AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 av et familiemedlem? Vedkommende vridde hånden til en annen person som står meg nær, og da gikk vi alle inn for å stoppe det. Når han da gikk mot min bror og dyttet ham, gikk jeg inn og sa at han ikke kan røre broren min. Da angrep han meg, og jeg fikk 2 slag i hodet. Selve slaget gjorde ikke vondt, men jeg har gått gjennom mange barndomstraumer, og det er på grunn av disse traumene at dette var en så vond opplevelse. Jeg vet hva jeg selv hadde svart om jeg ikke var i min stiuasjon, men er det egentlig greit å anmelde vold som ikke har vært ´´vond´´? Jeg er godt i 20-årene, og har nesten ikke ansikt til å ringe til politiet for å anmlede et annet nærstående familiemedlem. Han mente at jeg provoserte slaget frem, men det gjorde jeg fordi han ble ´´snakket til´´. Han mener jeg ikke har noe rett til å snakke mot ting han sier, fordi han er familiens ´´overordnede´´. Uten at jeg babler i vei, så hadde det vært utrolig godt med et par svar, fordi dette føles helt grusomt og jeg trenger noen å snakke med og kanskje til og med dele erfaringer med. Anonymkode: 5b8ba...c01
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 Selvsagt er det helt forsvarlig. Anonymkode: a8e8e...dec 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #3 Skrevet 27. mai 2018 Ja, du kan anmelde han for vold. Anonymkode: 800c8...b3c 2
Pultost Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 Ring snuten, det er ikke noe å lure på en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #5 Skrevet 27. mai 2018 Jeg har ikke hjerte til å anmelde min egen far. Han har også vært døden nær med en sykdom, og etter det har vi måttet være veldig forsiktige med han. Han har ikke rørt oss på snart 8-10 år, og jeg har vært sint på ham lenge før jeg har godtatt at han har forandret seg. Men etter denne opplevelsen, etter å ha sett ansiktet hans mens han hevet hånda si, innså jeg at mennesker er den de er innerst inne. Hvordan skal jeg liksom .. anmelde min egen pappa. Kanskje det er bare best at jeg flytter ut Anonymkode: 5b8ba...c01
Gjest Catalina Culès Skrevet 27. mai 2018 #6 Skrevet 27. mai 2018 Anmeld fyren, han høres jo helt psyko ut.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #7 Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke hjerte til å anmelde min egen far. Han har også vært døden nær med en sykdom, og etter det har vi måttet være veldig forsiktige med han. Han har ikke rørt oss på snart 8-10 år, og jeg har vært sint på ham lenge før jeg har godtatt at han har forandret seg. Men etter denne opplevelsen, etter å ha sett ansiktet hans mens han hevet hånda si, innså jeg at mennesker er den de er innerst inne. Hvordan skal jeg liksom .. anmelde min egen pappa. Kanskje det er bare best at jeg flytter ut Anonymkode: 5b8ba...c01 Når du ikke gjør noe er du med-ansvarlig dersom det skulle skje noe med din bror. Ta litt ansvar! Anonymkode: a8e8e...dec 5
Tibbie Skrevet 27. mai 2018 #8 Skrevet 27. mai 2018 For en dramafamilie. Jeg ville latt karma overta. Du kutter han ut/ser mindre til han. Om han ikke har gjort noe for å mestre sinnet sitt disse årene, så mister man de man er glad i. Sånn er det bare... Jeg hadde ikke anmeldt det. Tviler på at noe blir gjort fordi han vridde på hånden til noen.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #9 Skrevet 27. mai 2018 3 minutter siden, Tibbie said: For en dramafamilie. Jeg ville latt karma overta. Du kutter han ut/ser mindre til han. Om han ikke har gjort noe for å mestre sinnet sitt disse årene, så mister man de man er glad i. Sånn er det bare... Jeg hadde ikke anmeldt det. Tviler på at noe blir gjort fordi han vridde på hånden til noen. Å kalle dettte en ´´dramafamilie´´med et så negativt undertone er virkelig veien å gå når jeg skriver i et innlegg om en vond opplevelse og søker etter noen å dele det med. Du jevner liksom ´´skylden´´jevnt utover. Sorry, men jeg tar meg nær av ´´dramafamilie´´. Minner om at man skal være forsiktig med sin ordbruk, for selv om vi er anonyme her og ikke kan se hvem som er bak skjermen, veier ordene like mye. Jeg kan naturligvis ikke kutte pappaen min ut. Han er verdens snilleste (derav dilemmaet), kanskje har jeg virkelig provosert ham, eller er det kanskje slike tanker en som har blitt utatt for traume tenker. Uansett, ville egentlig mer å ha noen å snakke med enn hva annet. Jeg har bestemt meg for at eneste riktige er å flytte ut, så er jeg ikke midt i kaoset ihvertfall. Hvis noen har en lignende erfaring, hadde jeg blitt veldig glad for å høre fra dere. Anonymkode: 5b8ba...c01 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #10 Skrevet 27. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kalle dettte en ´´dramafamilie´´med et så negativt undertone er virkelig veien å gå når jeg skriver i et innlegg om en vond opplevelse og søker etter noen å dele det med. Du jevner liksom ´´skylden´´jevnt utover. Sorry, men jeg tar meg nær av ´´dramafamilie´´. Minner om at man skal være forsiktig med sin ordbruk, for selv om vi er anonyme her og ikke kan se hvem som er bak skjermen, veier ordene like mye. Jeg kan naturligvis ikke kutte pappaen min ut. Han er verdens snilleste (derav dilemmaet), kanskje har jeg virkelig provosert ham, eller er det kanskje slike tanker en som har blitt utatt for traume tenker. Uansett, ville egentlig mer å ha noen å snakke med enn hva annet. Jeg har bestemt meg for at eneste riktige er å flytte ut, så er jeg ikke midt i kaoset ihvertfall. Hvis noen har en lignende erfaring, hadde jeg blitt veldig glad for å høre fra dere. Anonymkode: 5b8ba...c01 Jeg skjønner ikke hvorfor du blir opprørt over den kommentaren der, når du helt tydelig bagatelliserer problemet selv. Anonymkode: a8e8e...dec 7
Tibbie Skrevet 27. mai 2018 #11 Skrevet 27. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kalle dettte en ´´dramafamilie´´med et så negativt undertone er virkelig veien å gå når jeg skriver i et innlegg om en vond opplevelse og søker etter noen å dele det med. Du jevner liksom ´´skylden´´jevnt utover. Sorry, men jeg tar meg nær av ´´dramafamilie´´. Minner om at man skal være forsiktig med sin ordbruk, for selv om vi er anonyme her og ikke kan se hvem som er bak skjermen, veier ordene like mye. Jeg kan naturligvis ikke kutte pappaen min ut. Han er verdens snilleste (derav dilemmaet), kanskje har jeg virkelig provosert ham, eller er det kanskje slike tanker en som har blitt utatt for traume tenker. Uansett, ville egentlig mer å ha noen å snakke med enn hva annet. Jeg har bestemt meg for at eneste riktige er å flytte ut, så er jeg ikke midt i kaoset ihvertfall. Hvis noen har en lignende erfaring, hadde jeg blitt veldig glad for å høre fra dere. Anonymkode: 5b8ba...c01 Kanskje du bør snakke med profesjonelle og ikke fremmede folk på internett om du vil ha fagspråk Flytte hjemmefra? Hvor gammel er du? Om du er et barn/ungdom, så synes jeg at du skal ta kontakt med Utekontakten eller noe. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #12 Skrevet 27. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor du blir opprørt over den kommentaren der, når du helt tydelig bagatelliserer problemet selv. Anonymkode: a8e8e...dec Enig. Anonymkode: c1729...5eb
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #13 Skrevet 27. mai 2018 Jeg bagatalliserer det ikke, langt ifra. Jeg sier ikke at det er greit, jeg bare uttrykker tankene mine, uten en bestemt mening. Jeg er fortsatt i sjokk. Har tatt meg en dusj for å komme tilbake til meg selv. Jeg er voksen, men grunnet endret sivilstatus måtte jeg flytte hjem en liten periode, og da sa mine foreldre at jeg kan bo her så lenge jeg vil, og da valgte jeg å gjøre det så jeg slapp å jobbe og fokusere bedre på skolen min (er under en langtidsutdanning). Men det er faktisk ikke barebare å ringe ´´snuten´´og anmelde pappaen sin. Jeg tror jeg bare blir forvirret fordi jeg alltid har hørt at jeg er flink til å provosere frem det verste i folk, fordi jeg ikke klarer å holde munn. Da ender jeg opp med å føle meg ansvarlig uansett hva det er som hender. Jeg VET innerst inne dette ikke er på meg, og at det ikke kan forsvares. Du har også helt rett i når du sier at jeg bør oppsøke en psykolog. Men mellom å vente 3 mnd på å få prof. hjelp kontra å få noen raske tilbakemeldinger, valgte jeg det siste før jeg kan ta kontakt for å få bedre hjelp til å takle traumene. Og jeg blir såklart truffet, fordi at det skjer en drama i familien gjør oss ikke en ´´drama´´familie, da vi er venner og har mye til felles og trives i hverandre selskap. Hørtes bare som om dette er en såpeopera du bare kan glede deg til neste episode, og sånn er jo ikke livet vårt. Anonymkode: 5b8ba...c01 1
Gjest chisandra Skrevet 27. mai 2018 #15 Skrevet 27. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke hjerte til å anmelde min egen far. Han har også vært døden nær med en sykdom, og etter det har vi måttet være veldig forsiktige med han. Han har ikke rørt oss på snart 8-10 år, og jeg har vært sint på ham lenge før jeg har godtatt at han har forandret seg. Men etter denne opplevelsen, etter å ha sett ansiktet hans mens han hevet hånda si, innså jeg at mennesker er den de er innerst inne. Hvordan skal jeg liksom .. anmelde min egen pappa. Kanskje det er bare best at jeg flytter ut Anonymkode: 5b8ba...c01 Hva slags sykdom har han som kan forsvare vold?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #16 Skrevet 27. mai 2018 8 minutter siden, chisandra said: Hva slags sykdom har han som kan forsvare vold? Ingen sykdom kan forsvare vold... jeg tyvlyttet istad, og det høres veldig ut som om han mener jeg har feilen oppi alt dette, fordi jeg har brukt ´´grove ord´´ (jeg har ikke brukt noen stygge ord, har brukt vanlige ord for å formulere setninger). Det er så vanskelig å skjønne at dette man være den samme snille pappaen min som ville ofret livet sitt for oss. Dette er skummelt. Jeg har sendt melding til gamle sjefen min og sagt jeg vil komme tilbake til jobb. Håper de kan ta meg tilbake så jeg kan flytte ut igjen. Anonymkode: 5b8ba...c01
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #17 Skrevet 27. mai 2018 Uansett hva du hadde sagt til han så hadde det ikke forsvart vold, uansett! Hvis du har vokst opp på denne måten med psykisk og fysisk vold så må du komme deg unna og skaffe deg hjelp, for traumer kan komme når som helst senere i livet pga en dårlig barndom. Anonymkode: 77b21...a24 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #18 Skrevet 27. mai 2018 3 timer siden, Pultost skrev: Ring snuten, det er ikke noe å lure på en gang. *politiet* Anonymkode: 45ec4...4d2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #19 Skrevet 27. mai 2018 Grunnen til at du er usikker på hvordan du skal reagere på dette, er nettopp dine barndomstraumer. Du "vet" at dette ikke er greit, men innerst inne er du ikke helt sikker, pga det er vold som er det normale for deg. Og han legger skylden på deg, og du tror nok innerst inne at dette er din feil. Du sier det selv, at du provoserer, folk skal oppføre seg og ikke bruke vold samme hvor mye du provoserer. Jeg tror ikke du provoserer. VOLDEN ER IKKE DIN FEIL! OG, JA, DETTE ER VOLD!! Forstå det! Værsåsnill! Jeg ble ca 40 år før jeg skjønte at jeg ble utsatt for omsorgssvikt og vold hjemme. Så du er ikke alene om å ikke helt ut forstå dette. Dette er skremmende og truende oppførsel fra din far. Skjønner at terskelen for anmeldelse er veldig høy, men i det minste er du er nødt til å distansere deg fra han. Jeg har ikke anmeldt, kommer heller aldri til å gjøre det, men vet veldig godt at dette ikke er normal oppførsel fra en person. Bare vær obs på at du kan risikere å havne i voldelig forhold med menn pga dette. Jeg har heldigvis aldri gjort det. Vedkjenn deg volden, så blir ting lettere. Anonymkode: cb7ba...7f6 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #20 Skrevet 27. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at du er usikker på hvordan du skal reagere på dette, er nettopp dine barndomstraumer. Du "vet" at dette ikke er greit, men innerst inne er du ikke helt sikker, pga det er vold som er det normale for deg. Og han legger skylden på deg, og du tror nok innerst inne at dette er din feil. Du sier det selv, at du provoserer, folk skal oppføre seg og ikke bruke vold samme hvor mye du provoserer. Jeg tror ikke du provoserer. VOLDEN ER IKKE DIN FEIL! OG, JA, DETTE ER VOLD!! Forstå det! Værsåsnill! Jeg ble ca 40 år før jeg skjønte at jeg ble utsatt for omsorgssvikt og vold hjemme. Så du er ikke alene om å ikke helt ut forstå dette. Dette er skremmende og truende oppførsel fra din far. Skjønner at terskelen for anmeldelse er veldig høy, men i det minste er du er nødt til å distansere deg fra han. Jeg har ikke anmeldt, kommer heller aldri til å gjøre det, men vet veldig godt at dette ikke er normal oppførsel fra en person. Bare vær obs på at du kan risikere å havne i voldelig forhold med menn pga dette. Jeg har heldigvis aldri gjort det. Vedkjenn deg volden, så blir ting lettere. Anonymkode: cb7ba...7f6 Meg over. Jeg hadde helt like argumenter som du hadde, ts. Anonymkode: cb7ba...7f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå