AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Del Skrevet 27. mai 2018 Ja, som overskriften sier; i hvilke land/byer drikker du vann fra springen og hvor drikker du ikke sprinvann? I hvilken land/byer synes du vannet smakte best og i hvilke land synes du det smakte verst? Anonymkode: a0c88...bbc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #2 Del Skrevet 27. mai 2018 Som regel sjekker jeg om det går fint å drikke vann i de forskjellige landene jeg drar til. Går det fint, drikker jeg som regel det, ellers kjøper jeg heller vann på flaske. De fleste land jeg har vært i (Asia, sydenland som Bulgaria, Tyrkia, Hellas) osv kjøper jeg som regel flaskevann. Men f.eks. i Athen er det deler av byen hvor de har rent, godt vann i springen. Drakk også kaldt vann fra springen på Island. Anonymkode: ab1f6...131 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 28. mai 2018 #3 Del Skrevet 28. mai 2018 Drikker vann fra springen i Kroatia og på Aruba. Alle andre steder utenom Norge så kjøper jeg flaskevann. Også til tannpuss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opplyst Skrevet 28. mai 2018 #4 Del Skrevet 28. mai 2018 Jeg drikker ikke vann fra springen fra noe land som er Norge underlegen. .......................................................................... Jeg ble utestengt fra Document fordi jeg kritiserte Hans Rustads dekning av Syria. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 28. mai 2018 #5 Del Skrevet 28. mai 2018 34 minutter siden, Opplyst skrev: Jeg drikker ikke vann fra springen fra noe land som er Norge underlegen. Så hvilke land er da ikke underlegen? 15 timer siden, AnonymBruker skrev: drikker du vann fra springen Det er mange steder vannet kan brukes men det må kokes først. Det har jeg gjort i land som Kina, Taiwan, Malaysia, Singapore, Mexico, Spania og Hellas. Det står gjerne på hotellet om vannet kan brukes. Selv Tyskland og Nederland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #6 Del Skrevet 28. mai 2018 Om det lukter litt klor så drikker jeg det ikke, gjelder mer i europa. Har ikke kommet over noen steder med springvann så godt som her hjemme enda. Anonymkode: b105a...105 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opplyst Skrevet 28. mai 2018 #7 Del Skrevet 28. mai 2018 1 time siden, stan skrev: Så hvilke land er da ikke underlegen? Stort sett ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 28. mai 2018 #8 Del Skrevet 28. mai 2018 Har drukket vann fra springen i Skottland, hvor jeg bor, og hele Storbritannia og Irland, Roma, Spania, Chile, Argentina, New York Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #9 Del Skrevet 29. mai 2018 9 timer siden, Linaria skrev: Har drukket vann fra springen i Skottland, hvor jeg bor, og hele Storbritannia og Irland, Roma, Spania, Chile, Argentina, New York Hvordan smaker vannet på disse forskjellige stedene? Anonymkode: a0c88...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 29. mai 2018 #10 Del Skrevet 29. mai 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan smaker vannet på disse forskjellige stedene? Anonymkode: a0c88...bbc I Chile smakte det ganske mye klor, så syntes egentlig det var bedre å drikke flaskevann. De andre stedene var det ikke stor forskjell, men kanskje ikke så frisk smak som i Norge. I Skottland merker jeg ikke forskjell fra Norge lenger da, men det er kanskje fordi jeg har bodd her en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #11 Del Skrevet 29. mai 2018 Jeg drikker vann fra springen i Skandinavia, Storbritannia, Tyskland og de fleste andre steder i Nordvest-Europa. Synes vannet på mitt hjemsted smaker friskest og best. Selv vannet i nabobyen smaker annerledes. Det kommer helt an på vannverket som vannet kommer fra. Mineralinnholdet kan være ganske forskjellig fra sted til sted, også om man er innafor grenseverdiene i drikkevannsforskriften, og mineralene setter smak. Kjemisk behandling kan også sette smak, men det er sjelden jeg kjenner klorlukt her i landet, i alle fall. Anonymkode: 1c242...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #12 Del Skrevet 30. mai 2018 Jeg pleier alltid å google om det er trygt når jeg er ute og reiser. Enkelte land kan man ikke bruke springvannet til å pusse tenner i engang, og det er jo kjekt å vite om. Anonymkode: 78e31...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #13 Del Skrevet 30. mai 2018 Drikker vann fra springen i England. Mener også jeg gjorde det i Singapore. Anonymkode: ff6ef...fca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #14 Del Skrevet 30. mai 2018 drukket vann på kanariøyene og Kreta. Men følger som regel hotellets annbefalinger. Anonymkode: 1d6cb...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 30. mai 2018 #15 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) Selv drikker jeg aldri vann rett fra springen i England. Det smaker så vondt, så jeg filtrerer eller koker vannet for smakens skyld. Jeg synes Island har utrolig godt springvann, og kunne reist dit for vannet alene. Frankrike har som regel helt greit vann. På landet sør i Toskana har de også veldig godt vann, for ikke å snakke om de antikke, offentlige kranene i sentrum av Roma. Endret 30. mai 2018 av Overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #16 Del Skrevet 30. mai 2018 På 27.5.2018 den 14.48, AnonymBruker skrev: Ja, som overskriften sier; i hvilke land/byer drikker du vann fra springen og hvor drikker du ikke sprinvann? I hvilken land/byer synes du vannet smakte best og i hvilke land synes du det smakte verst? Anonymkode: a0c88...bbc Drikker aldri vann fra kranen. Selv hjemme koker vi vann til drikke, isbiter og i matlaging der vannet ellers ikke blir kokt. Når vi ikke kan koke så kjøper vi flaskevann. Det holder med to runder med alvorlig vannbåren smitte. Anonymkode: 7e883...dab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #17 Del Skrevet 31. mai 2018 På 30. mai 2018 den 17.56, AnonymBruker skrev: Drikker vann fra springen i England. Mener også jeg gjorde det i Singapore. Anonymkode: ff6ef...fca Hvordan smakte vannet på de stedene i forhold til Norge? Anonymkode: a0c88...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #18 Del Skrevet 31. mai 2018 På 30. mai 2018 den 18.06, Overrasket skrev: Selv drikker jeg aldri vann rett fra springen i England. Det smaker så vondt, så jeg filtrerer eller koker vannet for smakens skyld. Jeg synes Island har utrolig godt springvann, og kunne reist dit for vannet alene. Frankrike har som regel helt greit vann. På landet sør i Toskana har de også veldig godt vann, for ikke å snakke om de antikke, offentlige kranene i sentrum av Roma. Har Island bedre drikkevann enn Norge synes du? Jeg har hørt at varmtvannet der lukter/smaker rart, er det sant? Anonymkode: a0c88...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2018 #19 Del Skrevet 31. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan smakte vannet på de stedene i forhold til Norge? Anonymkode: a0c88...bbc Norge har bedre vann enn England. Husker ikke helt med Singapore. Har bodd i Danmark, springvannet var ikke akkurat det samme som det fra brønnen min hjemme. Anonymkode: ff6ef...fca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 31. mai 2018 #20 Del Skrevet 31. mai 2018 Singapore har vann med mye lukt av klor, men det smaker lite av det likevel. Så vi pleide å sette vannflasker i kjøleskapet slik at det fikk bli kaldt og lukta dunsta bort. Smakte ikke så ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå