Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen har kraftigere hårvekst enn andre og som regel har de også mer hårvekst på kroppen. Men hvorfor har noen kvinner ikke bare mye hår på armene, men også langt hår på armene? 

Og dere som har mye/langt hår på armene, pleier dere å barbere/vokse/klippe dem? En venninne jeg hadde for lenge siden gjorde det og her om dagen overhørte jeg en samtale mellom to kvinner der den ene snakket om å vokse armene som om det skulle være en selvfølge at man gjør. Jeg vet ikke om hun hadde langt eller bare mye hår for hun hadde langermet på seg. 

Jeg har aldri tenkt på å vokse armene mine, men jeg har lite hårvekst der så det er ikke noe jeg har tenkt så mye over er nok er sted som blir berørt av utseendefokuset.

Anonymkode: c15e5...3bf

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1194631-kvinner-med-langt-h%C3%A5r-p%C3%A5-armene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Jeg har relativt lange hår på armene, men ikke sånn ekstremt. I vinterhalvåret synes de ikke så godt, men om sommeren når jeg blir brun og hårene blir lysere synes de veldig godt og jeg barberer da armene. 

Anonymkode: 3335b...e4b

• Liker 1
AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ganske vanlig å barbere armene. Blir jo litt rart å barbere seg alle andre steder, men ikke armene?

Anonymkode: 89e24...838

Barberer du deg "alle andre steder"? Hvor da? Rygg, ansikt m.m. eller? :vetikke: 

Anonymkode: ec806...fbc

• Liker 8

Annonse

AnonymBruker

Jeg barberer armene hver morgen i dusjen.. Jeg er mørkblond men har mørk og hurtigvoksende hårvekst, både hår på armer og bein, og øyebryn og vipper etc. 

Jeg er en blanding av 2 nordiske land. 

Når jeg barberer meg på morgenen, har jeg allerede stubber innen kvelden. Max irriterende. Jeg er normalt opptatt av utseendet, men overhode ikke noe overdrevet fokus fra min side. Liker å ha hårfrie armer og bein bare 

😄

Anonymkode: d92ec...a4b

• Liker 2
AnonymBruker

Jeg har litt mer hårvekst på kroppen enn det jeg er komfortabel med, så jeg pleier å barbere hårene på armene. De er ikke så mørke, men kan bli litt lange og gror litt tett. Må barbere lårene også for å føle meg vel.. er dette vanlig egentlig? 🤔

Moren min har veldig lite hårvekst og har både glatte armer og lår, uten å ha barbert dem. Men faren min har voldsomt mye hårvekst, så kanskje det er arvelig fra hans side da?

Anonymkode: b0151...a81

Annonse
AnonymBruker

Jeg barberer håret på armene, har ikke så mye hår, men de er mørke og det synes jeg ikke er noe pent, så da fjerner jeg det. Hadde jeg hatt blonde hår hadde jeg nok ikke brydd meg. Jeg er forøvrig norsk med blondt hår, men har allikevel mørkt hår på kroppen. 

Anonymkode: 63f1c...864

• Liker 1
AnonymBruker

Nordisk kvinne her.

Jeg fikk mye hår på bena og armer allerede i puberteten. Gjennom tre svangerskap med 1 jente og 2 gutter fikk jeg enda mer hårvekst. Da kom det hår i ansiktet og i korsryggen i tillegg. Har fått påvist veldig høyt nivå av mannlige hormoner og hirsutisme. Håra på armer, ben og korsrygg blir ca 3-4 cm lange om jeg ikke fjerner de. Jeg må barbere ansiktet hver dag også. Jeg har veldig lyse hår og derfor virker ikke laser og annen behandling. Sparer opp til å ta full voksbehandling 2 ganger i året.

Det er skikkelig ubehagelig å ha det slik og ikke ha lite behåring slik mange har, derfor syns jeg det viser dårlig tone av enkelte her å vise avsky mot noe man faktisk ikke kan noe for. Du kan ikke styre genene du arver. 

Anonymkode: 75cdc...666

• Liker 6
AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Har aldri barbert armene og aldri tenkt  på å gjøre det heller. La pelsen leve :) 

Anonymkode: ec806...fbc

Sikter du egentlig til lett dun eller kraftig mannlig behåring? Hvis det kun er dun er det veldig lett å si "la pelsen leve"..

Anonymkode: 75cdc...666

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...