AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #1 Skrevet 27. mai 2018 Lurer på hvor viktig det er å bruke tid både for de voksne og for barna før man starter å dra barna inn i forhold og eventuelt flytter sammen? Hvilken erfaring har andre med dette? Anonymkode: d9e2b...56f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #2 Skrevet 27. mai 2018 Her ventet vi i nesten 8 måneder før jeg møtte barnet, og deretter et år før vi flyttet sammen. Det funket veldig bra for oss. Stesønn husker ikke at foreldrene var sammen og far har aldri introdusert andre kvinner før meg - så det føltes godt å være trygg i vår kjæresterelasjon før vi involverte barnet. Jeg har ingen barn, så hadde vi gått raskt fram og jeg plutselig levde med barn 50% av tiden tror jeg ikke vi hadde vært sammen i dag. Anonymkode: 07887...1b3 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #3 Skrevet 27. mai 2018 Fint om dere kan fortelle hvor raskt dere flyttet sammen med kjæresten og hvor gamle barna var da dette skjedde. Hva syntes barna om dette? hvis begge parter hadde barn er det interessant å høre hvordan barna gikk sammen? Anonymkode: d9e2b...56f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #4 Skrevet 27. mai 2018 Samboer og jeg flyttet sammen etter nesten 3år med barn. Han har to og jeg et barn. Det som har vært den største utfordringen her er samboers eks. Hun styrer og blander seg, og setter barna opp mot pappaen sin. Vi håper at barna en dag vil se det selv. Anonymkode: bd165...59b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #5 Skrevet 27. mai 2018 Flyttet sammen etter ett år, barna var 3 og 9. Gikk helt supert både før og etter, selvfølgelig noen utfordringer her og der, men det fikset vi. Anonymkode: 7792f...d0c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #6 Skrevet 27. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flyttet sammen etter ett år, barna var 3 og 9. Gikk helt supert både før og etter, selvfølgelig noen utfordringer her og der, men det fikset vi. Anonymkode: 7792f...d0c Men regnes et år for å være raskt? Hvor lenge har dere bodd sammen nå? Anonymkode: d9e2b...56f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #7 Skrevet 27. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men regnes et år for å være raskt? Hvor lenge har dere bodd sammen nå? Anonymkode: d9e2b...56f Virker som det her inne ihvertfall, så vet ikke helt. Her er det flere som mener at man må vente minst ett år før man introduserer barna. Men for oss gikk alt naturlig. Vi har bodd sammen i 7 år nå 😊 Anonymkode: 7792f...d0c
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #8 Skrevet 27. mai 2018 Vi ble sammen i slutten av april og flyttet sammen i desember. Barnet mitt (som da var 6) traff kjæresten min i juli og de har en veldig god kjemi og har en felles interesse som de bruker tid på sammen. Jeg hadde ikke tenkt å flytte sammen så tidlig, men barnet mitt og jeg måtte flytte, og barnet mitt spurte om ikke kjæresten min kunne bli med. Hadde de ikke gått usedvanlig godt overens, hadde jeg ventet mye lenger. Hadde en kjæreste i nesten fire år (faren til sønnen min flyttet fra oss da sønnen var fire uker) før han jeg bor med nå, og der var det aldri aktuelt å flytte sammen selv om sønnen min forsåvidt likte ham også. Anonymkode: 67b8c...141
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #9 Skrevet 27. mai 2018 Og ja, vi har det veldig bra sammen alle sammen. Anonymkode: 67b8c...141
Biloba Skrevet 27. mai 2018 #10 Skrevet 27. mai 2018 Vi var sammen i over 3 år, men det var også en annen grunn til å vente med flytting. Stebarnet flyttet sammen med mors kjæreste og byttet skole mindre enn 1 år etter at de ble et par, og flyttet ut igjen med mor før de hadde bodd sammen i 1 år. Ingen suksess for noen part.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #11 Skrevet 27. mai 2018 5 minutter siden, Biloba skrev: Vi var sammen i over 3 år, men det var også en annen grunn til å vente med flytting. Stebarnet flyttet sammen med mors kjæreste og byttet skole mindre enn 1 år etter at de ble et par, og flyttet ut igjen med mor før de hadde bodd sammen i 1 år. Ingen suksess for noen part. Hvor gammel var barnet da mor flyttet sammen med kjæresten og så ut igjen? Hvordan tok barnet dette? Anonymkode: d9e2b...56f
Ulrikke Skrevet 27. mai 2018 #12 Skrevet 27. mai 2018 Jeg burde sikkert ikke si noe her, for jeg anbefaler ingen å gjøre det så fort som vi gjorde.... Vi flyttet sammen etter sju måneder.... Barna var da 2, 3 og 7. Alle hans, jeg hadde ingen. Barna var positive til meg fra dag 1. Også til flytting sammen. Mor var positiv. Fantastiske unger. Det er nå 16 år siden og vi bor sammen enda. MEN igjen - jeg ser jo etterpå, når man bruker fornuften, at det kunne gått skikkelig skeis. Det ble altså en solskinnshistorie, men jeg anbefaler allikevel andre å vente lenger enn vi gjorde.... 2
Biloba Skrevet 27. mai 2018 #13 Skrevet 27. mai 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel var barnet da mor flyttet sammen med kjæresten og så ut igjen? Hvordan tok barnet dette? Anonymkode: d9e2b...56f Slutten av barneskolen ca. Ingen relasjoner fungerte i den nye familien, og stefar viste seg å være en ufyselig type. Bruddet var en lettelse. Endret 27. mai 2018 av Biloba
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #14 Skrevet 28. mai 2018 Jeg møtte barna hans veldig raskt. Det gikk ikke bra, vi planla og flytte sammen nesten med en gang. Så flyttet vi sammen, jeg med mine to barn fra før av og han med sine 3. Vi var altså plutselig en familie på 7. Det ble slutt veldig fort. Det var problemer fra dag en egentlig. Men vi tenkte at det ville ordne seg, at barna bare måtte tilvenne seg det nye livet. Etter 6 mnd måtte vi bare gi opp. Da hadde vi vært sammen i nesten 1. År. Den feilen vi gjorde var å «presse» barna til dette. Så fort ungene fikk vite om oss, så skulle vi flytte sammen. Jeg tror at hadde vi gitt alt mer tid og vært mer kjærester før vi blandet inn ungene og vært mer kjærester før vi flyttet sammen at alt hadde gått mye bedre. Anonymkode: 4a306...95f 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #15 Skrevet 28. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg møtte barna hans veldig raskt. Det gikk ikke bra, vi planla og flytte sammen nesten med en gang. Så flyttet vi sammen, jeg med mine to barn fra før av og han med sine 3. Vi var altså plutselig en familie på 7. Det ble slutt veldig fort. Det var problemer fra dag en egentlig. Men vi tenkte at det ville ordne seg, at barna bare måtte tilvenne seg det nye livet. Etter 6 mnd måtte vi bare gi opp. Da hadde vi vært sammen i nesten 1. År. Den feilen vi gjorde var å «presse» barna til dette. Så fort ungene fikk vite om oss, så skulle vi flytte sammen. Jeg tror at hadde vi gitt alt mer tid og vært mer kjærester før vi blandet inn ungene og vært mer kjærester før vi flyttet sammen at alt hadde gått mye bedre. Anonymkode: 4a306...95f Ja hvorfor slik hast? Er jo 5 barn å ta hensyn til her. Stakkars barn ja. Godt dere tok til fornuft. Anonymkode: 34d65...74d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #16 Skrevet 28. mai 2018 Tar denne som anonym.. Vi flyttet sammen etter bare noen uker - galskap, jeg vet! Han hadde et barn på 10 år og det gikk så fint! Vi fikk en super connection med engang og vi har det kjempefint sammen nå 7 år senere. Anonymkode: 71909...76e 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 28. mai 2018 #17 Skrevet 28. mai 2018 På 27.5.2018 den 13.38, AnonymBruker skrev: Lurer på hvor viktig det er å bruke tid både for de voksne og for barna før man starter å dra barna inn i forhold og eventuelt flytter sammen? Hvilken erfaring har andre med dette? Anonymkode: d9e2b...56f Vi hadde kjent hverandre i en uke før jeg møtte barna. Siden har vi vært sammen og nå har det gått snart ti år. Ungene elsket at jeg kom inn i livene deres og det har gått knirkefritt fra dag en! Jeg jobbet litt med meg selv de første par årene, var ikke småbarnbonusmamma jeg ønsket å bli, men sånn ble det De var i 3-5 års alderen da jeg ble kjent med de.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #18 Skrevet 28. mai 2018 Flyttet sammen etter et par måneder, men vi hadde kjent hverandre i flere år og barnet elsket å være med begge. Har heller aldri introdusert barnet for andre kjærester, så her gikk det fort fordi der var rett. Alle trives godt. Anonymkode: b9c75...270
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #19 Skrevet 28. mai 2018 Møtte min ex i Februar og møtte datteren sent i Mai. Flyttet sammen i Desember samme år. Problemet var at vi flyttet et stykke unna barnets skole ,så ble fort noe som skulle vise seg å gi oss en vanskeligere hverdag. Datteren var 5 og et halvt år da vi møttes. Hun har/hadde mye sinne/aggresjon da jeg møtte dem og ble ikke bedre utover i forholdet heller. Vi var sammen i 5 og et halvt år. Anonymkode: df790...026
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #20 Skrevet 28. mai 2018 Møttes i april, introduserte han for mitt 11 mnd gamle barn i mai, kjøpte hus og flyttet sammen i januar. Nå er barnet snart 3 år og vi har vært sammen i over 2, og har fått et barn til. Barnet var skeptisk de førte gangene barnet traff han, men etter dette har alt bare vært fryd og gammen 😄 Det var kanskje raskt, men vi var sikre på forholdet vårt Anonymkode: f0e1c...b0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå