Gå til innhold

Insektsbitt i hodet. Bør jeg dra til lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd for å bli bitt av flått, det er egentlig det som er problemet og spørsmålet her.

Jeg var i skogen i går, hvor det krydde av mygg, knott og andre flyvende insekt. Fikk et par stikk som klør, men så har jeg i tillegg oppdaget en lite kul i hodebunnen. Den er litt øm hvis man trykker på den. Antar den kommer fra et insektstikk i går, men problemet er at den ikke klør. Så ingen flått i går, men kan dette være flåttbitt? Bør jeg dra til lege og sjekke? Føler det er veldig teit å gå til lege med et slikt stikk, da det ikke er noe plagsomt, jeg er bare redd for sykdom fra flått. 

Anonymkode: 44284...a1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flåtten biter seg fast og blir sittende til den er fylt opp, for så å slippe taket. Så lenge det bare er insektstikk og du ikke er allergisk, ser jeg ingen vits i å dra til legen

Anonymkode: 14cf0...c28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flåtten kan ikke fly, så det er nok lite sannsynlig det er flåttbitt med mindre du sto på hodet i blåbærlyngen...

Anonymkode: 7ca06...2c6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flåtten biter seg fast og blir sittende til den er fylt opp, for så å slippe taket. Så lenge det bare er insektstikk og du ikke er allergisk, ser jeg ingen vits i å dra til legen

Anonymkode: 14cf0...c28

Ja, det vet jeg, men har hørt de kan ramle av før de har fått ordentlig feste, men etter de har rukket å bite. Det er vel derfor en del blir syke uten å ha merket at de har hatt flått? Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det vet jeg, men har hørt de kan ramle av før de har fått ordentlig feste, men etter de har rukket å bite. Det er vel derfor en del blir syke uten å ha merket at de har hatt flått? Ts

Eventuell smitteoverføring skjer omtrent aldri før flåtten har sittet i rundt 24 timer. Det er heller ikke slik at alle flått er smittebærere.

Anonymkode: d6cc8...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...