reiseglad Skrevet 31. mai 2018 #21 Del Skrevet 31. mai 2018 Beste springvannet har de vel, i tillegg til her hjemme, en del steder i Australia og på Hawaii. Mange steder er det ikke drikkbart overhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2018 #22 Del Skrevet 2. juni 2018 Er det noen som har drukket vann fra springen i Sverige og/Finland? Hvordan smaker det i forhold til springvannet i Norge? Er det helt likt eller litt annerledes? Anonymkode: a0c88...bbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 2. juni 2018 #23 Del Skrevet 2. juni 2018 På 27.5.2018 den 14.48, AnonymBruker skrev: Ja, som overskriften sier; i hvilke land/byer drikker du vann fra springen og hvor drikker du ikke sprinvann? I hvilken land/byer synes du vannet smakte best og i hvilke land synes du det smakte verst? Anonymkode: a0c88...bbc I Hellas skal du i alle fall ikke drikke vann fra springen. Det er klor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opplyst Skrevet 2. juni 2018 #24 Del Skrevet 2. juni 2018 På 28.5.2018 den 6.27, stan skrev: Så hvilke land er da ikke underlegen? Ikke så mange, er det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 2. juni 2018 #25 Del Skrevet 2. juni 2018 On 5/31/2018 at 5:59 PM, AnonymBruker said: Har Island bedre drikkevann enn Norge synes du? Jeg har hørt at varmtvannet der lukter/smaker rart, er det sant? Anonymkode: a0c88...bbc Ja, jeg synes det. Vel, varmtvannet (i dusjen) er ikke merkelig, men det er klart de naturlige varme kildene kan jo ha en helt naturlig, men rar lukt. On 5/31/2018 at 11:05 PM, reiseglad said: Beste springvannet har de vel, i tillegg til her hjemme, en del steder i Australia og på Hawaii. Mange steder er det ikke drikkbart overhodet. Hawaii har ikke spesielt godt drikkevann synes jeg. Det er helt trygt, men det smaker ikke godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 2. juni 2018 #26 Del Skrevet 2. juni 2018 I Sverige og i England(til nød) ... Pga sensitiv mage, så er jeg svært skeptisk til å drikke vann fra springen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 10. juni 2018 #27 Del Skrevet 10. juni 2018 Drakk springvann da jeg bodde i England, og det gikk helt fint. Bedre vann i Norge, men det er vel kanskje bare å forvente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duftavsommerregn Skrevet 11. juni 2018 #28 Del Skrevet 11. juni 2018 Hva er poenget med å drikke vann fra springen når man er på ferie i utlandet? Det koster helt minimalt å kjøpe vann på flaske, og det gjør jeg alltid når jeg ferdes ute i den store verden. Det utgjør bare en promille av feriebudsjettet uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 11. juni 2018 #29 Del Skrevet 11. juni 2018 Sveits skal visst ha det beste drikkevannet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 12. juni 2018 #30 Del Skrevet 12. juni 2018 Her drikker jeg ikke vann fra springen i Spania, Tyrkia ,Italia, Romania og generelt utenfor Norge. Men i Norden regner jeg med at springvannet er godt nok til å drikke og pusse tennene med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #31 Del Skrevet 12. juni 2018 Jeg pleier først og fremst å sjekke om man kan drikke vannet fra springen. Da jeg var i USA så prøvde jeg å drikke vannet fra springen, men det smakte ganske jævlig. Mye klor i det så der ble det flaskevann. I Australia synes jeg at vannet fra springen var ganske greit. Ikke så godt som vannet i Norge, men gikk an å drikke det. Anonymkode: 1dced...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #32 Del Skrevet 12. juni 2018 Kun Island og Norge. Anonymkode: b032d...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 13. juni 2018 #33 Del Skrevet 13. juni 2018 På 2.6.2018 den 22.12, AnonymBruker skrev: Er det noen som har drukket vann fra springen i Sverige og/Finland? Hvordan smaker det i forhold til springvannet i Norge? Er det helt likt eller litt annerledes? Anonymkode: a0c88...bbc Er ikke meg du spør, og jeg har heller liten befatning med springvann i Sverige og Finland, men vann fra noen springer i Norge smaker faktisk jævlig. Har til og med opplevd to forskjellige smaker i samme toetasjes hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freesia97 Skrevet 13. juni 2018 #34 Del Skrevet 13. juni 2018 1 time siden, Ginavn skrev: Er ikke meg du spør, og jeg har heller liten befatning med springvann i Sverige og Finland, men vann fra noen springer i Norge smaker faktisk jævlig. Har til og med opplevd to forskjellige smaker i samme toetasjes hus! Bor du i en storby? Norsk spring vann er blant verdens beste, hvis du søker på "countries with best drinking water" vil du se at Norge, Sveits, Island, Sverige, Finland, Østerrike, Danmark, Canada osv..... er på topp 10 listen over land med verdens beste drikkevann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 14. juni 2018 #35 Del Skrevet 14. juni 2018 11 timer siden, Freesia97 skrev: Bor du i en storby? Norsk spring vann er blant verdens beste, hvis du søker på "countries with best drinking water" vil du se at Norge, Sveits, Island, Sverige, Finland, Østerrike, Danmark, Canada osv..... er på topp 10 listen over land med verdens beste drikkevann. Dette har vært forskjellige steder på Østlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #36 Del Skrevet 14. juni 2018 Pleide å ha med vannfiltermugge i reisestørrelse den gangen jeg reiste mye til byer der vannet er kraftig kloret, men ikke farlig med tanke på bakterier og lignende. Det virker sånn noenlunde, selv om vannet ikke blir like bra som vann fra krana de fleste steder i Norge. Anonymkode: e5414...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #37 Del Skrevet 14. juni 2018 Drikker bare spring vann i Norge, dnmark og Sverige. Anonymkode: 15adc...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #38 Del Skrevet 14. juni 2018 Jeg drikker springvann i de fleste europeiske land der jeg oppholder meg i lang tid (flere mnd, når jeg har bodd der, ikke bare er på kort ferie). Det smaker ikke alltid så godt, det er ofte mye klor i vannet, men det går helt greit hvis man oppbevarer det i en flaske i kjøleskapet, slik at det blir ordentlig kaldt. Når jeg er på ferie i kort tid, er jeg mer forsiktig med bakteriefloraen, da er ikke kroppen min blitt vant til alt det fremmede. Mannen min er ikke så nøye, han drikker springvann uten å bry seg, og har aldri blitt syk. Anonymkode: be03d...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #39 Del Skrevet 14. juni 2018 On 6/11/2018 at 5:43 PM, Duftavsommerregn said: Hva er poenget med å drikke vann fra springen når man er på ferie i utlandet? Det koster helt minimalt å kjøpe vann på flaske, og det gjør jeg alltid når jeg ferdes ute i den store verden. Det utgjør bare en promille av feriebudsjettet uansett. Er du på ferie, kjøper du selvsagt flaskevann i en kolonialbutikk. Er du derimot på jobbreise, er det ikke alltid du får anledning til det, og da er det småflasker med vann fra minibaren eller kranvann som gjelder. Minibarvannet blir uhorvelig dyrt, om du skal drikke en liter eller to hver dag. Da kan nødløsningen med vannfilter være aktuell. Anonymkode: e5414...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 15. juni 2018 #40 Del Skrevet 15. juni 2018 Jeg synes også Island har bedre vann enn Norge. Har sett turister kjøpe flaskevann der og det er så trist når flaskevannet er verre enn springvannet. Ellers smaker jeg ikke stor forskjell. Vannet i Skottland har jeg begynt å bli vant til og synes er godt. Googler alltid om man kan drikke vannet når jeg reiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå