Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg HATER å trene. Jeg har prøvd alt. Treningsstudio, jogging, hoppetau, styrkeøvelser. Klarer det ikke.

Derimot elsker jeg å svømme! Men når jeg svømmer så bare «leker» jeg uten noe særlig mål og mening.

Kunne tenkt meg å trene i vann, for jeg føler jeg burde holde på med noe trening.

Noen som har noen tips til hvordan trene i vann? Jeg er dårlig på crawl, kan brystsvømming. Er veldig trygg i vannet, men teknikken er nok så som så... Hva kan passe for meg? Bare svømme frem og tilbake? 

Anonymkode: ea79c...9d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er at du får opp pulsen litt hver dag. Da sier ikke at du skal trene hver dag, men gå fort opp ei trapp, gå eller sykle med litt intensitet til skole/jobb etc.

Om du liker å svømme så svøm vei. Det er viktig å ha litt system. Bestem deg for å svømme f eks 1000 meter. Du skal også ha litt tempo, ikke bare bade så det så vidt går framover. 

Det er ikke dumt å melde seg på et teknikkurs, jeg ser veldig mye merkelige teknikker når jeg er i svømmehallen. Selv om du får like god mosjon med dårmig teknikk er det gøyere når man føler at teknikken er bra. 

Hvis du bor i eller rundt Oslo kan jeg anbefale teknikkurset til Studentidretten, men det holdes vel først uti september en gang.

Begynn å svømme nå uansett. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Søk på water workout på Pinterest, mye bra øvelser. Fint å trene både styrke og kondisjon i vann. 

Enig at det er lurt å gå på teknikk kurs eller søk på nettet etter råd og tips til riktig teknikk når du skal svømme. Da får du mer ut av treningen og belaster ikke kroppen feil.

Viktig å bruke håndflatene godt når du tar tak og lage så lite motstand med kroppen som mulig, vis du skjønner 😊 Gli i vannet 🏊

Anonymkode: 8d255...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...