AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 Jeg sliter med den intense sommeren som er om dagen. Jeg har sovet bare et par timer i døgnet i ukesvis, har intens hodepine hver dag og syns det er så ubehagelig å puste inn den knusktørre luften som er full av støv og pollen. Merker det topper seg litt i dag fordi det er nærmere 30 grader ute. Jeg orker ikke en gang tanken på å gå ut. Noen som sliter med det samme og har noen råd? Jeg har så vondt i hodet, har tatt paracet hver dag i flere uker, men i lengden kan jeg ikke kaste i meg paracet fordi jeg ikke er varmesterk. Anonymkode: 4fd8c...f85 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 Ut til sjøen eller ferskvann om du ikke bor langs kysten! Det hjelper ikke å sitte inne og svette. Lite pollen på strendene, og ta en frisk dukkert for å avkjøle deg. Hjelper på søvnen også. Jeg føler med deg, og har hatt det sånn selv i perioder, men jeg lover deg at det blir bedre om du klarer å komme deg ut. Anonymkode: 3dcdc...610 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #3 Skrevet 27. mai 2018 Jeg er som deg, TS. Og jeg får det ikke bedre av å gå ut, så jeg holder meg inne. Til AB...610 - du kan ikke garantere at det er bedre å komme seg ut for andre selv om det er det for deg. Jeg har vært ute i dag. Kroppen slår seg av på en måte, det er som å gå i koma. Jeg håper du drikker mye vann, TS, det er kjempeviktig nå. Anonymkode: 209e6...68f 4
Minya Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 Jeg tåler heller ikke varmen. Har vært sånn hele livet, hadde mange heteslag og solstikk som barn.... Jeg drikker mye vann og Zeroh-saft, spiser en del saftis og holder meg inne under varmepumpa som står på 17 grader kjøling om dagen. Drikk mye vann for å opprettholde væskebalansen, det hjelper kroppen å regulere temperaturen så godt det går, det hjelper også mot hodepinen. Har du ikke varmepumpe med kjøling eller aircondition hjemme, funker det godt å sette en bolle litt vann, salt og is foran en vanlig bordvifte. Det senker temperaturen i innelufta med noen få grader. 4
solmåneogstjerner Skrevet 27. mai 2018 #5 Skrevet 27. mai 2018 Jeg sliter ikke som deg, men når det er veldig varmt synes jeg det er deilig å holde håret vått mye av tiden. Går bare i dusjen og skyller håret uten å vaske det. Hjelper mye synes jeg. Og drikk mye vann. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #6 Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, Minya skrev: Jeg tåler heller ikke varmen. Har vært sånn hele livet, hadde mange heteslag og solstikk som barn.... Jeg drikker mye vann og Zeroh-saft, spiser en del saftis og holder meg inne under varmepumpa som står på 17 grader kjøling om dagen. Drikk mye vann for å opprettholde væskebalansen, det hjelper kroppen å regulere temperaturen så godt det går, det hjelper også mot hodepinen. Har du ikke varmepumpe med kjøling eller aircondition hjemme, funker det godt å sette en bolle litt vann, salt og is foran en vanlig bordvifte. Det senker temperaturen i innelufta med noen få grader. Jeg har ikke nedkjøling i huset men bor i ett murbygg og har holdt gjennomtrekk hele tiden så det er svalere enn ute i det minste. Men jeg skal prøve rådet ditt for jeg har faktisk en vifte Anonymkode: 4fd8c...f85
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #7 Skrevet 27. mai 2018 Større inntak av vann enn til vanlig, er viktig når det er varmt. Noen spiser også ekstra salt (i tillegg til å drikke mer vann) på varme dager for å slippe ubehag. Anonymkode: cab56...e41 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #8 Skrevet 27. mai 2018 Jeg sliter også veldig i varmen og føler meg direkte uvel og syk. Jeg holder meg inne hvis jeg kan, så får alle solelskerne være ute og kose seg. Det er visst ikke akseptert av de som elsker været om dagen å ha det slik. Hvorfor sier så mange når man står der med knakende hodepine, er kvalm og holder på å svime av, at det er ikke lov til klage? Jo, jeg har lyst til å klage noe helt j.... for jeg sliter virkelig med varmen og har det ikke bra. Uansett jeg klarer ikke å være sosial og late som jeg har det bra. Og det er ikke noe gøy og bli kritisert når man faktisk er syk av varmen og ikke klarer å være sosial på grunn av det. Jeg har det best på våren når det ikke er for varmt, men dagene er lyse og pene. Anonymkode: a98ed...f23 13
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #9 Skrevet 27. mai 2018 Jeg har det heldigvis ikke så ille som meg men kan slite veldig med hodepine og kvalme når det blir for varmt. Jeg har satt opp et lite basseng på terrassen som jeg avkjøler meg i når jeg er ute(har barn så det er ikke sååå sært). Mye vann med isbiter og full lufting i hele huset hele dagen for å få ok temp her når det er leggetid. Ellers dusjer jeg i kjølig vann og bruker vått hår metoden som ble skrevet over her. Det hjelper godt. Anonymkode: 229d1...7e1 1
Gjest hind Skrevet 27. mai 2018 #10 Skrevet 27. mai 2018 Jeg har det heller ikke så bra når det er så varmt som dette, men jeg holder ut. Jeg skyller nesa flere ganger daglig med saltvannsspray for å få bort pollen som får slimhinnene til å hovne og gi hodepine, og så passer jeg selvsagt på å drikke mye vann. Jeg er en del inne når det er på det varmeste. Når alle vinduene er åpne blir det levelig.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #11 Skrevet 27. mai 2018 Jeg har pleid å tåle varmen sånn passe, men i år har jeg det ikke bra. Føler meg rett og slett syk når varmen er som verst, blir kvalm, uvel og slapp. Jeg sitter så mye i ro jeg bare klarer. I dag er det litt bris så det hjelper å ha alt av vinduer og dører oppe. Jeg drikker mye kald drikke. Anonymkode: 8dc4b...cf2
Gjest Ingrid78 Skrevet 27. mai 2018 #12 Skrevet 27. mai 2018 Jeg tåler ikke varmen jeg heller. Blir rett og slett syk. Jeg bor heldigvis et sted hvor det stort sett alltid er litt vind, så det hjelper på å kjøle ned. Men jeg merker jeg sliter veldig om dagen. Hodepine, kvalme, svimmel og føler meg bare helt utafor rett og slett. Drikker det jeg klarer, men blir bare mer kvalm og føler det skvulper nede i magen av alt jeg drikker, så det er ikke lett.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #13 Skrevet 27. mai 2018 Jeg er også en av dem som bare hangler igjennom så lenge sommeren er her. Håper på regn og gråvær snart, så dagene blir litt leveligere. Anonymkode: 531a3...fe4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #14 Skrevet 27. mai 2018 Finner ikke den der tråden som har gått her i mange år om å slite i varmen. Ville legge inne en link.. Noen andre som klarer det ? der er vi maaange som sliter. Selv har jeg kjøpt meg to store vifter og drikker kaldt og spiser salt, pluss vann i håret ofte ja. Hater det her. Heller 10 minus enn dette. Er varm oh kvalm og helt uten energi. Paracett er ikke bra nei. Virkelig ikke. Kan du ta noen pauser, f.eks annenhver dag ? Blir bekymra for din lever. Vondt i hode kan tyde på væskemangel. Ellers tenker jeg at slike ting som å ha bena i ett kar med kjølig vann kan hjelpe. Jeg har også fryst ned flasker med vann. Legger ett håndkle rundt tykt å jeg ikke forfryser noe og legger de mellom lårene når jeg sitter. våt klut på hodet eller i pannen eller nakken kan også hjelpe. Kjølig klem Anonymkode: 428d4...de0 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #15 Skrevet 27. mai 2018 Det holder nok bare en uke til så er det over. Juni og juli vil regne og blåse vekk. Her er det aldri skikkelige somre når det er sommer. Vi må nyte nå, for vips er det over. Anonymkode: adc5c...534
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #16 Skrevet 27. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det holder nok bare en uke til så er det over. Juni og juli vil regne og blåse vekk. Her er det aldri skikkelige somre når det er sommer. Vi må nyte nå, for vips er det over. Anonymkode: adc5c...534 Du snakke til folk som har det fælt at de må nyte ?? Tuller du ? Anonymkode: 428d4...de0 11
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #17 Skrevet 27. mai 2018 Jeg blir dårlig av varmen, det er bare holdbart når jeg kan dynke meg i vann og sitte foran vifta. Men man må jo ut i solen på vei til jobb og butikk. Klimaanlegget på jobben krasjer alltid på sommeren, så det blir for 35 grader på kontoret. Jeg sliter også når det blir lyst nesten hele døgnet. Kroppen forstår liksom ikke at det er kveld, og det blir enda vanskeligere å sove i varmen. Anonymkode: c0630...df7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #18 Skrevet 27. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir dårlig av varmen, det er bare holdbart når jeg kan dynke meg i vann og sitte foran vifta. Men man må jo ut i solen på vei til jobb og butikk. Klimaanlegget på jobben krasjer alltid på sommeren, så det blir for 35 grader på kontoret. Jeg sliter også når det blir lyst nesten hele døgnet. Kroppen forstår liksom ikke at det er kveld, og det blir enda vanskeligere å sove i varmen. Anonymkode: c0630...df7 Kjenner meg godt igjen i dette. Men det er tabu å si høyt, virker det som. Det er liksom en selvfølge at man skal elske stekende sol og lange, lyse netter. Men jeg hater begge deler. Anonymkode: 8ee4f...511 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #19 Skrevet 27. mai 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det holder nok bare en uke til så er det over. Juni og juli vil regne og blåse vekk. Her er det aldri skikkelige somre når det er sommer. Vi må nyte nå, for vips er det over. Anonymkode: adc5c...534 Feil tråd, her i denne diskusjonen er det ingen som nyter varmen. Anonymkode: a98ed...f23 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #20 Skrevet 27. mai 2018 Mitt tips er å unngå smertestillende. Drikke vann, spise kalde frukter/smoothie og ta kjølige dusjer (kun vann og ikke såpe) for å kjøle deg ned. Fukte håret og la det lufttørke uten å vri ut alt vannet er også en god ting. Anonymkode: 3e232...3cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå