en helhetsvurdering.  Så nei, det er egentlig ikke et rent mattespørsmål. 

Anonymkode: 9138a...945

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Som regel er det slik at om du stryker, altså får karakteren F, på en av deleksamenene så vil du ikke bestå i faget. 

Anonymkode: b53c4...a20

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du sikker på at skolen din godtar at du stryker på halve eksamenen? 

Det er jo ETT eksamensdokument, der du har fått A på 2 oppgaver og F på 2.

Hvorfor skulle du ikke da få D (eller E) : hva får du egentlig? DET er jo faktisk selve trådens spørsmål haha :)

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Som regel er disse prosentvektingene bare veiledende og hvor sensor skal foreta en helhetsvurdering.  Så nei, det er egentlig ikke et rent mattespørsmål. 

Anonymkode: 9138a...945

I så fall kan jeg berolige med at vi har fått svar på det.

Det er prosentvekting: og den er konstant, ikke veiledende.

I tillegg er oppgavene såpass separate og unike fra hverandre, at en helhetsvurdering aldri KAN finne sted.

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Som regel er det slik at om du stryker, altså får karakteren F, på en av deleksamenene så vil du ikke bestå i faget. 

Anonymkode: b53c4...a20

Ja, den er jeg helt med på?

Men antar dere forsto at dette er én deleksamen som består av 4 spørsmål/oppgaver?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er oppgavene såpass separate og unike fra hverandre, at en helhetsvurdering aldri KAN finne sted.

En helhetsvurdering vil ALLTID kunne finne sted dersom det er behov for det. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du stryker på en del på eksamen, så om den bare teller 1% får du stryk på hele oppgaven.

Så dersom du fikk 2xA og 2xF blir det F.

Anonymkode: 91e11...653

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

En helhetsvurdering vil ALLTID kunne finne sted dersom det er behov for det. 

Ja. Greit det. Trodde vi bare fikk beskjed om at sensorveiledningen var annerledes. Du vet best.

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom du stryker på en del på eksamen, så om den bare teller 1% får du stryk på hele oppgaven.

Så dersom du fikk 2xA og 2xF blir det F.

Ja. Greit det. Trodde vi bare fikk beskjed om at sensorveiledningen var annerledes. Du vet best.

-

Spøk til side:

2 oppgaver for A.

2 oppgaver for F.

Gir det: E eller D?

Sånn: så klart kan vel ikke spørsmålet stilles.

AnonymBruker
Skrevet

-

Spøk til side:

2 oppgaver for A.

2 oppgaver for F.

Jeg mener dette bør gi F. 

Anonymkode: 82427...d8b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Midt i mellom D og C 

Anonymkode: cd426...53a

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

-

Spøk til side:

2 oppgaver for A.

2 oppgaver for F.

Det gir F. Om det var 2xA og 2xE ville det gitt C. Dersom om det av en eller annen grunn skulle være greit å stryke på deler av vurderingsgrunnlaget, ville det også blitt C (2.5 rundes opp til 3.0 som er C).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hcis man regner med tall : A =6 B =5 c=4 d=3 e=2 f=1

Så tar du 6+6+1+1 /4 så blir gjennomsnittet 3,5

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hcis man regner med tall : A =6 B =5 c=4 d=3 e=2 f=1

Så tar du 6+6+1+1 /4 så blir gjennomsnittet 3,5

Det blir feil, A = 5, B = 4, C = 3, D = 2, E = 1, F = 0 på universitetet for omregning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I de fleste emner må du stå på alle deleksamener for å få ståkarakter i faget.

Hvis dette ikke er tilfelle for deg, så vil du vel egentlig få C. Når snittet i emnet havner midt mellom to karakterer (altså slutter på ,5), så rundes det opp. Jeg syns allikevel denne situasjonen høres rar ut.

Anonymkode: 9d41f...341

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det blir feil, A = 5, B = 4, C = 3, D = 2, E = 1, F = 0 på universitetet for omregning.

Ah da blir det annerledes ja. Da blir det 5+5+0+0 /4=2,5 Altså fremfeles mellom D og C

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir jo fortsatt samme karakter. Snittet blir 2,5, som rundes opp til 3 = C. Ts er altså sikret C dersom det faktisk er lov til å stryke på deleksamener, noe jeg tviler på at det er. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis alle godkjente oppgaver får A, vil vel ikke det telle på snittet? Høres veldig merkelig at godkjente arbeidskrav kan trekke opp snittet slik. Det tror jeg ikke det gjør. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sheltay Retrac skrev:

Hvis alle godkjente oppgaver får A, vil vel ikke det telle på snittet? Høres veldig merkelig at godkjente arbeidskrav kan trekke opp snittet slik. Det tror jeg ikke det gjør. 

Det er noe i dette også. Skjønte ikke om Ts mente disse arbeidskravene var så lette at "alle" fikk A, eller om hun faktisk tolker bestått som A, for det er jo to vidt forskjellige ting. Høres merkelig ut at arbeidskrav skal telle like mye som mer krevende eksamener også. Nei, her syns jeg det er mye som skurrer. Ts, du må forklare dette nærmere.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...