AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 Hva er det værste som kan skje om en bruker engangslinser fler ganger? hva om man renser de? Legger i boks? Er det virkelig noe problem da? Anonymkode: ab84d...bfc
Cata Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 Det verste som kan skje er naturligvis at du får betennelse på øynene (og evt mister synet, selv om det er lite sannsynlig). Det er en grunn for at det kalles engangslinser. For øvrig burde du kanskje ikke postet denne i "Vi som sørger". 2
Bondenisse Skrevet 27. mai 2018 #3 Skrevet 27. mai 2018 Linsene kan gå i oppløsning, blir lett skader på dem. De blir fortere tørre og kan skade øynene dine
Gjest Reputation Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 Jeg bruker engangslinser, og har ofte brukt de over flere dager og sovet med de. Stort sett så har det gått bra, helt til den ene gangen linset satt skikkelig fast og jeg fikk rift på hornhinnen. Har alldri opplevdt noe så vondt i mitt liv, og fikk ikke lov å lese, bruke linser eller briller på et par uker. Gikk til og med rundt med en fantastisk sjørøverlapo en stund. Etter det, ja da bytter jeg de hver kveld. Engangslinser er heller ikke laget for å bli brukt flere ganger, så å legge de i en linsevæske vil ikke hjelpe. På lensway er det ofte tilbud så du kan få god pris på linser, feks har de gjerne 20%, 25%, 4 til prisen for 3 osv. Meld deg inn i nyhetsbrevet så får du koder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå