AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 I vår blokk står det leilighetsnummer på postkassene, men jeg har ikke oppgitt leilighetsnummer til de som sender meg post. Gjør dere det? Skriver dere bare det i adresse 2, c/o eller noe slikt da? Anonymkode: b6e1d...91a
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 Nei jeg skriver ikke leilighetnummer til de som skal sende meg post. Anonymkode: 6d6b2...f1b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #3 Skrevet 27. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I vår blokk står det leilighetsnummer på postkassene, men jeg har ikke oppgitt leilighetsnummer til de som sender meg post. Gjør dere det? Skriver dere bare det i adresse 2, c/o eller noe slikt da? Anonymkode: b6e1d...91a Post skal ikke merkes med leilighetsnummer. Nummeret brukes av styret og andre i husetnfor å holde orden på hvilke navn som bor i hvilke leiligheter. Anonymkode: ccc0c...619 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Post skal ikke merkes med leilighetsnummer. Nummeret brukes av styret og andre i husetnfor å holde orden på hvilke navn som bor i hvilke leiligheter. Anonymkode: ccc0c...619 Aha, tenkte kanskje at det ble lettere for posten å finne riktig postkasse Anonymkode: b6e1d...91a
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #5 Skrevet 27. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Post skal ikke merkes med leilighetsnummer. Nummeret brukes av styret og andre i husetnfor å holde orden på hvilke navn som bor i hvilke leiligheter. Anonymkode: ccc0c...619 Jeg bor i blokk (studentbolig) og vi har fått beskjed om å oppgi leilighetsnummer på posten vi mottar. Anonymkode: d03f2...54d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #6 Skrevet 27. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Post skal ikke merkes med leilighetsnummer. Nummeret brukes av styret og andre i husetnfor å holde orden på hvilke navn som bor i hvilke leiligheter. Anonymkode: ccc0c...619 Det brukes av kommune, politi og brannvesen for å vite hvem som er registrert bosatt i bolig/eier bolig, i endel situasjoner hvor det er nødvendig å innhente opplysninger. Som postadresse skriver jeg kun navn og gateadresse, samt postnummer. Anonymkode: 6253c...a10 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #7 Skrevet 27. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Aha, tenkte kanskje at det ble lettere for posten å finne riktig postkasse Anonymkode: b6e1d...91a Posten ser kun på navn og adresse. Dersom det kommer post men navnet ikke står på noen postkasser har posten enten klistret opp lapp med spørsmål om det er riktig person og bedt de henvende seg til posten, eller de tar posten med i retur. Meg bekjent benytter ikke posten seg av leilighetsnr. Jeg har mottatt post fra kommune og andre med leilighetsnr oppgitt, men det skal faktisk ikke skje. Det er ikke korrekt adressepåføring. Anonymkode: 6253c...a10
solmåneogstjerner Skrevet 27. mai 2018 #8 Skrevet 27. mai 2018 Bruker kun gate, nummer og oppgang. Men har lagt merke til at en del offentlige virksomheter som tydeligvis har hentet adressen min fra folkeregisteret, har lagt til leilighetsnummer når de sender brev. Men postkassene er merket med navn, og ikke med leilighetsnummer.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #9 Skrevet 27. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i blokk (studentbolig) og vi har fått beskjed om å oppgi leilighetsnummer på posten vi mottar. Anonymkode: d03f2...54d Studentboliger med mengder av postkasser på samme stativ og folk som stadig flytter har alltid voldt posten mye hodebry. Ser dere nøye på postkassene så kan posten ha merket dem med sitt egen system enten inne i kassenes lokk som posten åpner når de stapper posten nedi, eller med tusj og fortløpende nummer. Alterntivt ingen merking. Hensikten med unike leilighetsnummer var å avklare hvem som eide hva og var registrert hvor da nummerne ble opprettet på slutten av 1990 tallet eller noe senere. Anonymkode: ccc0c...619
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå