AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 Jeg er redd for å bli bitt av flått, det er egentlig det som er problemet og spørsmålet her. Jeg var i skogen i går, hvor det krydde av mygg, knott og andre flyvende insekt. Fikk et par stikk som klør, men så har jeg i tillegg oppdaget en lite kul i hodebunnen. Den er litt øm hvis man trykker på den. Antar den kommer fra et insektstikk i går, men problemet er at den ikke klør. Så ingen flått i går, men kan dette være flåttbitt? Bør jeg dra til lege og sjekke? Føler det er veldig teit å gå til lege med et slikt stikk, da det ikke er noe plagsomt, jeg er bare redd for sykdom fra flått. Anonymkode: 44284...a1b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 Flåtten biter seg fast og blir sittende til den er fylt opp, for så å slippe taket. Så lenge det bare er insektstikk og du ikke er allergisk, ser jeg ingen vits i å dra til legen Anonymkode: 14cf0...c28 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #3 Skrevet 27. mai 2018 Flåtten kan ikke fly, så det er nok lite sannsynlig det er flåttbitt med mindre du sto på hodet i blåbærlyngen... Anonymkode: 7ca06...2c6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flåtten biter seg fast og blir sittende til den er fylt opp, for så å slippe taket. Så lenge det bare er insektstikk og du ikke er allergisk, ser jeg ingen vits i å dra til legen Anonymkode: 14cf0...c28 Ja, det vet jeg, men har hørt de kan ramle av før de har fått ordentlig feste, men etter de har rukket å bite. Det er vel derfor en del blir syke uten å ha merket at de har hatt flått? Ts Anonymkode: 44284...a1b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #5 Skrevet 27. mai 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det vet jeg, men har hørt de kan ramle av før de har fått ordentlig feste, men etter de har rukket å bite. Det er vel derfor en del blir syke uten å ha merket at de har hatt flått? Ts Anonymkode: 44284...a1b Eventuell smitteoverføring skjer omtrent aldri før flåtten har sittet i rundt 24 timer. Det er heller ikke slik at alle flått er smittebærere. Anonymkode: d6cc8...f34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå