Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal selge bolig, og jeg er litt usikker på hvilken megler jeg skal velge. Har snakket med fire stk, og står igjen med to stk som jeg er sikker på at begge kan gjøre en god jobb. 

Megler 1: Har kjøpt av henne selv. Dyktig, profesjonell og pushet litt i budrunden. Partner og har meget gode referanser. 

Megler 2: Den mest selgende megleren i kjeden hun jobber i. Veldig pro - aktiv, det virker som at hun pusher for selger, og ikke gir seg. Ga flere gode eksempler på hvordan hun fikk overtalt nølere til å legge inn bud. Muligens litt "masende" personlighet. 

Nr 1 er opptatt av styling og foto, men nr 2 virker om mulig enda mer detaljert. 

Har en god følelse på begge to, begge ga ca like prisvurderinger, men nr 2 var veldig på : får dere ikke minimum xx, selger dere ikke. Tror kanskje nr 1 ikke vil være like opptatt av det.

Må bestemme meg til uka. Hvem ville dere valgt? Nr 1 har 1,25 prosent provisjon, nr 2 1,5. Så er ikke store prisforskjellen, og det legger jeg meg uansett ikke opp i. 

Anonymkode: f1dbb...70c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få vurdering av minst to til.

Anonymkode: 3f194...cd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden de begge gir godt inntrykk og du har god følelse for begge to hadde jeg muligens valgt hun som var mest opptatt av foto og styling, billigst og minst masete. 

Først godfølelsen for selve dama, så foto og styling og så pris. 

Anonymkode: 3af42...6fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt hun som var minst masete. Droppet selv å kjøpe en leilighet fordi megleren var så masete og ufordragelig og så var jeg så heldig at jeg fant en mye bedre leilighet. 

Anonymkode: ec24f...119

• Liker 1
Gjest Raggy
Skrevet

Akkurat solgt selv å fått kommentarer på at megler her var for masete og pågående. Litt press er bra men finn en som ikke drar det så langt at det blir dumt

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden de begge gir godt inntrykk og du har god følelse for begge to hadde jeg muligens valgt hun som var mest opptatt av foto og styling, billigst og minst masete. 

Først godfølelsen for selve dama, så foto og styling og så pris. 

Anonymkode: 3af42...6fe

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville tatt hun som var minst masete. Droppet selv å kjøpe en leilighet fordi megleren var så masete og ufordragelig og så var jeg så heldig at jeg fant en mye bedre leilighet. 

Hvorfor det? Hun skal jo jobbe for å få mest mulig penger ut av potensielle kjøpere. Man vil sette pris på "masetheten" da. Man trenger en megler som er "på" som ikke gir seg, som er sulten! Du trenger ikke være venninne med henne, at hun er "masete" er en god kvalitet ved en megler. 

Anonymkode: 9e7e7...bd0

• Liker 1
Gjest Raggy
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Hun skal jo jobbe for å få mest mulig penger ut av potensielle kjøpere. Man vil sette pris på "masetheten" da. Man trenger en megler som er "på" som ikke gir seg, som er sulten! Du trenger ikke være venninne med henne, at hun er "masete" er en god kvalitet ved en megler. 

Det er innafor å være pågående, men når det blir for mye så blir folk lei. Her er balansegangen viktig. Har selv pratet med en melger i forhold til en leilighet jeg var å så på, han ble så pågående at jeg syntes han var dum. Han forsøkte samtidig å stresse meg til å llegge inn bud noe som gjør det vanskelig å tenke klart, å man vi gjerne føle at man tenker klart når man skal bruke store summer. Det endte med at jeg ikke gadd å forholde meg mer til akkurat det salget fordi jeg følte meg presset og stresset

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nå de er så masete at de blir ufordragelige, da blir hele greia feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...