Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man sier at Islam er den sterkeste økende religionen i verden, hva med Europa og Norge?  Hva vil skje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innen da har forhåpentligvis flertallet blitt opplyste nok til å slutte å tro på eventyr.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer ikke. Vi har under 100 år før jorden er ubeboelig for mennesker. Innen den tid er mesteparten av oss dødd ut. Religion er det minste problemet da.

Anonymkode: df6b0...2e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den folkegruppen og kulturen som føder flest barn vil overta og overleve.

Anonymkode: 772cc...04a

Skrevet (endret)

Tror ikke islam vil dominere Norge og dersom det muslimene øker antall så vil tradisjonelle norske verdier være en del av norske muslimske verdier. Bor man lenge i et land blir man en del av folket. Å engste seg for muslimsk vekst er i mitt hode unødvendig. 

Utfordringen blant norske kristne er at de mister tilhengere. Dvs at etniske kristne nordmen frafaller kristendommen. Problemet er at mange kristne samfunn bruker kreftene sine mot islam og muslimer, i istedenfor å bruke kreftene på å redde sin egen tro. Håper jeg har feil her.

Men det som garantert vil dominere Norge er ateisme. Tegnene ser vi tydelig og klart i det politiske liv. Muslimer merker effekten av at Norge avkristnes, og for meg så virker det som om kristne ikke løfter en finger. Det syntes jeg er trist.

Endret av omarel
  • Liker 4
Skrevet

Regner med (håper) at mesteparten av Europa legger av seg tro innen den tid.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Katten.2.0 skrev:

Regner med (håper) at mesteparten av Europa legger av seg tro innen den tid.

Folk har en tendens til å bli religiøse i nedgangstider. Da må du håpe på oppgang og økonomisk vekst, da har folk en tendens til å bli materialistiske.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1. Islam

2. Katolske tro

3. Alternative religioner 

4. «Kristne» som er opptatt av muslimer og islam

Anonymkode: 2989c...13e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at ikke-troende blir mest vanlig. Det ser man mer og mer, og godt er det. 

Anonymkode: cc19d...465

• Liker 5
Skrevet
54 minutter siden, omarel skrev:

Problemet er at mange kristne samfunn bruker kreftene sine mot islam og muslimer, i istedenfor å bruke kreftene på å redde sin egen tro. Håper jeg har feil her.

Gøy å innta rollen som forfulgt minoritet?

Skrevet

Håper flere får opp øynene og blir mer nysgjerrige på den opprinnelige Europeiske religionen 

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Apis skrev:

Håper flere får opp øynene og blir mer nysgjerrige på den opprinnelige Europeiske religionen 

At det var? Og hva er det mener du?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Apis skrev:

Den europeiske religionen? Det var vel mange. Mange likhetstrekk, helt klart, men det var ikke en religion i hele Europa. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det var? Og hva er det mener du?

Gresk mytologi og Norrøn mytologi for eksempel. Du har kanskje hørt om guder som Thor, Odin, Frøya, Zevs, Hera osv?

De ble kalt hedninger (pagans) fordi de ikke trodde på kristendommen, men de var religiøse. Dessverre gikk mye av gudetilbedningsstedene tapt da kristendommen ble pressa ned over ørene på "oss". Se på Borgund stavkirke feks, den er inspirert og bygget med inspirasjon fra vikingene.

Anonymkode: c3adf...d2a

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, Peaches skrev:

Gøy å innta rollen som forfulgt minoritet?

Føler meg ikke som forfulgt minoritet. Det er bare trist å se at kristne bruker kreftene på en tapt kamp på bekostning av kristne forlater Guds tro.

Endret av omarel
Skrevet
2 minutter siden, omarel skrev:

Føler meg ikke som forfulgt. Det er bare trist å se at kristne bruker kreftene på en tapt kamp på bekostning av kristne forlater Guds tro.

Jeg har vært med i mange forskjellige kristne miljøer, ikke én gang har jeg hørt snakk om at de må bekjempe Islam... Tar paranoia over, eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den europeiske religionen? Det var vel mange. Mange likhetstrekk, helt klart, men det var ikke en religion i hele Europa. 

Gresk mytologi og Norrøn mytologi for eksempel. Du har kanskje hørt om guder som Thor, Odin, Frøya, Zevs, Hera osv?

De ble kalt hedninger (pagans) fordi de ikke trodde på kristendommen, men de var religiøse. Dessverre gikk mye av gudetilbedningsstedene tapt da kristendommen ble pressa ned over ørene på "oss". Se på Borgund stavkirke feks, den er inspirert og bygget med inspirasjon fra vikingene.

Anonymkode: c3adf...d2a

Gresk mytologi var ikke Europeisk.

Norrøn tro heter Åsa troa. Og så har du den samiske troa som i bunn og grunn er det samme som indianere og aborginene levde etter. Og paganere var i tilknytning til irene. Ikke vikingene. Forøvrig ble de ikke kalt paganere fordi de nekta å tro på kristendommen nei. Paganere eksisterte mye tidligere enn kristendommen.

Skrevet
3 timer siden, Stina234 skrev:

Man sier at Islam er den sterkeste økende religionen i verden, hva med Europa og Norge?  Hva vil skje?

Om 50 år? Kristendom eller ateisme. Antall muslimer blir ikke tidoblet på under to generasjoner.

Jeg er rimelig sikker på at Europa vil stramme inn på asylordningen. Det er allerede bevegelser i den retningen, men sånt tar tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Narsissismen kommer til å være den dominerende religionen.https://drp-images.nettavisen.no/images/article/2018/04/03/3423432649/1/w1024/4957900.jpg

"Making a martyr" - AFK

Anonymkode: 2e861...925

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer ikke. Vi har under 100 år før jorden er ubeboelig for mennesker. Innen den tid er mesteparten av oss dødd ut. Religion er det minste problemet da.

Det var da svært pessimistisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...