AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Del Skrevet 27. mai 2018 Jeg må ha egen innboforsikring for første gang, og har ikke helt klart å forstå hva egenandelen går ut på. Så blant annet på en innboforsikring i banken jeg har, hvor det var mulig å betale 135 kr i mnd for forsikringen. Det er jo greit det, men så sto det at egenandelen er på 4000? Hva betyr det? Det står også at den kan endres. Finnes det forresten noen innboforsikringer dere anbefaler for noen mellom 20-30 år? Anonymkode: 99cc2...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 27. mai 2018 #2 Del Skrevet 27. mai 2018 Egenandelen er det du må betale (eller trekke fra) hvis du får en skadesak. Det er dyrere å ha lavere egenandel. Si det skjer en skade som verdsettes til 10 000. Da får du 6 000 fra forsikringsselskapet, hvis du har 4000 i egenandel. Sjekk forsikringsportalen (tror jeg det heter), eller google. Sjekk flere selskaper, både på pris men også på vilkår og egenandel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #3 Del Skrevet 27. mai 2018 Åja, da var det mye enklere å forstå! Takk for svar og tips! -Ts Anonymkode: 99cc2...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #4 Del Skrevet 27. mai 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må ha egen innboforsikring for første gang, og har ikke helt klart å forstå hva egenandelen går ut på. Så blant annet på en innboforsikring i banken jeg har, hvor det var mulig å betale 135 kr i mnd for forsikringen. Det er jo greit det, men så sto det at egenandelen ved skade eller bruk av forsikringe= er på 4000? Hva betyr det? Det står også at den kan endres. Finnes det forresten noen innboforsikringer dere anbefaler for noen mellom 20-30 år? Anonymkode: 99cc2...58c Se hva jeg har lagt til i teksten din med feit skrift, forstår du dette bedre nå? Kr. 4 000 i egenandel er høyt ved skade. Selv om premien er lav pr. Måned så er det ikke den prisen du bør legge til grunn for ditt valg, men hva som dekkes av forsikringen. Skulle du en dag få behov for forsikringen du kjøper, så er det da viktig at du har en så god forsikring at du ikke da angrer på valget ditt. Husk også på at banker er selgere av banktjenester. Forsiktingsselskap er selgere av forsikting. Har du medlemskap i Obos, fagforening eller andre ting der du kan få gode forsikringsavtaler? Undersøk hva du har og hvilke muligheter du kan ha og ikke har tenkt over. Anonymkode: 8a171...730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå