Vegglampe Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 Jeg sitter her og tenker. Jeg har nettopp hatt et lite oppgjør med familien min. Jeg har levd i mange år med vold fra en eldre bror samt psykisk og fysisk vold fra foreldrene mine. Jeg klandrer familien min for at de ikke hjalp meg den gangen. Jeg var akutt plassert en uke på barneverns institusjon, flere opphold på ungdoms psykiatrisk. Barnevernet hjalp meg ikke, noe som er forståelig da ledet av bv var venn av mine foreldre samt naboer i mange år. Men til poenget, jeg fikk høre i går at det var min feil at jeg ikke fikk hjelp, da jeg ikke så bra nok i fra. Hvordan skulle jeg si i fra, da jeg allerede prøvde å si i fra men ikke ble hørt?? Det var jeg som tok kontakt med bv!!! Viktigst av alt, jeg var et barn!!!
GammelKaktus Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 De prøver bare å legge dritten over på deg. Det er aldri et barns feil, uansett. 7
Brimi Skrevet 27. mai 2018 #3 Skrevet 27. mai 2018 Jeg synes ikke det er din feil. Du sa jo i fra! Hvis det var din familie som sa det, så tenker jeg at de sa det fordi de prøver å legge sin skyldfølelse over på deg. Det er helt vanlig at barn ikke sier ifra eller ikke sier ifra "høyt nok". De er jo tross alt barn og utrolig lojale til foreldrene sine. " Barnevernet hjalp meg ikke, noe som er forståelig da ledet av bv var venn av mine foreldre samt naboer i mange år. " Det er jo nettopp av denne grunnen at folk blir erklært inhabile. Folk som er nærme familien er "blinde". De ser ikke det som er galt og/eller vil ikke se at det er noe galt. 5
Gjest Ingrid78 Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 Det er mange som sitter med dårlig samvittighet for ting de har gjort eller ikke gjort, men som prøver å legge skylden på det over på andre. Det er en måte å døyve den dårlige samvittigheten og frikjenne seg selv på. Det betyr ikke at de har rett!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #5 Skrevet 27. mai 2018 10 timer siden, Vegglampe skrev: Jeg sitter her og tenker. Jeg har nettopp hatt et lite oppgjør med familien min. Jeg har levd i mange år med vold fra en eldre bror samt psykisk og fysisk vold fra foreldrene mine. Jeg klandrer familien min for at de ikke hjalp meg den gangen. Jeg var akutt plassert en uke på barneverns institusjon, flere opphold på ungdoms psykiatrisk. Barnevernet hjalp meg ikke, noe som er forståelig da ledet av bv var venn av mine foreldre samt naboer i mange år. Men til poenget, jeg fikk høre i går at det var min feil at jeg ikke fikk hjelp, da jeg ikke så bra nok i fra. Hvordan skulle jeg si i fra, da jeg allerede prøvde å si i fra men ikke ble hørt?? Det var jeg som tok kontakt med bv!!! Viktigst av alt, jeg var et barn!!! Hvis du var en uke på barnevernsinstitusjon så fikk du da hjelp? Anonymkode: 595fc...260
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå