Gå til innhold

Jusutdannelse??


Nikki

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal begynne på forberedende til jusstudiet nå i vinter og skal tajus videre, men jeg lurer på om er det noen der ute som vet hva snittet er for å komme inn på grunnfaget?? Har nemlig en liten følelse av at jeg må ta opp et par fag før jeg kan gå videre på grunnfaget.

Lurer også på om det er noen her inne på KG som har tatt eller holder på å ta dette studiet som kan gi meg noen tips og svare på hvor hardt dette studiet egentlig er. Alle sier at det er innmari hardt og at man ikke får noe fritid... Men jeg er ikke så sikker på det. Jeg vet at det er hardt, men er det så hardt at man ikke kan jobbe ved siden av eller er det mulighet til å gjøre det??

Håper noen kan svare meg på dette... :)

Gleder meg veldig til å begynne å studere dette faget. Har alltid syntes at studiet virker interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er jusstudent, går på profesjonstudiet ved UiO. Jeg vet dessverre ikke hva poenggrensen er for å komme inn på grunnfag der nå, men grensen for å gå videre på profesjonstudiet tror jeg ikke har vært så veldig høy i det siste..At jusstudiet er så mye hardere enn andre studier vet jeg ikke ..Men det er voldsomt karakterfokusering, og jeg tror vel kanskje at arbeidsgivere også er veldig fokusert på dette. En ting som man også er veldig fokusert på i dette studiet er språket, både med hensyn til hvordan man selv formulerer seg og ved forståelse av lovtekster. Og som sagt; det er ikke bare å komme inn på grunnfag, du må også klare poenggrensen til profesjonsstudiet om du ønsker å gå videre..Selv kunne jeg nok lest MYE mere, men.. Studiet går an å kombinere ved siden av jobb, noe jeg selv har gjort, men det kan også blir for krevende. Men det kommer selvsagt an på hvor mye man jobber ved siden av, og hvilke ambisjoner man har. Studiet passer bra for den liker selvstudium og som har disiplin. Er vel blandt de studiene som lettest lar seg gjennomf